تعرفه تبلیغات
آگهی های ویژه انجمن ها [ ثبت آگهی ]
 

لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: راهنمایی در مورد اولین حضور در تمرین ارکستر

  1. #1
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    145534
    تاریخ عضویت
    Oct 2016
    نوشته ها
    2
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    1
    0 بار تشکر شده در 0 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض راهنمایی در مورد اولین حضور در تمرین ارکستر


    0 Not allowed! Not allowed!
    با سلام خدمت همه دوستان هنرمند
    بنده تا چند روز دیگه اگه خدا بخواد به عنوان نوازنده ویولن کلاسیک باید در تمرینات یک ارکستر نسبتا حرفه ای که همه اعضا تقریبا از من با تجربه تر هستند شرکت کنم .
    من تا به حال تجربه گروه نوازی نداشتم
    یه خواهش از دوستانی که سابقه عضویت در ارکستر ها رو داشتن دارم اونم اینه که تجربیاتشون در زمینه رو بفرمایند تا من که تو این زمینه بی تجربه ام کمک بشه
    ممنون

  2. # ADS
     

  3. #2
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    137906
    تاریخ عضویت
    Jan 2016
    نوشته ها
    116
    میانگین پست در روز
    0.21
    تشکر از پست
    25
    195 بار تشکر شده در 99 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 57/0
    Given: 1/0
    میزان امتیاز
    2

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    درود

    ضمن عرض تبریک به خاطر قبولی در ازمون ورودی ارکستر من هم یک سری نکات تخصصی و هم یک سری نکات کلی خدمتتان عرض می کنم.

    1) دریافت نت در اسرع وقت تا قبل از شروع تمرین و بررسی کلی و دستیابی به سطح قابل قبولی از نواختن ان قطعه :
    معمولا در ارکسترها ی داخلی تا جایی که من دیدم مسئول مشخصی برای توزیع نت ها وجود نداره. من یادمه مدتی عضو ارکستر انجمن فرهنگی اتریش بودم و در طول 2 ماهی که تمرین ارکستر شروع شده بود با وجود داشتن 3 تمرین سکشن در هفته اخرش هم قطعات جدید همیشه بدون تمرین روی پولتمون قرار داره می شد و وقتی به مایستر می گفتیم خب تمرین نکردیم میگفت دشیفر بزنید. در نتیجه خودتون باید پیگیر دریافت هرچه سریعتر نت ها باشید. با کنسرت مایستر و رهبر ارکستر صحبت کنید و مطمئن شوید حتما نت ها رو به طور کامل دریافت کرده و اماده دارید. ضمنا اگر خودشون خواستند نت بدن(مثل همین انجمن فرهنگی که نتهاشون دست خودشون امادست) حتما چک کنید که تمام صفحات و قسمتها کامل و خواناست. بعضی وقتها یک سری نتها که دائما در طول چند دوره دست نوازنده ها چرخیدند اینقدر ادیت و انگشت گذاری روشون با مداد نوشتند که قابل خوندن نیست.

    2) قبل از تمرینهای سکشن(یعنی تمرین گروه همون ساز قبل از اینکه کل ارکستر دور هم جمع بشند-مثلا سکشن بادی یا...) حتما مطمئن شوید که به قدر کافی تمرین داشتید. نوعی رقابت و حسادت نا سالم در محیط ارکسترهای ما وجود داره که باعث میشه به خاطر جزئی ترین مسائل زیر ذره بین قرار بگیرید. به ریزترین مسائل و چالش های رپرتوار اجرایی اشراف داشته باشید.

    3) ورق زدن نت و نوشتن ادیت و انگشت گذاری و ارشه گذاری های نت وظیفه ی نفر سمت چپ هر پولت هستش. سرعت عمل داشته باشید و به حرفهای رهبر دقت کنید تا وقتی رهبر ارکستر شماره ی یک میزان رو گفت و خواست مثلا ارشه گذاری اعمال کنه سریعا یادداشت کنید ترجیحا درخواست تکرار گفته را نکنید. ضمنا هرکجا که نیاز به ورق زدن صفحه هست از چند میزان قبل اماده باشید تا ساز را پایین اورده و نت را ورق بزنید.

    4) با سایر نوازندگان به هیچ عنوان حین تمرین صحبت نکنید و ترجیحا جواب سوال هم ندهید. تمام حواستان به کارتان باشد.

