سلام دوستای خوبم
دوستان من کتاب ل ویولون 1 رو گرفتم ولی سی دی قطعه هاش رو نداره.
میخوام ببینم اصلا این کتاب سی دی قطعه هاشو داره؟
و اگه داره کسی هست داشته باشه من دانلودش کنم؟؟
ممنونم
نمایش نسخه قابل چاپ
سلام دوستای خوبم
دوستان من کتاب ل ویولون 1 رو گرفتم ولی سی دی قطعه هاش رو نداره.
میخوام ببینم اصلا این کتاب سی دی قطعه هاشو داره؟
و اگه داره کسی هست داشته باشه من دانلودش کنم؟؟
ممنونم
CD به همراه کتاب نیست .. اگر هم باشه باید جداگانه تهیه کنید ...!!
سلام دوست عزیز ..
به هیچ وجه تمرین با سی دی توصیه نمیشه ..
به استناد نظر تخصصی دوست عزیزSampler فکر نمی کنم درست باشه ولی خوب چون دوست دارید فکر کنم دانلودش کردم اجازه بدین امشب بگردم اگر خرد یاری کرد پیداشون کنم اپ می کنم یا اگر لینکی که ازش دان کرده بودم ذیل همین پست قرار میدم خودتان دان بفرمائید با درودنقل قول:
مرسی دوستای عزیز ممنون.
دوستان چرا تمرین با سی دی رو توصیه نمیکنید؟؟
به دلیل اینکه باعث میشه ریتم ، ملودی و حالت نواختن رو حفظ بشین و در این حالت نواختن اون قطعه دیگه ارزش تمرین موسیقیایی نداره ..نقل قول:
عذرخواهی می کنم میدونم همیشه بیشترین دقت را میفرمائید تا بهترین پاسخ را دهید Sampler عزیز ولی اگه ممکن و وقت دارید یکم ساده تر مطلب بالا را دوباره بفرمائید البته اگه باعث ناراحتی و زحمت نمیشه ببخشید یکم مبتدیم شرمندهنقل قول:
خواهش می کنم دوست عزیزم .. حتما ..نقل قول:
دوباره مجبورم با مثال توضیح بدم :)
ببینید ..شما وقتی یه آهنگی رو می شنوید .. حالا چند بارش مهم نیست .. هر آهنگی می خواد باشه .. مثلا یه آهنگ از محمد اصفهانی ..
بعد از چند بار شنیدن ملودی و ریتمش توی ذهنتون می مونه و می تونید به راحتی با حنجره (با دهان) زمزمه کنید و اجراش کنید .. بدون اینکه بدونید هر کدوم از این نت هایی که دارید می خونید چه ارزش زمانی دارن (مثلا چنگ سیاه نقطه دار ، دولاچنگ و ..) به راحتی دارین اجراش می کنید .. چرا ؟؟ چون ریتم و حالت اجرای اون ملودی توی ذهنتون مونده .. حالا اجرای این قطعه به بالا رفتن دانش موسیقی شما کمکی می کنه ؟؟
شاید بگین که من موقع اجرا به نت اون قطعه نگاه می کنم و می زنم (منظورم در مورد ویولن هستش) اما باید بهتون بگم که شما فقط و فقط به اسم اون نت توجه می کنید که بدونید انگشتتون رو کجا باید بذارین .. ریتم کاملا در ذهنتون هست و چون با گوش دادن به اون سی دی باهاش آشنا شدین نا خودآگاه درست می زنین ..
این در مورد تمام سازها صدق می کنه ..
هروقت این کتاب رو تموم کردین می تونین برگردین از اول و هر درس رو اجرا کنید و پس از اجرا ، فایل صوتی مربوط به اون درس رو بذارین و گوش کنین و با اجرای خودتون مقایسه کنید .. و وقتی می بینید که دقیقا مثل همون فایل صوتی اجرا کردین اعتماد به نفس می گیرین .. و خوشحال خواهید شد از اینکه فقط و فقط با نگاه کردن به نت تونستین یه قطعه رو مثل یه نوازنده ی حرفه ای اجرا کنید ..
مرسی ایندفعه دقیقا متوجه شدم منظور نظر شما چی بود و کاملا توضیحاتتان قابل فهم بود امیدوارم ناظم سایت بنم کنه اینقدر اسباب زحمت نباشم خوب ما هم جز این سایت و شما مرجعی نداریم هرجا مشگل می خوریم مزاحم میشیم خیلی ممنونم شیر فهم شیر فهم شدم دوست متخصصمنقل قول:
نقل قول:
خواهش می کنم دوست عزیزم ..
این چه حرفیه .. وظیفست ..
بله حتما هر سوالی که داشتین مطرح کنید .. نت آهنگ به من خیلی چیزها آموخته و دوستان بسیار خوبی در این سایت پیدا کردم که در دنیای واقعی هم باهاشون در ارتباطم .. امیدوارم برای شما هم همینطور بوده باشه ..
:9::9:قطعا وظیفه نیست از لطف و بردباری شما نشاط گرفته :9::9:نقل قول:
سلام دوستان خوبم کسی هست که با کتاب ل ویالون تمرین کنه؟؟؟
من کتاب دوم هم نوازی 24 هستم
لطفا با نظرات خوبتون منو راهنمایی کنین
اگه میتونین هم نوازی 25 رو هم برام بذارین ممنون میشم
سلام ندا خانم.
تاپیکتون رو با این تاپیک ادغام کردم.
در مورد چه چیزی راهنمایی میخوای؟
خط های اول همنوازی 25 رو میخوای یا خط های دوم رو؟
منظورت از راهنمایی چیه؟ مشکل خاصی تو اجراش داری یا؟؟؟؟نقل قول:
سلام من خیلی ویالون دوست دارم این هفته نمیتونم برم کلاس چون مینیکس زانوم پاره شده تا هفته دیگه بیکار میمونم و میخوام استادمو خوشحال کنم گفتم اگه کسی میتونه لطف کنه و هم نوازی 25 رو برام بزنه ممنونش میشم میخوام همینجوری نشسته تمرین کنم
وای چقدر بده که نمیتونم کلاس برم:17:
دوست عزیز این سایت تمامی تمرین ها ل ویولن رو به صورت فایل صوتی گذاشته که میتونین انلاین گوش بدین یا با دانلود منیجر دانلودش کنین
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
(البته تمرین با فایل صوتی باید اصولی باشه شما در موقع اجرا پا زدن رو فراموش نکن تا ریتمت ضعیف نشه )
سلام من نمیتونم از این سایت خرید اعتبار داشته باشمو بخرم کسی داره فایلشو برام بفرسته؟؟؟؟؟؟؟
نیازی به خرید اعتبار نیست میتونید انلاین گوش بدید یا اگه میخواید دانلود کنید با دانلود منیجر میتونید به راحتی دانلودش کنید (البته این کار زیاد پسندیده نیست در صورت امکان بخرید البومو تا تهیه کننده ضرر نکنه ولی در هر صورت اگه نتونستید به این روش دانلودش کنید )
برای بزرگتر شدن عکس روش کلیک کن[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
سالهاست در دانشگاه و مراکز خصوصی آموزشی از متد آموزشی متیو کریک بوم ( ل ویالون ) استفاده می شود این متد ضعف هایی دارد که در این پست به آنها اشاره می کنم.
متیو کریک بوم یک ویالون دوم خوب بود.نه ورتوئز و نه ویالون اول
بیش از صد سال از ارائه ی این متد توسط او می گذرد.و مطمئنا کتابهایش نیاز به بازنگری دارد که این امر صورت نگرفته تا کنون
و در این مدت متد های زیادی معرفی شده که کار آمد تر هستند ( این کار آمدی را بازدهی این متد ها و نوازندگانی که ارائه داده اند گواهی می کنند).
بیشتر به تقویت حافظه ی ماهیچه ای تکیه دارد تا تقویت شنیداری
از طرح های ملودیک کم استفاده شده و این امر هنرآموز را خسته و بی رقبت می کند.
تا بخش های عمده ی ل ویالون 3 هنوز هنرجو درگیر پوزیسیون اول است.
برخی از بحث ها منطقی نیستند یا قابل استفاده نیستند. مثل آموزش فاصله ی دهم در ل ویالون 2 که امروزه از طریق تعویض پوزیسیون ( 2 پوزیسیون بالاتر از نت اول ) اجرا می شود .ولی در روشی که متیو می گوید یک سیم جا می افتد برای مثال نت دو روی سیم سل اجرا می شود بعد سیم ر جا گذاشته و آرشه را سریع روی سیم لا آورده و با انگشت چهارم نت می را اجرا می کنیم.در عمده ی قطعات این احتمال دارد که سیم ر نا خواسته با آرشه تماس پیدا کند بسیار بالاست مخصوصا در پاساژ ها
دوکتاب و نصفی در مورد پوزیسیون اول
دوکتاب و نصفی از پوزیسیون دوم به بعد ؟؟؟!!!!!
به علت همین می توان طرفدار پیدا کردن این متد را توجیه کرد چون تمرکز روی پوزیسیون اول بالاست و در سبک سنتی کشورمان بیشتر قطعات روی پوز اول است و تغیر پوزیسیون آنچنانی نداریم این کتاب به آموزش سبک سنتی کمک شایانی می کند.
بیشتر تمرکز روی انگشتگذاری است به خاطر همین عمده ی تعلیم دیدگان این متد در اجرای تکنیک های دست راست و چپ ضعف دارند.
طولانی بودن طول آموزش این 5 کتاب نسبت به محتوای کتاب.
از تاریخ ورود ویالون در ایران ما ورتوئز نداشته ایم ( سولیست درجه دو و سه داریم ) مثل روحانی و بیژن مرتضوی
--------------------------------
چرا ما بر این راه مانده ایم
چون عمده اساتید خود این متد را یاد گرفته اند
برای صدور کارت صلاحیت آموزش ویالون از سازمان ارشاد همین کتاب امتحان گرفته می شود.
متولی نداریم تا متد جدیدی را وارد کشور کند یعنی خودش به اروپا سفر کند دوره های متد های جدید را ببیند و آن را وارد کشور کند.
واقعا نیاز آن دیده می شود که متد جدیدی ارائه شود
نقل قول:
با سلام
جواد جان نکات خوب و مفیدی بود.ممنون
من خودم سنتی(ایرانی) کار میکنم و فقط ل ویولن1 رو کار کردم بعدش رفتم خالقی.
و این ل ویولن1 خیلی تاثیر مثبت تو یادگیری نکات اولیه ویولن مثل انگشت گذاری و... داشت.
ولی در مورد کتابای بعدیش اطلاعی ندارم.امیدوارم کلاسیک کارا بیان نظر بدن که آیا کار کردن هر5تا کتابو؟
آیا مفید بوده براشون ؟و...
موفق باشی
نوید جان دقت داشته باش که من کاملا به این موضوع اشاره کردم تو نوشته هام.نقل قول:
من خودم سنتی(ایرانی) کار میکنم و فقط ل ویولن1 رو کار کردم بعدش رفتم خالقی.
و این ل ویولن1 خیلی تاثیر مثبت تو یادگیری نکات اولیه ویولن مثل انگشت گذاری و... داشت.
عین عبارت من:
شما گفتید در آموزش انگشت گذاری به شما کمک کرد من هم گفتمنقل قول:
به علت همین می توان طرفدار پیدا کردن این متد را توجیه کرد چون تمرکز روی پوزیسیون اول بالاست و در سبک سنتی کشورمان بیشتر قطعات روی پوز اول است و تغیر پوزیسیون آنچنانی نداریم این کتاب به آموزش سبک سنتی کمک شایانی می کند.
نقل قول:
یشتر تمرکز روی انگشتگذاری است
سلام دوست عزیز ..نقل قول:
می خواستم بدونم شما با چه متدی کار می کنید ؟
ایرانی یا کلاسیک ؟
من با متد سیمون فیشر , قطعه نوازی کلاسیک کار می کنم
در مورد سوال دومتان باید بگوید ( کلاسیک )
ممنونم ..نقل قول:
امکانش هست کمی در مورد این متد توضیح بدین ؟؟
اگر فکر می کنید نیاز هست و بحث در موردش زیاده میشه براش تاپیک جدید هم ایجاد کرد ..
می تونم بپرسم چه مدت هست ویولن کار می کنید ؟ و همچنین در مورد اتودهایی که زدین اگر امکانش هست توضیح بدین ..
در همین حد بگم یکی ز اکول های جدید ویالون سبک سیمون فیشر هستش
والا در این حد که کافی نیست ..نقل قول:
من اطلاعات بیشتری می خوام .. برای همین عرض کردم اگر توضیحاتتون مفصله تاپیک جدید ایجاد کنید ..
