لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مردم و هنرمندان، نوري را تا خانه ابدي بدرقه كردند

  1. #1
    bahar_f777 آواتار ها
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    2279
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    سن
    31
    نوشته ها
    20
    میانگین پست در روز
    0.00
    تشکر از پست
    1
    44 بار تشکر شده در 16 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض مردم و هنرمندان، نوري را تا خانه ابدي بدرقه كردند


    0 Not allowed! Not allowed!
    پيكر زنده ياد محمد نوري صبح امروز (دوشنبه) با حضور مردم، مسئولان فرهنگي و هنرمندان موسيقي و پخش قطعه‌اي از او تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشييع شد.

    ‌در اين مراسم كه با حضور شهرام ناظري، داريوش پيرنياكان، داوود گنجه‌اي، گيتي خسروي خواننده ، محمدحسين ايماني‌خوشخو مديرسابق معاونت هنري ارشاد، محمدعلي خبري مديركل سابق دفتر موسيقي ارشاد، عليرضا شفقي‌نژاد رهبر گروه كر فيلارمونيك ايران ، ميلاد عمرانلو رهبر گروه آوازي تهران، علي مرادخاني مدير موزه موسيقي، حسين پارسايي مديرعامل بنياد رودكي، بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي ايران، علي ترابي سرپرست دفتر موسيقي ارشاد، فريدون شهبازيان و تني چند از هنرمندان و شاگردان محمدنوري در تالار وحدت برگزار شد، عليرضا سجادي ترانه‌سرا و مجري اين برنامه به قرائت پيام محمدسرير مديرعامل خانه موسيقي كه هم اكنون در كانادا به سر مي‌برد، پرداخت.
    در اين پيام آمده بود: اين روزها حسرت از دست‌دادن هنرمندان بر دوش‌مان مي‌نشيند و ما را داغدار كرده است. فقدان محمد نوري كه پيش از 5 دهه طنين صدايش در قلب ما جاي گرفته است اندوهي عميق‌تر و ماندگار‌تر است و براي من كه تجربه همكاري با او را داشتم تحمل اين درد دشوار است. آواز‌هاي او از رايحه‌ فرهنگ ديرين مردم برخوردار است و خاطره‌هاي او براي ما جاويدان خواهد ماند.
    سپس «داريوش پيرنياكان» سخنگوي خانه موسيقي گفت: نوري شش دهه از چهره‌هاي برجسته و ماندگار موسيقي ايران بوده است و من افتخار اين را داشتم كه سال‌ها در بسياري از شوراهاي موسيقي و جشنواره‌ها به عنوان داور در كنار او باشم.
    وي ادامه داد: من از كودكي به صداي او علاقه داشتم. زندگي و سلوك محمد نوري بسيار برتر از صداي او بود.
    اين نوازنده سه‌تار بيان داشت: من هيچ وقت شاهد اين نبودم كه زنده‌ياد نوري به مسائل حاشيه‌اي هنر بپردازد. او مرد بزرگي بود كه هم‌اكنون از ميان رفته است و از طرف خانه موسيقي و تمامي هنرمندان از شما مردم و موسيقي‌دان‌ها كه اين مجلس را به زيبايي و گستردگي آراسته‌ايد سپاسگزاري مي‌كنم.
    در ادامه سيمون آيوازيان آهنگساز و نوازنده برجسته گيتار با بيان اين كه من افتخار اين را دارم كه 45 سال با نوري دوست بودم ، اظهار داشت: ما در اينجا گرد هم آمديم تا با استاد و هنرمندي كه داراي خصايص بالايي بود، وداع كنيم. نوري بزرگمردي بود كه خميره وجودش از شرافت خالص سرچشمه گرفته بود. عاشق انسان‌ها و پيوسته در راه خدمت به جامعه و هنر بود. او در هنر بسيار متواضع و بي‎ادعا بود كه هيچ‌گاه به دنبال پول، مقام، شهرت و افتخارطلبي نبود.
    وي ادامه داد: او به راستي انسان واقعي، خادم، حق‌شناس و خيرانديش بود. من نمي‌توانم باور كنم كه ديگر او در ميان ما نيست چرا كه باور نبودنش تلخ و دردناك است.
    اين نوازنده گيتار افزود: من و شما بسيار دلتنگ او هستيم ولي نام نيك او هميشه خواهد ماند.
    به گزارش فارس،‌ داود گنجه‌اي نوازنده كمانچه نيز در خصوص شخصيت هنري محمد نوري گفت: من يك عمر با اين مرد بزرگ زندگي كرده‌ام. من از حضور اين همه مردم در زمان وداع با اين هنرمند بسيار خوشحالم و معتقدم كساني كه عاشق زندگي ديگران هستند هنگام رفتن به زندگي ديگر مردم به چه طريق از آنها استقبال مي‌كنند.
    وي با اشاره به نقش همسر محمدنوري در زندگي هنري او گفت: خانم نوري يك بانوي فداكار بود كه همواره در زندگي همراهي كننده اين بزرگ‎مرد موسيقي ما بود. بنده هر بار كه به بيمارستان مي‌رفتم ايشان مثل پروانه تا آخرين لحظه عمر دور سر اين استاد مي‌گشت.
    گنجه‌اي با تقدير از پزشكان محمدنوري گفت: همه امروز با عشق و فداكاري آمده‌اند تا جنازه اين پهلوان واقعي را تشييع كنند. نوري در آخرين لحظه عمرش با چشمان خود چيزهايي به من گفت كه همگي سرشار از عشق بود. او متانت طبع و داراي خصايص مهم اخلاقي بود به گونه‌اي كه مهمترين شاخصه رفتاري او خسيس نبودن در تدريس بود.
    وي با بيان اين كه نوري به ما درس زندگي داد، اظهار داشت: من براي روح بزرگ او كه عاشقانه از ميهن خواند وطن پرست، اديب و فيلسوف بود آرزوي علو درجات را دارم و اميدوارم همه ما قدردان اين هنرمندان واقعي باشيم.
    وي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: دل هنرمند نسبت به بقيه انسان‌ها به خدا نزديك‌تر است.
    بعد از صحبت‌هاي گنجه‌اي، قطعه «سفري براي وطن» از محمدنوري پخش و همه مردم به همراه شاگردان نوري كه بالاي سن ايستاده بودند و اين قطعه را اجرا مي‌كردند، زمزمه‌كنان پيكر او را تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشييع كردند.
    استقبال هنرمندان و مردم هنردوست در اين مراسم بسيار چمشگير بود.

  2. 2 کاربر برای این پست از bahar_f777 تشکر کرده اند:


  3. # ADS
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کانون چاووش ، خونی تازه در رگهای موسیق ایرانی
    توسط Kamanche در انجمن کلاسیک ايراني
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: Saturday 19 June 2010, 09:59 AM
  2. بیوگرافی استاد ایرج و احسان خواجه امیری و نظرسنجی
    توسط Mehraneh در انجمن آواز کلاسیک ایرانی
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: Wednesday 31 March 2010, 10:33 PM
  3. علی اکبر شکارچی
    توسط Kamanche در انجمن کمانچه
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: Thursday 5 November 2009, 08:27 PM
  4. گزارشي از مکتب خانه ميرزاعبدالله
    توسط Kamanche در انجمن کلاسیک ايراني
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: Tuesday 12 February 2008, 03:25 AM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •