PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بیوگرافی و مصاحبه با موزیسینهای فارسی



سعید مستفیضی
Sunday 16 November 2008, 08:34 AM
درود برهمه : تمام تلاشم این است که شما با هنرمندان ، توانمندیها و فعالیت های این عزیزان در نقطه شرقی استان فارس آشنا شوید . من حدود 20 سال بعنوان هنرجوی موسیقی ، هنرمندان شهرهای داراب،استهبان ، نی ریز ، فسا و رونیز را می شناسم . در این وبلاگ کم کم همه را معرفی میکنم . با من همراه باشید .
آدرس : You can see links before reply

arashe_kamangir
Friday 24 April 2009, 08:41 PM
با اجا زه من شروع مي كنم:

آقاي روزبه تابنده:
ايشون رهبر اركستر هنگام هستند . گروه هنگام هم يكي از معدود گروه ها ي غير دولتي در ايران كه الان حدود 6 سال فعاليت مستمر دارند.
«رهبر ارکستر هنگام، روزبه تابنده موسیقی را از سال 1368 با ساز سنتور نزد آقای رضا شیعه زاده آغاز کرده است. پس از یک سال نوازندگی سنتور را نزد آقای مسعود غریب زاده ادامه داده و در مدت چهارده سال بعد نزد ایشان دوره های ابتدایی، متوسط و عالی سنتور را فرا گرفته است.
برای نخستین بار در کلاس های تئوری موسیقی آقای غریب زاده شرکت و سپس در حضور استادانی چون سعید و شریف لطفی دوره های تئوری و سلفژ پیشرفته را طی کرده است. در همین سال ها با ساز ویلن آشنا شده و نوازندگی این ساز را نزد آقای مسیح مصلایی (کنسرت مایستر ارکستر هنگام) آغاز کرده است.
سپس نوازندگی این ساز را در حضور آقای ارسلان کامکار ادامه داده و اکنون نیز همچنان از محضر استاد شجاع الدین لشکرلو بهره می برد. همزمان با آموزش های نوازندگی، دوره های هارمونی، کنترپوان، ارکستراسیون، فرم و آنالیز و آهنگ سازی را نزد استاد برجسته، دکتر کامبیز روشن روان گذرانده و در زمینه پیوند شعر و موسیقی از محضر استاد حسین دهلوی بهره برده و همچنین در زمینه رهبری ارکستر نیز در کلیه دوره های مستر کلاس های رهبری ارکستر پروفسور منوچهر صهبایی شرکت کرده است.
از ساخته های روزبه تابنده نیز آثاری در رپرتوار اجرایی ارکستر هنگام قرار داشته اند که از آن جمله می توان به ستایش و سراب برای کر و ارکستر و همچنین سُرایش و رنگ اصفهان برای ارکستر ملی اشاره کرد. »
You can see links before reply (You can see links before reply)

panii60
Wednesday 29 April 2009, 07:15 AM
جلال ذوالفنون

[/URL]
[URL="You can see links before reply n.jpg"]You can see links before reply (You can see links before reply D9%81%D9%86%D9%88%D9%86#searchInput) You can see links before reply (You can see links before reply n.jpg)
جلال ذوالفنون


جلال ذوالفنون موسیقی‌‌شناس (You can see links before reply 8C%E2%80%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3&action=edit&redlink=1) و نوازنده سه‌تار (You can see links before reply) ایرانی است.
او در سال ۱۳۱۶ در آباده (You can see links before reply) متولد شد. در کودکی به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و فراگیری موسیقی را در ده سالگی در خانوادهای اهل موسیقی شروع کرد. برای ادامه تحصیل به هنرستان موسیقی ملی (You can see links before reply A7%D9%86_%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C_%D9% 85%D9%84%DB%8C&action=edit&redlink=1) رفت و در آنجا با سازهای دیگر چون تار (You can see links before reply) و ویلن (You can see links before reply) آشنا شد. ویلن را نزد برادرش محمود ذوالفنون (You can see links before reply %B0%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%86%D9%88%D9%86&action=edit&redlink=1) آموخت. در هنرستان از رهنمودهای موسی معروفی (You can see links before reply D9%81%DB%8C) در زمینه تکنیک سه‌تار برخوردار شد. هم‌زمان با تأسیس رشته موسیقی در دانشکده هنرهای زیبا (You can see links before reply D9%86%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D 8%A7)، به آنجا راه یافت. آشنائی با شخصیت‌های موسیقی ملی ایران از جمله نورعلیخان برومند (You can see links before reply D9%88%D9%85%D9%86%D8%AF) و دکتر داریوش صفوت (You can see links before reply D9%88%D8%AA)، شناخت تازه‌ای از موسیقی اصیل ایران و امکانات وسیع سه‌تار برای وی به ارمغان آورد و از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را روی سه تار متمرکز کرد.
او از روش‌های اساتیدی چون ابوالحسن صبا (You can see links before reply D8%B5%D8%A8%D8%A7)، ارسلان درگاهی (You can see links before reply 86_%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C&action=edit&redlink=1) و همچنین راهنمائی‌های احمد عبادی (You can see links before reply DB%8C) بهره یافت. پس از پایان دانشکده در همانجا و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ملی (You can see links before reply %81%D8%B8_%D9%88_%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D9%87_%D 9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C_%D9%85%D9%84%DB %8C&action=edit&redlink=1) به تدریس سه‌تار پرداخت. در این سال‌ها از راهنمایی یوسف فروتن (You can see links before reply D9%86) و سعید هرمزی (You can see links before reply DB%8C) که از نوازندگان قدیمی سه‌تار بودند برخوردار گردید.
سالیانی است که ذوالفنون در زمینه تحقیق و تتبع گام بر می دارد و می‌کوشد جوانان را با این قلمرو آشنا کند. مهم‌ترین کار وی پس از تحقیق، تدریس است.

panii60
Tuesday 4 August 2009, 07:08 AM
حمید عسکری

حمید عسگری خواننده محبوب و دوست داشتنی پاپ توانست در دنیای موسیقی غوغایی به پا کند . او با احساس و دلش زندگی می کند .
حمید عسگری متولد 20 مهرماه 1357 است در شیراز به دنیا امده و بزرگ شده اصفهان است و در حال حاضر به همراه دوستش میلاد ترابی (( که اهنگساز است )) در تهران زندگی می کند . دو خواهر و یک برادر دارد . تحصیلاتش ربطی به موسیقی ندارد او کارشناس مدیریت صنعتی است .

اوایل که البوم او به بازار امد خیلی ها به اسم شادمهر عقیلی فروختند در صورتی که او کسی نبود جز حمید عسگری . رنگ و جنس صدای حمید و شادمهر تا حدی به هم شباهت دارد و این شباهت به نفع او تمام شد . او می گوید : هیچ کس در توانایی های شادمهر شکی ندارد البته شباهت صدای من و شادمهر چیز طبیعی در عالم موسیقی است چرا که صداها در عین تفاوت ها شباهت های زیادی به هم دارند .
صدای سیاوش شمس را هرگز فراموش نمی کند و صدای محمد علیزاده رو خیلی دوست داره . غذای مورد علاقه حمید عسگری قیمه های مادرش است . او اصلا اهل اشپزی کردن نیست . وقتی غمگین است می خواند . صمیمی ترین دوست حمید عسگری میلاد ترابی است . یک زمانی عاشق بوده است .
با ترانه هایی که خودش گفته ارتباط بیشتری برقرار کرده است چون ترانه ها را با توجه به شرایط روحی خودش گفته است . از میان ترانه ها " ترانه بازم دلم گرفته چند روزی که رفتی رو خیلی دوست دارد . در صدایش غم خاصی وجود دارد .
نقطه ضعف حمید عسگری این است که زود عصبانی می شود البته عصبانیت های او 5 دقیقه است بعد چنان ارام می شود که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است . نقطه قوت حمید هم این است که بی هیچ چشمداشتی احساسش را نثار دیگران می کند انقدر که طرف بی نیاز از محبت می شود
ترانه هیچکی مثل من تو رو دوست نداره رو به همه هوادارانش تقدیم می کند

منبع:.bito13.blogfa.com

panii60
Thursday 29 October 2009, 04:58 PM
هومن گنجور خواننده شیرازی
خواننده آلبوم زیارت
آلبوم زیارت از ایشون که شنیدم کار خوبی بود

بايد اعتراف كنم که هومن گنجور نيز يك سياوش قميشي ديگر است
یکی از اهنگهاشو گذاشتم توی تایپیک اهنگهای فارسی می تونید دانلودش کنید

ایشالا هر وقت که اطلاعات بیشتری راجع به این خواننده به دست آوردم براتون حتما اینجا قید می کنم

panii60
Thursday 29 October 2009, 04:59 PM
امیر معارف پسر( رضا معارف خواننده)
خواننده ترانه حالا من یه آرزو دارم تو سینه که دوباره چشم من تو رو ببینه
و نوازنده کیبورد
برادر ایشون هم نوازنده تمبک هستند

panii60
Monday 2 November 2009, 05:13 AM
دكتر سعيدنيا كوثري


You can see links before reply

دكتر سعيدنيا كوثري، بيش از 30 سال است كه مضراب‌هاي سنتور را با افتخار در دستانش مي‌فشارد و حاصل آن در عرصه موسيقي اصيل، ايجاد شرايط آموزش براي هنردوستان شيرازي است.‌

او كه شاگرد پرويز مشكاتيان،جلال ذوالفنون و رضوي سروستاني است، علاوه بر سنتور، همه سازهاي سنتي را مي‌نوازد و در كارنامه هنري خود چند افتخار جهاني نيز اندوخته است. او در اغلب شهرهاي اروپا و آمريكا اجرا داشته است، ولي بيشتر ترجيح مي‌دهد كه در شيراز برنامه داشته باشد.

آخرين حضور وي در اسكاتلند، سال گذشته همراه با يك مقاله درباره بازسازي صدا بود كه از ميان 900 مقاله، جايزه نقدي را از آن خود كرد.

آنچه در پي مي‌آيد، ماحصل گفت‌وشنود ما با اين سنتورنواز شيرازي است.



چرا در شيراز موسيقي مقامي نداريم؟

موسيقي رديف و يا موسيقي دستگاهي ايراني را مي‌توانيم در شهرها و مناطق نوار مرزي كشور بيابيم و هيچگاه نمي‌توانيم ادعا كنيم كه فلان موسيقي مربوط به اراك و يا قم است. عمده موسيقي ما مربوط به قسمت‌هاي مرزي كشور مي‌شود كه ريشه تاريخي دارد و به زمان‌هايي مربوط مي‌شود كه موسيقي در نواحي مركزي تحريم مي‌شد و نمي‌توانست همپاي مناطق مرزي رشد كند.

مثلاً موسيقي بلوچستان و يا موسيقي ديگر نواحي ايران به عنوان موسيقي مقامي، پرده‌بندي خاصي دارد، ولي موسيقي محلي شيراز اينگونه نيست. موسيقي محلي استان فارس عمدتاً در دستگاه‌هاي خاصي اجرا مي‌شود و حتي اگر بخواهيم مقايسه كنيم، مي‌بينيم كه گوشه شوشتري در دستگاه موسيقي اصيل با شوشتري موسيقي محلي فارس اندكي تفاوت دارد. البته در اين خصوص مراكز آكادميك پژوهشي وجود ندارد و آنچه كه در راستاي موسيقي محلي فارس انجام مي‌شود، همگي بر يك مبناست و عمده تفاوت در تنظيم آهنگ‌هاست و يا اينكه شكل بدي كه گهگاه شاهد هستيم اين است كه بر روي شعرهاي شيرازي آهنگ‌هايي تنظيم مي‌كنند كه برگرفته از موسيقي رديفي و دستگاهي است.‌

اين نوع موسيقي مشخصه خاصي ندارد و در حقيقت همان موسيقي پاپ معمولي است و سنخيتي با موسيقي محلي فارسي ندارد.‌



چه نغماتي در موسيقي محلي شيراز شنيده مي‌شود؟

‌عمدتاً شور و همايون در موسيقي محلي فارس به كار گرفته مي‌شوند. البته شايد ترانه‌اي با مطلع <تازگي‌ها با دل من...> را پيدا كنيد كه البته در ماهور است، ولي از موسيقي فارس نيست و حتي ريشه صدساله هم ندارد.

ما در اين راستا دو آلبوم را جمع‌آوري كرديم و يكي از آنها با تنظيم فريدون شهبازيان شكل گرفته است. شما اگر جستجو كنيد، چيزي به غير از اين ملودي‌ها را نمي‌يابيد.‌



در واقع شما با محدوديت ملودي در موسيقي فارس مواجه هستيد؟

نه، موسيقي رديف ساخته‌ها و نواخته‌هاي استادان پيشين است كه بخشي از آن به ما رسيده است. و از سوي ديگر ما موسيقي شيراز را كه ساخته‌هاي موسيقي‌دانان شيراز بوده را هم داشتيم. بخشي از آن كه در دل مردم به جاي مانده است به ما منتقل شده است. يعني با آن نوع موسيقي مقامي كه به فرض در تركمن و بلوچ، قابل قياس نيست.



آيا موسيقي فارس فاقد بالندگي است يا اينكه پژوهش در خوري در اين زمينه وجود ندارد؟

وقتي خوب به گويش شيرازي دقيق شويم مي‌بينيم كه درباره آن، پژوهش در خوري انجام نشده است. اصولاً بايد به اين قضيه اينگونه نگريست كه موسيقي نياز جامعه است. براساس آنچه كه بشر احساس مي‌كرده، موسيقي بوجود آمده است. نياز جامعه برحسب زمان دگرگون و چهره موسيقي هم لاجرم دچار تغيير مي‌شود.‌

شاعران زبردستي داشتيم كه اشعار محلي سروده‌اند مانند بيژن سمندر و صفري، ولي نمي‌توان به اين دليل كه شعر محلي شيراز را وارد موسيقي كرده ايم،‌ آن موسيقي را به عنوان موسيقي محلي فارس تلقي كنيم.‌

در خصوص موسيقي فارس آلبوم‌هاي زيادي روانه بازار شده است. عطا جنگوك و محمدرضا درويشي درباره شعرهاي محلي فارس تحقيقي انجام داده‌اند، ولي با دسته‌بندي نمي‌توانيم به راحتي براي موسيقي شيراز نوع خاصي را معرفي كنيم.‌

ما در موسيقي غربي با متر و اندازه ماژور و مينور مواجه هستيم و در موسيقي آذري نت‌هاي شاهدي داريم كه بيانگر موسيقي آذري است، ولي در موسيقي فارسي پرده‌بندي خاصي وجود ندارد. و نت و يا گروه نتي كه نشانگر موسيقي فارس باشد، وجود ندارد.‌



آيا مي‌توان سازي را مختص سرزمين فارس دانست؟

سازهايي كه عمدتاً در فارس وجود دارد، ويژگي خاص نظير تنبور در كردستان و كمانچه در بلوچستان را ندارد. سازهاي سرنا و شيپور را مختص شيراز مي‌دانم. البته نكته‌اي كه در اينجا بايد يادآور شوم، اين است كه شاهد هستم كه ساز تار و سيستم صدادهي آن بسيار مورد توجه موسيقيدانان جهان است و با توجه به صداي تار شيراز، جهرم و لار مي‌توانم به جرات بگويم تارهاي ديگر مناطق از روي اين ساز الگو برداري شده است و در واقع تار، ريشه در سرزمين فارس دارد.‌



آيا موسيقي فارس، روند تكاملي خواهد داشت؟

بررسي سير موسيقي در جهان مؤيد آن است كه براي تاثيرگذاري بيشتر دعا و نيايش از موسيقي استفاده شده است. اين نوع موسيقي، تك سيلابي بود و براي آنكه تاثيرگذاري بيشتري انجام شود، چند صدا را با هم تركيب كردند و علم هارموني در موسيقي بوجود آمد. با گسترش اين، چند ملودي را با هم تركيب كردند كه منجر به <كنترپوآن> شد. شما اين روند را در رشته‌هاي ديگر علمي هم شاهد هستيد به طور مثال ابتدا فيزيك بود و بعد بيوفيزيك و بلوفيزيك درمانگاهي پديد آمدند. اين روند طبيعي هر علمي است.‌

در موسيقي فارس، چنين روندي طي نشده است. موسيقي ما چنين توانايي‌هايي را دارا بوده، ولي چون فرصتي پيش نيامده، اين روند تكميل نشده است. ما هنوز در شيراز در حسرت يك هنرستان موسيقي هستيم.‌

ما زماني در كانون صبا، 17 كلاس سنتور برگزار كرديم. حتي 17 كلاس سه‌تار هم داشتيم. اما متاسفانه براثر سياست‌هاي غلط فرهنگي و تهاجم فرهنگي شاهد هستيم كه سازهايي نظير تمبك و كمانچه، مراجعه‌كنندگان خيلي كمي دارند. دليل كاهش هنر جويان اين سازها، كم شدن نياز هنرجويان نيست، بلكه به خاطر اين است كه موسيقي سنتي براي جوانان ما عرضه و ارائه نمي‌شود. شما ببينيد چقدر ساز گيتار از زمين و زمان جلوي چشم جوانان است، در صورتي كه خيلي از بچه‌هاي كلاس اُرف نمي‌دانند سه‌تار چه شكلي است!

چگونه انتظار داريد كه در اين شرايط قادر به حفاظت از فرهنگ خود باشيم.



چگونه مي‌توان باعث رشد فرهنگ شد؟

متاسفانه ديدگاه مسئولان فرهنگي ما در ايجاد امكان هزينه براي برنامه‌هاي فرهنگي بسيار نامناسب است. تلقي مسئولان از موسيقي، برداشت ساده از موسيقي حاضر است در صورتي كه مي‌توان با مديريت صحيح شرايط آن را بهبود بخشيد. مي‌توان با سازماندهي آموزشگاه‌هاي هنري به شرايط ايده‌آلي رسيد.‌

‌ ما در حال حاضر، با بحران آموزشي مواجه هستيم. اگر چاره‌اي انديشيده نشود، شاهد از دست دادن ارزش‌هاي هنري خواهيم بود.

ما براي كلاس تمبك، مراجعه كننده‌اي نداريم در حاليكه ساز تمبك در حومه پاريس بوسيله قوي حلم تدريس مي‌شود و راه به اركسترهاي علمي فرانسه مي‌برد. ما نيازمند برنامه فرهنگي كلاني براي ايجاد و شرايط مناسب موسيقايي هستيم.‌



آيا براي اجراي موسيقي محلي شيراز كارهاي اركسترال ساخته شده است؟

‌بله خيلي كار شده است. حتي در اثري از احمد پژمان به نام <سرزمين من> موسيقي همه مناطق ايران گرد آمده است.

البته تلاش‌هايي شده است كه موسيقي محلي شيراز را به صورت چند صدايي و اركسترال در شيراز اجرا كنند. چند وقت پيش شاهد برگزاري المپياد فيزيك در اصفهان بوديم كه برنامه گشايش آن از شبكه‌هاي ماهواره‌اي پخش شد.از من دعوت شده بود كه برنامه تك‌نوازي سنتور را اجرا كنم اما مساله ناراحت كننده‌اي براي من پيش آمد. دقيقاً زماني كه طبق اعلام مجري برنامه نوبت سنتورنوازي بود، تلويزيون برنامه‌اش را قطع كرد. پرسش من اين است كه شما چه انتظاري از موسيقي‌ ما داريد؟ زماني كه به مناسبت يك برنامه جهاني در قالب المپياد فيزيك جلوه‌هاي فرهنگي ارائه نمي‌شود، چرا نبايد ساز و ساز نواز اصيل ايراني معرفي شود؟



چگونه مي‌توان با چنين روندي انتظار داشت كه يك اركستر بزرگ تشكيل شود؟!

اركستر نيازمند حمايت‌هاي كلان و همه‌جانبه است. اجراي يك كنسرت با مشكلات فراواني روبرو است.

مسئولان درجه اول استان فارس فقط درباره راه‌آهن و سازهاي شهري حرف مي‌زنند و متاسفانه درباره ساختار فرهنگي و بار هنري شهر شيراز حرفي به ميان نمي‌آيد.‌

تفكري كه در شيراز حاكم است، تفكر مهندسي است و تفكر فرهنگي نداريم.

شيرازي كه به عنوان پايتخت فرهنگي معرفي شده بود، اكنون نيازمند توجه فرهنگي است. براي اين استان چه قدم‌هايي در مقايسه با استان‌هاي همسايه برداشته شده است؟ البته توليدات صدا و سيماي مركز شيراز در اين رابطه خود بوده، ولي عمده انتقاد من نسبت به تفكر غالبي است كه فرهنگي نيست.‌



نظر شما درباره جشنواره آموزشگاه‌هاي آزاد استان‌ها و همايش‌هايي كه در تهران پذيراي موسيقي استان‌هاست، چيست؟

در خصوص اين همايش‌ها و برنامه‌ها بايد بگويم كه همايش به گونه‌اي نيست كه هنرجويان بتوانند خودشان را آماده كنند. يا خبر دعوت را دير به ما اطلاع مي‌دهند و يا اينكه برخوردها به گونه‌اي است كه انسان متاسف مي‌شود، تا بار ديگر در اين همايش‌ها شركت كند. اصولاً اين رخدادها بايد حال عمومي اهل هنر را خوب كند نه اينكه با بي‌مهري‌ها و بي‌نظمي‌هاي آن باعث ناراحتي شود.

من به نوبه خود وقتي اين جشنواره‌ها را با جشنواره‌هاي خارجي كه از بنده دعوت مي‌شود مقايسه مي‌كنم خيلي حسرت مي‌خورم و اي كاش روند جشنواره‌هاي ما يك گروه داوري داشت.‌



آخرين حضور بين‌المللي شما در كجا بود و نتيجه آن چه شد؟‌

‌من مقاله‌اي را براي جشنواره ادينبورو اسكاتلند فرستادم كه موفق به اخذ جايزه نقدي شد.

ماجرا هم اين است كه در بحث ضبط، صدا، همانند ديگر كشف‌ها و اختراعات علمي، غرب خود را پيشرو مي‌داند و آن را به گراهام‌بل منسوب مي‌كند، در صورتي كه تلاش‌هاي ابتدايي براي بازسازي و تشديد صدا ابتدا در مساجد ايران متجلي است. آنچه در مسجد امام خميني(ره) اصفهان شاهد هستيم در اين راستاست. در سفرنامه <شارول> و <تاوارنيه> صراحتاً از اتاق موزيك نامبرده شده است. اتاقي كه موزيسين‌ها در آن مي‌نواختند و هفت شبانه روز صداي موسيقي شنيده مي‌شد. البته اين جريان افسانه‌اي بيش نيست، ولي اينها تلاش‌هايي بوده كه صدا بازيافت شود.

به طور مثال ابوعلي‌سينا اصوات را از طريق مصنوعي ايجاد مي‌كرد. مثلاً صداي <خا> را با كشيدن دو جسم سخت بر هم ايجاد مي‌كرد و يا صداي <آ> را با دميدن بر روي لبه لوله توليد مي‌كرد. شايد اينها به نوعي تلاش‌هايي براي بازسازي صدا بوده كه در تاريخچه ضبط صدا مفيد است. دانشگاه ادينبورو در اسكاتلند از اين مقاله بسيار استقبال كرد.‌



و جريان مدال برنز شما در ايرلند چه بود؟

در سال 2003 در ولز انگلستان جشنواره‌اي برپا شد كه هر نوازنده‌اي مي‌توانست 7 دقيقه ساز بنوازد. در اين جشنواره 28 كشور شركت داشتند كه گروه اول از روسيه با 8 نفر، گروه دوم از تركيه با 5 نفر و من از ايران به تنهايي سوم شدم.بهر حال، دريغ از يك كلام تشويق از طرف مسئولان فرهنگي. و من اميدوارم كه در آينده برخوردهاي مناسب‌تري از سوي مسئولان فرهنگي انجام شود.

حداقل كاري كه مي‌توان انجام داد اين است كه در جشنواره‌هايي كه در كشور برگزار مي‌شود، رده‌بندي سني و نوع كار لحاظ شود. گاهي اوقات دو نفر كه با هم رقابت مي‌كنند، هيچ تناسبي با هم ندارند. اين نشان مي‌دهد كه براي اجراي جشنواره يا كارشناسي نشده و يا اينكه جشنواره فاقد شوراي داوري است.



منبع:You can see links before reply
منبع:

panii60
Wednesday 4 November 2009, 06:21 AM
پژمان اکبرزاده
(زاده ۱۳۵۹ (You can see links before reply) در شیراز (You can see links before reply)) نوازنده پیانو (You can see links before reply)، پژوهشگر موسیقی و روزنامه‌نگار (You can see links before reply C%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1) ایرانی است

You can see links before reply (You can see links before reply dehwiki.jpg)
You can see links before reply (You can see links before reply dehwiki.jpg)


از ۹ سالگی نزد غلام لقمانی با مقدمات موسیقی آشنا شد و سپس با بهرام نصرالهی نوازندگی پیانو را ادامه داد. وی در تهران به طور جدی تحت آموزش فرمان بهبود (You can see links before reply %A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF&action=edit&redlink=1)، استاد پیشین هنرستان عالی موسیقی قرار گرفت.

موسیقی قرار گرفت.


پروژه «موسیقی دانان ایرانی»
You can see links before reply (You can see links before reply)
You can see links before reply (You can see links before reply)

جلد سوم «موسیقی دانان ایرانی»

از ۱۵ سالگی تحقیق درباره فعالیت‌های هنرمندان معاصر موسیقی ایران را آغاز کرد و سه سال بعد نخستین بخش از تحقیقات خود درباره رهبران ارکستر و آهنگسازان ایرانی را به صورت کتاب منتشر کرد. این کتاب در فصلنامه موسیقی شناسی ایران (You can see links before reply 85%D9%87_%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C_%D8% B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A 7%D9%86&action=edit&redlink=1) (چاپ مریلند) «مایه سرفرازی جامعه موسیقی شناسی ایران» قلمداد شد و در دانشنامه ایرانیکا (You can see links before reply D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7) به عنوان منبع مورد کاربرد قرار گرفت. [۱] (You can see links before reply_note-0) بخش‌های بعدی این مجموعه چهار جلدی به نوازندگان سازهای ایرانی، موسیقی شناسان، منتقدان موسیقی، پژوهشگران موسیقی، متخصصان آموزش موسیقی و در نهایت، نوازندگان ایرانی سازهای غربی اختصاص دارند. [۲] (You can see links before reply_note-1)


مطالعات خلیج فارس و فعالیت‌های رسانه‌ای

پژمان اکبرزاده از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ سخنگوی سازمان اینترنتی خلیج پارس (You can see links before reply 86_%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8 C_%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC_%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B 3&action=edit&redlink=1) در تهران بود. گروهی متشکل از ایرانیان در کشورهای گوناگون که هدف اصلی شان پاسداری از نام خلیج فارس در نشریات بین المللی است. وی در دو همایش پژوهش‌های خلیج فارس در تالار حافظ شیراز و خانه هنرمندان ایران در تهران سخنرانی کرد و در مصاحبه‌هایی با رادیو فردا و وب‌گاه واشینگتن پرزیم شرکت جست.[۳] (You can see links before reply_note-2) همزمان با بخش هنری و اجتماعی برخی نشریات اصلاح طلب در تهران مانند یاس نو (You can see links before reply) و شرق (You can see links before reply) همکاری داشت. وی با شماری از نشریات ایرانی در آمریکا مانند «میراث ایران» و «پیوند نیوز» و مدت کوتاهی با بخش فارسی بی.بی.سی همکاری کرد. [۴] (You can see links before reply_note-3)


اقامت در هلند و فعالیت‌های اجرایی

وی در سال ۱۳۸۵ راهی هلند شد. فعالیت‌هایش را به عنوان تهیه کننده در رادیو زمانه (You can see links before reply D9%86%D9%87) پی گرفت و در اسفند ۱۳۸۶ برای نخستین بار در آمستردام (You can see links before reply) یک رسیتال برای اجرای موسیقی ایرانی با پیانو ترتیب داد. استقبال از کنسرت در آمستردام موجب دعوت از او برای برنامه‌های دیگر در هلند و آلمان شد.
[IMG]You can see links before reply (You can see links before reply erdam.jpg)] (You can see links before reply erdam.jpg)
رسیتال موسیقی ایرانی برای پیانو، آمستردام، بتانینکلوستر، 2008


وی می‌کوشد روایتی تازه از اجرای موسیقی ایرانی با پیانو ارائه دهد که در عین ایرانی بودن از فضای موسیقی کلاسیک هم کاملا دور نباشد. وی در اوت ۲۰۰۸ رسیتال خود در دانشگاه کلن (You can see links before reply) را به احمد باطبی (You can see links before reply DB%8C)، فعال جنبش دانشجویی تقدیم کرد که در همان سال از ایران به آمریکا گریخت. ایرانیان دات کام، این عمل را «پیشکشی باشکوه» نامید و محمود خوشنام، این اجرا را «نرم و حساس و در عین حال قاطع و معتمد به نفس خواند.»[۵] (You can see links before reply_note-4) کنسرت حاشیه‌هایی را نیز در پی داشت. [۶] (You can see links before reply_note-5)
پژمان اکبرزاده ساخت فیلم مستندی درباره فعالیت‌های هایده (You can see links before reply) را در سال ۲۰۰۸ به پایان برد. این فیلم با نام «سخن از هایده (You can see links before reply %D8%AF%D9%87)» برای نخستین بار در ژانویه ۲۰۰۹ در آمستردام به نمایش درآمد. این فیلم در سومین دوره جشنواره فیلم نور در لوس آنجلس نامزد دریافت جایزه بهترین مستند شد و کمی بعد به نهمین «جشنواره بین المللی سینمای تبعید» در گوتنبرگ (سوئد) نیز دعوت شد.


منبع: ویکی پدیا

panii60
Wednesday 4 November 2009, 06:31 AM
مسعود شناسا
نوازندۀ سنتور (You can see links before reply) ،(زاده:شهریور (You can see links before reply) ۱۳۳۱ (You can see links before reply)،شیراز (You can see links before reply) ) نوازنده سنتور است.
وی پس از آموختن مقدمات موسیقی،در سال۱۳۵۱وارد گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران (You can see links before reply D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86))شد و نزد داریوش صفوت (You can see links before reply D9%88%D8%AA) و نورعلی برومند (You can see links before reply D9%88%D9%85%D9%86%D8%AF) (سنتور و ردیف موسیقی سنتی)، علیرضا مشایخی و احمد پژمان (آهنگسازی)، لوست مارتیروسیان(پیانو)، فرشاد سنجری (ساز آرایی)، هرمز فرهت (You can see links before reply) به تحصیل پرداخت. در سال ۱۳۵۵ به اخذ لیسانس نایل آمد و بعدها مدتی نیز در نزد محمد تقی مسعودیه فراگیری آهنگسازی را ادامه داد.
وی از سال ۱۳۵۲ (You can see links before reply) تا اواخر دهه شصت به تدریس سنتور (You can see links before reply) در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی اشتغال داشت و از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۸ مدرس کارگاه موسیقی رادیو و تلویزیون ملی(به سرپرستی سعید خدیری) بود. مدتی نیز در بخش موسیقی دانشگاه آزاد، دانشگاه هنر، پرداخت.
شناسا در سال ۱۳۷۰ (You can see links before reply) به اتفاق مهدی آذر سینا، محمد اخوان و سپس همراه با استاد محمد رضا شجریان (You can see links before reply %D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86)، شهرام ناظری (You can see links before reply D8%B1%DB%8C)، داریوش پیرنیاکان (You can see links before reply D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86)، سعید فرج پوری (You can see links before reply %D9%88%D8%B1%DB%8C)، محمد فیروزی، جلیل عندلیبی کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور به اجرا درآورد.


برخی از آثار


"تندر" (ده قطعه برای سنتور،چاپ۱۳۷۲)


کاست"تندر"با همراهی محمد اخوان (تمبک)


"نوا"برای سازهای ایرانی (با هماهنگی)


همنوازی در آلبوم های؛"سخن تازه"(اثر مهدی آذر سینا)، مال کنون (اثر عطا جنگوک، براساس نغمه‌های بختیاری)
منبع : ویکی پدیا

panii60
Sunday 22 November 2009, 06:08 AM
گروه تنبورنوازان گوران

You can see links before reply (You can see links before reply)

در سال 79 به سرپرستی استاد جهانبخش رستمی ( نوارنده کرمانشاهی) تشکیل شد این گروه بزرگترین گروه تنبورنوازان تاریخ معاصر ایران می‎باشد


نوازندگان:


((جهانبخش رستمی)) تنبور – آواز ( سرپرست گروه تنبور نوازان گوران )


تنبور نوازان گوران به تر تیب حروف الفبا :

محمد اسماعیلی معصومه آذرنوش
احمد رضا ایگدری الهه آزرمی
علیرضا بادبران الهام احترامی
نوید پرهیز مهناز احمدی
امیر تولایی نازنین اقراء
مهدی جمال زاده راضیه امجدیان
سینا حسینی مریم بادبران
فیصل حسینی ثنا باستانی
مجید خادم سمیرا بختیاری
مهدی رجبی فیروزه بهمنی
محمد حسن رضایی نجمه بیضاوی
مصطفی سوهانی فرزانه تصوری
مهدی شادی شیوا دهقانی
شهاب شادی وجیهه دهقانی
حمزه شاه محمدی الهام دیانتی
جواد ظریفیان مهر راضیه رمضانی
آرمان عسکری عایشه رنجبر
مجید عواطفی فرد مژده شجاعی
شهرام فرجی فرناز شهیمی
حسین فروزانی پگاه فلک بلند
فردین قلی پور عطیه فیروزمند
محمد حسین قلی پور نوشین قاضی زاده
فرزاد کرونی دیانه کرم زاده
سامان کشاورز طیبه کوهپایه
محمد مرادی مهسا مرادی
مهدی مصطفوی نهال مختاری
امیر محمد پور شبنم وداعی
رها حسینی
مانا کاظمی

تکنوازان :

آزاد راستین- دف
غلام رضا گرگین - دف
محمد سلیمی - دف
محمد امین دشتی- دف – ادو
مسعود نامداری- کمانچه
حسین نعمت الهی- بربط
جمال بردبار- تار - سه تار
پژهام اخواص- تنبک - طبلا
محمد علی امامی- نی

همخوان :

افسانه محمودی
حمید گلستان - آواز


دف نوازان :

علی امیری
سحر پرویزی
فرناز دشتی
محمد حسین دشتی پور
نجمه دوکوهکی
سمیه زبردست
میثم ستوده
سروش سلطانی
پوریا صحرایی
آزاده صدر
شراره فخرایی
پردیس فراست
فاطمه کاظمی
آزاده گودرزی
افسانه نوروزی
آرش هوشمند
آرش دوشابی( دف – دهل)

panii60
Monday 14 December 2009, 06:08 AM
گروه نوا
به سرپرستي امير حسين نوژن

panii60
Monday 14 December 2009, 06:12 AM
You can see links before reply (You can see links before reply)

گروه طرب در سال 1385 شروع به فعالیت کرد.
این گروه با بهره گیری از تکنیک های نوازندگی استفاده از سازهای مختلف و به وجود آوردن نوانس ها و فرکانس های جدید توانست باب جدیدی در گروه نوازی کوبه ای ابداع نماید.
این گروه با استفاده از توانمندیهای نوازندگان جوان و با سابقه در سازهای کوبه ای توانست در دو سال متوالی(1386-1387) مقام برتر جشنواره گروه نوازی استان فارس را کسب کند.


از فعالیت های دیگر این گروه می توان به اجراهای زیر اشاره نمود :

--- اجرای کنسرت تخصصی سازهای کوبه ای در دانشگاه هنر و معماری اصفهان در سال 1387
--- اجرای کنسرت در فستیوال آموزشگاه دوسار در تابستان 1387
--- اجرای کنسرت در فستیوال آموزشگاه همایون در سال 1387
--- اجرای کنسرت در مجموعه فرهنگی هنری دوکوهکی در سال 1387
--- اجرای کنسرت تخصصی سازهای کوبه ای در مجموعه حوزه هنری فارس


این گروه در حال حاضر در حال ساخت و ضبط قطعات جدید به نام جرس ، کارزار و سماع می باشد که در یک مجموعه صوتی بنام رستاخیز در آینده نزدیک در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

نوازندگان و اعضای گروه طرب عبارتند از :

1- مهدی بناکار : سرپرست گروه - نوازنده تنبک - ضرب زور خانه - دف - دایره و دهل

2- کریم ابراهیمی : نوازنده تاس - تمپو - تنبک - دهل - دمام و دو طبله

3- مسعود تورع : نوازنده تنبک - کوزه و دهل

4- محمد امین دشتی : نوازنده دف - ادو - دمام و طبلا

5- سروش نیرومند : نوازنده تنبک - دهل - مثلث - سازهای کوبه ای غربی

6- مهدی لیاقت : نوازنده دف - دایره - طبلک

7- مهدیا علیزاده : نوازنده دیوان و آوا

8- حامد فقیهی : کنترباس و آوا

panii60
Monday 14 December 2009, 06:43 AM
گروه هنری اوما (You can see links before reply)

تاسیس گروه هنری اوما
گروه هنری اوما به سرپرستی مهدیا علیزاده تاسیس و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.فعالیت های هنری این گروه در دو قالب گروه موسیقی و گروه تیاتر میباشد.این گروه که پیش از تاسیس رسمی از سال ۱۳۸۳ با نام کژال فعالیت میکرد در زمینه موسیقی متن تیاتر دارای اجراها و عنوان های متعددی ست که از آن جمله میتوان به آهنگسازی موسیقی متن بیش از ۲۵ اثر نمایشی توسط مهدیا علیزاده که تعدادی از آن صاحب عنوان های برتر کشوری و دانشگاهی ست اشاره نمود.
تشکیل گروه موسیقی اوما در دو بخش سنتی و پاپ
بخش سنتی با حضور الهام موسایی (نوازنده دف).....علیرضا گلشن (نوازنده سه تار )......رسول زمردی (نوازنده نی )......محسن آهنگیان (نوازنده سه تار ).......حامد فقیهی (نوازنده تارباس).......کریم ابراهیمی (نوازنده تنبک )
این گروه در بخش پاپ نیز با صدا و آهنگسازی مهدیا علیزاده و همراهی جعفر علیزاده مشغول تهیه آلبومی بنام اوما با حضور نوازندگان و ترانه سرایان بنام کشور است .گروه موسیقی اوما بجز مجموعه صوتی اوما که آن را در قالب پاپ ارایه خواهد داد. مشغول تهیه یک مجموعه سنتی از رباعی های ایرج زبردست میباشد.


You can see links before reply


.

panii60
Monday 14 December 2009, 06:47 AM
گروه موسیقی خموش (You can see links before reply)

گروه موسیقی خموش به سرپرستی آقای محمد ذاکرحسین

این گروه که فعالیت خود را از سال 87 آغاز کرده، با کسب مقام اول در دومین جشنواره گروه نوازی استان، حضور خود را به جامعه موسیقی شیراز معرفی نمود.



اعضا:

رُهام شناسا‌‌ ( سنتور ) ، مهدی شیرازی ( کمانچه ) ، محمد کریم ابراهیمی ( تنبک ) پیمان لردی فد ( تار ) ، حسین نعمت اللهی ( عود ) ، میثم ذاکرحسین ( بم تار ) علی زندوکیلی ( آواز ) و محمد ذاکرحسین ( تار )



منبع:You can see links before reply

panii60
Monday 14 December 2009, 07:07 AM
گروه موسیقی شورانگیز (آباده)
نوازندگان
حسین یزدانپناه (نی)، جعفر مقامی (آواز)، حمید رضا پرهیزگار(سنتور)، حسین قربانی (سازهای کوبه ای)، احمد شبانی (آواز)، مهدی فروردین (تار)، علیرضا امید پناه (سنتور)، محمد علی محسنی (بم تار)، ندا قانونی (بم تار)، سید احسان حسینی (کمانچه)، امیر صبور (تمبک)


منبع:You can see links before reply

doorsfan
Thursday 17 December 2009, 11:43 PM
اینم آدرس سایت گروه متال آلیاج که کارشون واقعا درسته سه کلیپ دارن که تو نت میتونید ببینید که کلیپ ماه کاغذی بسیار زیباست مثل موزیک ماه کاغذی بر و بکس شیراز خودمونن aliaj-bnd.com

سعید مستفیضی
Thursday 22 April 2010, 10:34 AM
معرفی گروه موسیقی دلنواز شهرستان فسا به سرپرستی سیدکاظم رضوی :
مهدی اطمینان : آواز - حسام عابدی : تار - حامد طاهری : سه تار ، تنبور - فرهاد سامانی : سنتور - شهرام توکلی : نی - امیر تولایی : تنبک - میلاد اسماعیل نژاد : کمانچه - محمدعلی رفیع : کمانچه - سیاوش نصیر زلده : تنبور - سید محسن ساداتی : تنبور - حامد کشاورز : دف - مصطفی عزیزی : سه تار . سید کاظم رضوی : دف ، تنبک ، بمتار.

سعید مستفیضی
Thursday 22 April 2010, 10:57 AM
معرفی گروه موسیقی مولانا فارس به سرپرستی سعید مستفیضی :
این گروه در سال 85 تشکیل شد و علاوه بر اجراهای مختلف در شیراز ، در اولین جشنواره گروهنوازی استان فارس مقام دوم سنتی را کسب کرد و در دومین جشنواره نیز حضور یافت . گروه مولانا در حال حاضر با ترکیبی از هنرمندان زیر بر روی قطعاتی در شور و بیات اصفهان مشغول تمرین است :
علی انصاری : آواز - روح الله پارسا : نی - مهدی فرجودی : تنبک - محمدعلی آسایش : سه تار - عباس صلاحیان : بمتار - احسان جلویز : دف - هادی شهابی : سنتور - فرهاد تهمتن : کمانچه - مسعود فرهنگ دوست : تار - صادق علیمردانی : تار - محمدرضا مومنی : سه تار - هادی جواهر آثار : نی .
سایر هنرمندان عضو گروه مولانا عبارتند از : سید کاظم رضوی - سید هادی طغرایی - علی بیگی - فرهاد سامانی - سیدرضا ابطحی - بهنام شریفی - امید جوکار - مهدی راسخی - علیرضا معانی -
گروه مولانا اولین گروهی است که با اجازه بنیانگذار گروه مولانا ( استاد جلیل عندلیبی ) در استان فارس به این نام تشکیل شده است .

سعید مستفیضی
Thursday 22 April 2010, 11:03 AM
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/My%20Documents/My%20Pictures/e615a726-3a40-4136-a8de-e7e894fed546M%25d8%25b4%25d9%2587%25d8%25a7%25d8%2 5a8%25db%258c.jpg

هادی شهابی هنرمند سنتور ساز در سال ۱۳۶۲ در استهبان فارس متولد شد . در نوجوانی عشق به موسیقی سنتی او را به وادی این هنر ایران زمین کشاند ودریچه ای به زندگی اش باز شد . وی نوازندگی را بهمراه برادرش با ساز سه تار آغاز کرد . آشنایی او با ساز سنتور آغاز تحولی در زندگی هنریش بود و تمام افکار روزمره اش معطوف به این ساز و ساختمان آن شد. شهابی روزهای پر رنج و شبهای خسته کننده ای را بپای سنتور نشست و بدون اینکه از استاد و معلمی درس بگیرد به سرعت به رمز و راز دقایق و ظرایف تولید صدای خوش سنتور دست یافت . رمز و رازی که تا ابد بناست در سینه من و او بماند و چون به موفقیت او ایمان داشتم ضمن تشویق تنهاییش را پر کردم . در خدمت سربازی برایم نامه ای نوشت و پایان آن نوشت : " به امید روزی که سنتوری بسازم و شما بگویی بد نیست " و این امید امروز به ثمر نشسته و مورد توجه نوازندگانی چون اردوان کامگار، پشنگ کامگار ، مجید اخشابی ، سعید نیاکوثری ، رضا صلاحی ، مهدی لک و علی احمدی و تعداد زیادی از نوازندگان مطرح اصفهانی و شیرازی قرار گرفته است. شهابی در مسیر زندگی هنری اش با بی مهری های فراوانی روبرو شد اما هرگز جسم نهیف خود را در برابر اراده اش ضعیف ندید . او با توان کم مالی کارگاه کوچکی در خانه راه اندازی کرد و بر روی ساخت سنتور تمرکز نمود و علاوه بر ساخت سازهایی باکیفیت ، نوعی ساز ابداعی متفاوت با سنتورهای رایج ساخته که پیگیر ثبت آن می باشد . او با سفر به مناطق مختلف ایران سنتور خود را با نام " شمس " به هنرمندان معرفی کرده و از ابتدای سال جدید امیدوار است ظرف چند ماه آینده تولیدات تازه خود را به استادان بنام کشور هدیه نماید . هادی شهابی هم اکنون در شهر استهبان واقع در شرق استان فارس زندگی میکند و عضو نوازنده سنتور گروه موسیقی مولانا استان فارس است .

سعید مستفیضی
Thursday 29 April 2010, 09:29 AM
روح الله پارسا درسال ۱۳۶۰ در خانواده ای فرهنگی و هنردوست در شهرستان استهبان متولد شد . همزمان با تحصیلات متوسطه ، نواختن ساز " نی " را نزد رسول زمردی آموخت و در همان سالها به عنوان عضو هسته مرکزی شورای موسیقی استهبان در معرفی و ساماندهی امور آموزشی آموزشگاه موسیقی فعالیت نمود . وی اولین اجرای هنری خود را با عضویت در گروه موسیقی عشاق و در کنسرتی در سال ۱۳۷۹به سرپرستی سعید مستفیضی تجربه کرد . پس از آن برای فراگرفتن ردیف ، به مکتب استاد منوچهر غیوری در اصفهان راه یافت و چند سال از محضر این استاد بزرگ بهره برد و دوره کاملی از ردیف را آموخت . این هنرمند در سالهای اخیرعلاوه بر تحصیل در دانشگاه، اقدام به آموزش نی به هنرجویان شهرهای مختلف فارس نموده که تاثیرات بسزایی داشته است . روح الله پارسا علاوه بر موسیقی به مطالعه کتاب و ادبیات هم علاقه مند است و تاکنون اشعاری نیز سروده که مورد توجه اهل فن قرارگرفته است . او درسال۱۳۸۶ ازدواج نموده و بهمراه همسرش که از مربیان موفق موسیقی کودکان (ارف) است در شیراز زندگی می کند . پارسا هم اکنون عضو نوازنده نی در گروه موسیقی مولانا فارس و گروه نی نوازان به سرپرستی رسول زمردی در شیراز و مدرس ساز نی است . برخورداری از صدای بم زیبا و بیان جمله های تاثیرگذار و سکوتهای بجا و از همه مهمتر ادب و صلابت شخصیت و اخلاق هنری از ویژگیهای این هنرمند خطه فارس است .

ALI KING
Saturday 8 May 2010, 06:52 PM
شما که این همه چیز نوشتید آیا می دونید پدر موسیقی محلی استان فارس کیه؟

arsalan212
Monday 17 May 2010, 07:58 PM
استادفتحعلی زاده امیدوارم اسمشونودرست نوشته باشم.خیلی ازاهنگای زیباوقدیمی محلی شیرازمال ایشونه.

ALI KING
Wednesday 26 May 2010, 04:01 PM
اشتباه می کنی دوست عزیز

arsalan212
Monday 20 September 2010, 11:33 AM
شما اسامي هنزمندان گمنام روميبرين كه خوبه اما بقيه كجان؟ چونكه سايت ملا خودتونه اسم هزكي دست دارين ژورناليست بودن يعني بي طرف ومنصف بودن.شايدم من زود قضاوت ميكنم بهرحال هرجاكه ما انجمنها يا سايتهارمديديم جانب دارانه كارميكردند.افرادي تواين شهرهستند يابودند مثل رضوي سروستاني كه گمنام موندن.الانم جوونا وبيشكسوتايي هستن كه نيازوكمبودي ندارن اسمشون اينجايااونجابرده شه اماادب وحق استادي وزحمتي كه كشيدن ايجاب ميكنه كم لطف نباشيم.من تو بخش اساتيد بيانو وكيبورد همه رو گفتم حتي يكيشون درحقم خيلي نامردي كرد اما اسمشو اوردم......چون استاده ودرس ميده وكارشم بسيار خوبه....اينه ويژگي ژورناليست خ.وب.......باتشكر ارسلان بلادي

Piano Lover
Wednesday 5 January 2011, 03:06 PM
شما که این همه چیز نوشتید آیا می دونید پدر موسیقی محلی استان فارس کیه؟


اشتباه می کنی دوست عزیز

سلام

به نظر ميرسه تعادي از دوستان منتظر بودند بالاخره خود شما جواب پرسش رو بديد كه نداديد كه! من يكي كه واقعا علاقمند شدم بدونم! :9:

ALI KING
Thursday 6 January 2011, 09:46 AM
بدون هیچ شکی بزرگ ترین موسیقی دان استان فارس.
و پدر موسیقی محلی استان فارس , استاد ایرج سلطانی بودن. فردی که بیش از ۳۰۰ آهنگ محلی رو تنظیم و ساختن.
آهنگساز و شاعر و نوازنده ی صاحب سبک سه ساز فلوت . کلارینت و ساکسیفون.
تنها فردی که با دو ساز کاملا فرنگی کلارینت و ساکسیفون می تونستن محلی و سنتی بزنن.فلوت که جای خودش رو داره.زمانی که خیلی ها نمی دونستن سلفژ چیه و اصلا تلفظ صحیحش رو نمی دونستن.ایشون تنها فردی بودن توی شیراز که سلفژ بلد بودن.

atash1
Thursday 6 January 2011, 07:01 PM
کسی از استاد ایرج سلطانی خبری داره ؟

ALI KING
Friday 7 January 2011, 11:17 AM
ایشان در تاریخ هشتم بهمن ماه سال ۱۳۸۷ به رحمت خدا رفتن

atash1
Friday 7 January 2011, 11:36 AM
خدایشان بیامرزد

متاسفانه اینقدر خبر رسانی تو بخش موسیقی محلی ضعیفه که از هنرمندان قدیمی شهرمون هیچ

خبری نیست کاش میشد از کارهای قدیمی ایشون و بقیه هنرمندان و زندگیشون و کاراشون و

عکساشون اینجا چیزی ببینیم و بشنویم

ALI KING
Friday 7 January 2011, 04:16 PM
بعد از انقلاب هم حدود ۶ تا ۸ تا کاست روانه ی بازار کردن ایشون. ایشالا سه شنبه یه بیوگرافی از ایشون میذارم که توی یه کتاب در موردشون خوندم.
چند فایل صوتی هم اگه تونستم کانورت می کنم تا با سر پنجه ی منحصر به فرد و استادانه ی ایشون آشنا بشید.

atash1
Friday 7 January 2011, 06:10 PM
دستت درد نکنه منتظرم

delasa
Friday 7 January 2011, 06:20 PM
با سلام
فکر میکنم جا داره تو این تایپیک یادی از استاد دلطلب بکنم که واقعا لقب استاد شایستشونه
هر چند خودم اطلاعی از بیوگرافیشون ندارم ولی همین قدر میدونم که از بهترین نوازندگان و اساتید فلوت شیراز هستند

ALI KING
Friday 7 January 2011, 07:18 PM
بله.
استاد دلطلب الان بزرگترین استاد فلوت شیراز هستن
ایشالا خداوند نگهشون داره.

margan_abedi
Thursday 7 June 2012, 06:53 PM
آقای محمد علی مسجدی نوازنده برجسته گیتار کلاسیک از شیراز برگزیده نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات مراکز مهارت آموزی کار دانش سراسر کشور در بخش کلاسیک شد.

با تبریک فراوان به این استاد گرامی


You can see links before reply