سلام دوست عزیز اینجوری که شما میفرمایید دانش موسیقی فقط اینه که شما بتونی نت رو درست بخونی. اتفاقا برعکس بعضی از اساتید اصلا اسفاده از نت رو توصیه نمکنند بلکه میگن شما باید قطعه رو فقط گوش کنی بعد اونو بزنی بدون اسفاه از نت. اگه اینجوری باشه که شما میفرمایید یانی دانش موسیقیایی نداره چون نت بلد نیست:23:.و همچنین میرزا عبدالله نیز که یکی از اساتید بزرگ موسیقی سنتی ایران هست نیز طبق اطلاعاتی که بنده دارم کاملا با نت مخالف بوده.نقل قول:
بستگی دارد موضوع را در چه حوضه ای مطرح کنیمنقل قول:
سلام دوست عزیز اینجوری که شما میفرمایید دانش موسیقی فقط اینه که شما بتونی نت رو درست بخونی. اتفاقا برعکس بعضی از اساتید اصلا اسفاده از نت رو توصیه نمکنند بلکه میگن شما باید قطعه رو فقط گوش کنی بعد اونو بزنی بدون اسفاه از نت. اگه اینجوری باشه که شما میفرمایید یانی دانش موسیقیایی نداره چون نت بلد نیست :23:. و همچنین میرزا عبدالله نیز که یکی از اساتید بزرگ موسیقی سنتی ایران هست نیز طبق اطلاعاتی که بنده دارم کاملا با نت مخالف بوده.
موسیقی غربی ( صرفا کلاسیک نیست ) یا موسیقی ایرانی و ترکی و عربی
موسیقی غربی ( صرفا کلاسیک نیست ) :
در این موسیقی اجرا کاملا بر اساس اجرای نت ها با توجه به تکنیک خواسته شده است و توضیحات نظیر کرشندو و دکرشندو و مارتلی و ...
احساس در موسیقی غربی جریان می یابد.
اصطلاحا به این موسیقی ساخت یافته می گویند.
در مورد موسیقی ایرانی :
این نوع موسیقی در اصل کاملا سماعی بوده ( گوشی ) و نتی در کار نبوده لازم به ذکر است که ویالون هم به سبک و اصول کمانچه تدریس می شده که کلنل علی نقی وزیری به فرانسه سفر می کنند و ویالون را آنجا آموزش می بینند و نت و سلفیژ را فرا می گیرند سپس وارد ایران شده و نت و نت نگاری را وارده ایران می کنند و سبک نوین آموزش ویالون را وارده ایران می کنند از شاگردان ایشان می توان به استاد ابوالحسن صبا اشاره کرد و از شاگردان استاد صبا می توان به روح الله خالقی و استاد همایون خرم اشاره کرد.( البته شاگرد زیاد داشتند ).
کلنل وزیری اقدام دیگری که انجام دادند آمدن و ردیف های موسیقی ایرانی که گوشی بود را به صورت نت نگاشتند در این تحقیق ایشان فواصل ربع پرده را نیز کشف کردن و نام آن را کرون و سوری گذاشتند که به ابجد می شود همان نام خودشان در می آید.
شما و ایرانی آموزان اکنون به روش خالقی و صبا آموزش می بینند.
نام و یادشان گرامی باد.
----------------------------
یانی نت بلد است نه اینکه بلد نیست ولی نمی انگارد به سبک یانی می گویند آوانگارد که خود نتی به سبک خودش را دارد نت بلد است تئوری موسیقی می داند و موسیقی کلاسیک را می فهمد.
بنده منظورم این بود که دانش موسیقیایی فقط به این نیست که شما بتونی نت رو درست بخونی و بزنی. ضمنا کلیه تکنیکهای آرشه و دست چپ رو ابتدا باید یه استاد اجرا کنه و شما ببینی بعد هرجا علامتش رو دیدی با اون تکنیک اجرا کنی که این موضوع(نحوه اجرای صحیح تکنیک) هم ارتباطی به نت نداره.نقل قول:
نت صرفا چنگ و دولا چنگ نیست نت یا همان اسکور عبارت است از ضرب و میزان و علائم نشان دهنده ی فواصل صوتی هارمونیک و دیرند ها و تکنیک هانقل قول:
هرجا علامتش رو دیدی با اون تکنیک اجرا کن
بنا به گفته ی شما "هرجا علامتش رو دیدی با اون تکنیک اجرا کن" باید علامت رو بشناسی که بتونی اجراش کنی. و این همان دانستن نت است.
در چه حوضه اینقل قول:
بنده منظورم این بود که دانش موسیقیایی فقط به این نیست که شما بتونی نت رو درست بخونی و بزنی.
نوازندگی؟
آهنگسازی؟
رهبری ارکستر؟
اررنجمنت؟
هر کدام از این ها دانش عمومی و اختصاصی خود را دارند.
- - - Updated - - -
نت صرفا چنگ و دولا چنگ نیست نت یا همان اسکور عبارت است از ضرب و میزان و علائم نشان دهنده ی فواصل صوتی هارمونیک و دیرند ها و تکنیک هانقل قول:
هرجا علامتش رو دیدی با اون تکنیک اجرا کن
بنا به گفته ی شما "هرجا علامتش رو دیدی با اون تکنیک اجرا کن" باید علامت رو بشناسی که بتونی اجراش کنی. و این همان دانستن نت است.
در چه حوضه اینقل قول:
بنده منظورم این بود که دانش موسیقیایی فقط به این نیست که شما بتونی نت رو درست بخونی و بزنی.
نوازندگی؟
آهنگسازی؟
رهبری ارکستر؟
اررنجمنت؟
هر کدام از این ها دانش عمومی و اختصاصی خود را دارند.
اگه دقت کنید بحث در مورد کتاب ل ویولن 1 هستش، شما تا رهبری ارکستر پیش رفتید و خیلی هم واضحه که باید علامت رو بشناسی که بتونی اجرا کنی و فکر میکنم شما اینطور برداشت کردید که بنده با نت مخالفم خیر بنده منکر استفاده از نت نیستم.نقل قول:
سلام
دوستان من یک مطلبی رو متوجه نمی شم :
با تشکرنقل قول:
چطور باید از روی نت ها فهمید که چه زمان انگشت را باید بر روی سیم گذاشت، بر روی کدام سیم؟ در چه فاصله ای؟ و در کل چطور بایت یک نت ویولن را متوجه شد و آهنگ را اجرا کرد؟
سلام دوست عزیز ..نقل قول:
آقای جواد تا حد زیادی پاسخ دادن ..
جایی از عرایضم نگفتم که دانش موسیقی فقط درست خوندن نت هست .. اما کسی که نتونه درست نت بخونه و اجرا کنه از نظر من که موزیسین نیست و خیلی بعیده که دانش موسیقی دیگه ای داشته باشه .. چون استارت کار همینه ..
اینکه فرمودین "اساتید اصلا اسفاده از نت رو توصیه نمکنند بلکه میگن شما باید قطعه رو فقط گوش کنی بعد اونو بزنی بدون اسفاه از نت" .. آرزوی من رسیدن به چنین مرحله ای هست .. اما دقت بفرمایین که رسیدن به این مرحله یعنی گذشتن از تمام مراحل آموزشی و رسیدن به این توانایی که یه نفر یه آهنگی رو برای شما پخش کنه و بعد شما ساز دستتون بگیرین و همون آهنگ رو بدون استفاده از نت و .. اجرا کنید ..
چنین فردی به نظر من نابغه هست و توانایی بسیار بالایی داره ..
در مورد یانی هم دوستمون پاسخ دادن .. علاوه بر اون استثنا همیشه وجود داره .. به خاطر استثنا نمیشه یه قانون رو تغییر داد ..
و در نهایت باز هم تفاوت در نوع نگرش نوازندگان سازهای سنتی و کلاسیک ..
شما فرمودید :نقل قول:
بعد از چند بار شنیدن ملودی و ریتمش توی ذهنتون می مونه و می تونید به راحتی با حنجره (با دهان) زمزمه کنید و اجراش کنید .. بدون اینکه بدونید هر کدوم از این نت هایی که دارید می خونید چه ارزش زمانی دارن (مثلا چنگ سیاه نقطه دار ، دولاچنگ و ..) به راحتی دارین اجراش می کنید .. چرا ؟؟ چون ریتم و حالت اجرای اون ملودی توی ذهنتون مونده .. حالا اجرای این قطعه به بالا رفتن دانش موسیقی شما کمکی می کنه ؟؟:17:
بعد میفرمایید اگه کسی بتونه با شنیدن اجرا کنه نابغه است.
با درودنقل قول:
شما فرمودید :
بعد از چند بار شنیدن ملودی و ریتمش توی ذهنتون می مونه و می تونید به راحتی با حنجره (با دهان) زمزمه کنید و اجراش کنید .. بدون اینکه بدونید هر کدوم از این نت هایی که دارید می خونید چه ارزش زمانی دارن (مثلا چنگ سیاه نقطه دار ، دولاچنگ و ..)به راحتی دارین اجراش می کنید .. چرا ؟؟ چون ریتم و حالت اجرای اون ملودی توی ذهنتون مونده .. حالا اجرای این قطعه به بالا رفتن دانش موسیقی شما کمکی می کنه ؟؟
بعد میفرمایید اگه کسی بتونه با شنیدن اجرا کنه نابغه است.
این گفته نمی دونم توسط کدوم بزرگوار گفته شده ولی کاملا اشتباهه شاید قطعه از قبل اجرا نشده باشه مثلا تو استودیو آهنگساز قطعه رو به شما بده بگه این رو تمرین کن و فلان روز بیا برا ضبط شما می خواین بگین اول یه نفر اجرا کنه من قطعه رو حفظ کنم بعد با دهنم بذنم بعد زمزمه کنم بعد بیام براتون فلان روز رکورد بگیرم.
یا نه در ارکستر وقتی دارید گروهی می زنید و شما دائما دارید از ریتم خارج می شید به گروه بگید من اینجوری با دهنم زدم و زمزمه کردم مشکل از شماست که دارید از رو نت می زنید.
هر کاری اصولی داره که باید تا حد امکان رعایت شه تا مشکلی ب وجود نیاد.
شما اگه پست های قبلی رو نگاه کنید متوجه میشید که خودتون داشتید از نویسنده این پست دفاع میکردید حالا چی شده که میفرمایید کاملا اشتباهه:39:نقل قول:
من از کسی دفاع نکردم من نظراتم رو نسبت به نوشته های شما دادم که بعضی جاهاش ناصحیح بود شما یه نگاه به پست های من و خودت بنداز.نقل قول:
شما اگه پست های قبلی رو نگاه کنید متوجه میشید که خودتون داشتید از نویسنده این پست دفاع میکردید حالا چی شده که میفرمایید کاملا اشتباهه
اونجایی که شما می گفتی یانی نیتونه نت بخونه و .....
آخه بنده به نظر ایشون (sampler) پاسخ داه بودم بعد شما پاسخ بنده رو نقد فرمودید رو همین حساب فکر کردم شاید با ایشون موافقید.نقل قول:
من فکر می کنم آقای جواد هنوز هم دارن از اون نوشته حمایت می کنن ..نقل قول:
شما نوشته ی من رو کامل نقل و قول نکردین که ای کاش اینکارو انجام داده بودین تا منظور من رو هم خود شما و هم آقای جواد متوجه بشین ..
نظر من دقیقا با نظر آقای جواد مطابق هست :
نقل قول:
با درود
این گفته نمی دونم توسط کدوم بزرگوار گفته شده ولی کاملا اشتباهه شاید قطعه از قبل اجرا نشده باشه مثلا تو استودیو آهنگساز قطعه رو به شما بده بگه این رو تمرین کن و فلان روز بیا برا ضبط شما می خواین بگین اول یه نفر اجرا کنه من قطعه رو حفظ کنم بعد با دهنم بذنم بعد زمزمه کنم بعد بیام براتون فلان روز رکورد بگیرم.
یا نه در ارکستر وقتی دارید گروهی می زنید و شما دائما دارید از ریتم خارج می شید به گروه بگید من اینجوری با دهنم زدم و زمزمه کردم مشکل از شماست که دارید از رو نت می زنید.
هر کاری اصولی داره که باید تا حد امکان رعایت شه تا مشکلی ب وجود نیاد.
این نظر من هست :
نقل قول:
خواهش می کنم دوست عزیزم .. حتما ..تموم کردین می تونین برگردین از اول و هر درس رو اجرا کنید و پس از اجرا ، فایل صوتی مربوط به اون درس رو بذارین و گوش کنین و با اجرای خودتون مقایسه کنید .. و وقتی می بینید که دقیقا مثل همون فایل صوتی اجرا کردین اعتماد به نفس می گیرین .. و خوشحال خواهید شد از اینکه فقط و فقط با نگاه کردن به نت تونستین یه قطعه رو مثل یه نوازنده ی حرفه ای اجرا کنید ..
دوباره مجبورم با مثال توضیح بدم :)
ببینید .. شما وقتی یه آهنگی رو می شنوید .. حالا چند بارش مهم نیست.. هر آهنگی می خواد باشه .. مثلا یه آهنگ از محمد اصفهانی ..
بعد از چند بار شنیدن ملودی و ریتمش توی ذهنتون می مونه و می تونید به راحتی با حنجره (با دهان) زمزمه کنید و اجراش کنید .. بدون اینکه بدونید هر کدوم از این نت هایی که دارید می خونید چه ارزش زمانی دارن (مثلا چنگ سیاه نقطه دار ، دولاچنگ و ..) به راحتی دارین اجراش می کنید .. چرا ؟؟ چون ریتم و حالت اجرای اون ملودی توی ذهنتون مونده .. حالا اجرای این قطعه به بالا رفتن دانش موسیقی شما کمکی می کنه ؟؟
شاید بگین که من موقع اجرا به نت اون قطعه نگاه می کنم و می زنم (منظورم در مورد ویولن هستش) اما باید بهتون بگم که شما فقط و فقط به اسم اون نت توجه می کنید که بدونید انگشتتون رو کجا باید بذارین .. ریتم کاملا در ذهنتون هست و چون با گوش دادن به اون سی دی باهاش آشنا شدین نا خودآگاه درست می زنین ..
این در مورد تمام سازها صدق می کنه ..
هروقت این کتاب رو
- - - Updated - - -نقل قول:
به دلیل اینکه باعث میشه ریتم ، ملودی و حالت نواختن رو حفظ بشین و در این حالت نواختن اون قطعه دیگه ارزش تمرین موسیقیایی نداره ..
دوست عزیز ..نقل قول:
لطفا اگر می خواهید از قول کسی مطلبی رو نقل کنید نوشته های خود اون شخص رو نقل و قول کنید نه چیزی که خودتون برداشت کردین ..
این نوشته ی من هست :
لازم به ذکره که در این تاپیک بحث در مورد ساز ویولن هست .. و توانایی نواختن یه ملودی با دهان خیلی زیاد تفاوت داره با توانایی نواختن همون ملودی به وسیله ی ویولن ..نقل قول:
اینکه فرمودین „اساتید اصلا اسفاده از نت رو توصیه نمکنند بلکه میگن شما باید قطعه رو فقط گوش کنی بعد اونو بزنی بدون اسفاه از نت” .. آرزوی من رسیدن به چنین مرحله ای هست.. اما دقت بفرمایین که رسیدن به این مرحله یعنی گذشتن از تمام مراحل آموزشی و رسیدن به این توانایی که یه نفر یه آهنگی رو برای شما پخش کنه و بعد شما ساز دستتون بگیرین و همون آهنگ رو بدون استفاده از نت و .. اجرا کنید ..
چنین فردی به نظر من نابغه هست و توانایی بسیار بالایی داره ..
آدما از 4 سالگی می تونن صداها و ملودی های مختلف رو تقلید کنن و با دهان اجرا کنن .. ولی آیا میشه بهشون گفت موزیسین ؟؟؟؟؟
مسلما خیر ..
کسی که یه تمرین رو از روی سی دی حفظ می کنه بعد نت میذاره جلوش میزنه هیچ وقت مثل کسی که اون قطعه رو نشنیده و فقط و فقط با تکیه بر نت اون رو اجرا می کنه موزیسین نمیشه ..
و در نهایت این ها فقط نظرات من هستند ..
شما خودتون نظربنده رو کامل نقل قول نمیکنید بعد میفرماییدنقل قول:لطفا اگر می خواهید از قول کسی مطلبی رو نقل کنید نوشته های خود اون شخص رو نقل و قول کنید نه چیزی که خودتون برداشت کردین ..