    5) هر پولت و ردیفی که می نشینید باید اشراف و دید کامل به حرکات دست رهبر ارکستر داشته باشید در غیر این صورت اگر متوجه حرکت دست رهبر ارکستر نشوید و ناهماهنگ باشید رهبر می تواند به شما ایراد بگیرد که چرا توجه نمی کنی.

    6) در ارکسترهای حرفه ای دنیا مرسوم است که هر نوازنده ای هر وقت دلش خواست سوالی بپرسد یا حرفی بزند مستقیم و بلند رهبر ارکستر را خطاب نمی کند و معمولا کنسرت مایستر و لیدر هر سکشن فقط می تواند به طور مستقیم با رهبر ارکستر حرف بزند. بنابراین اگر سوالی برایتان پیش امد به مایستر سکشن انتقال دهید تا با رهبر مطرح کند.

    7) دوبل نت ها بنا به دلایل موسیقایی و اینتوناسیون به دو قسمت تقسیم میشوند و مثلا رهبر ارکستر می گوید سمت چپی ها مثلا نت خط پایین را بنوازند و سمت راستی ها نت بالا را.

    8) در رابطه با اثار اجرایی تحقیق کنید و در رابطه با تاریخ ان اثر_اهنگساز و انالیز های انجام شده روی ان اثر تحقیق و مطالعه کنید و صرفا برای نت نواختن سر تمرین نروید.
    9) عادت بدی بین نوازنده ها در ایران و تا حدود کمتری در کشورهای دیگر وجود دارد ان هم اینست که بعضی نوازنده ها سر تمرین یا در وقت استراحت جوگیر می شوند و ناگهان شروع می کنند به نواختن رپرتوار سولو و کنسرتوهایی که دارند تمرین می کنند. (هرچند که از کنسرتوهای بروخ و مندلسون هم فقط توانایی اجرای قسمت شروع کنسرتو را دارند) یا مثلا حین توضیحات رهبر ارکستر همینطور که ساز را در دست گرفتند مثل گیتار و به حالت پیتزیکاتو شروع می کنند به نواختن چیزی که هیچ ربطی به رپرتوار ارکستر ندارد. از انجام دادن این کار بپرهیزید. چون چه قبول بکنیم یا نه توجیهی جز خودنمایی و به نمایش گذاشتن مهارت ندارد. حین تمرینات سکشن و یا تمرین ارکستر شما برای تمرین قطعات اجرایی حضور دارید نه تمرین نواختن کاپریسهای وینیاوسکی. حین توضیحات رهبر یا مایستر سکوت کنید و در اوقاتی هم که فرصت تمرین هست رپرتوار اجرایی ارکستر را تمرین کنید نه چیز دیگری.
    10) زیاد با کسی صمیمی نشوید و گرم نگیرید(بعدا خودتان دلایل انرا متوجه خواهید شد). زیاد با بچه های سکشن صحبت نکنید و سوال پیچشان نکنید. به اندازه ی کافی در منزل تمرین کنید و سر ارکستر فقط کارتان را انجام دهید. (به اجراهای مختلف قطعه ی مورد نظر در یوتیوب حتما گوش کنید)
    11) درست است که نت جلوی شما قرار دارد و کسی رپرتوار ارکستر و موسیقی مجلسی را حفظ نمی کنم اما باید تسلط کافی به قطعه داشته باشید تا جاهایی که لازم است به جای نت به رهبر ارکستر نگاه کنید.
    خودتان را با مایستر و نفر کناریتان هماهنگ کنید و به حرکت یکسان ارشه و... توجه کنید. با بقیه هماهنگ باشید.
    تاکید می کنم که سعی نکنید بلندتر از بقیه بنوازید و قصد رقابت داشته باشید. هماهنگی رکن اول هر انسامبلی هست.
    12) به غیر از پارت نت خودتان پارتیتور رپرتوار مورد نظر هم داشته باشید و نگاه کنید. بدین صورت متوجه می شوید که کجا باید به صدای کدام ساز گوش دهید و موسیقی را بفهمید.
    13) مهارتتان را در کوک کردن ارتقا دهید و سرعت عمل داشته باشید. ارکسترهای حرفه ای معمولا در شروع اجرا با ساز ابوا سازشان را کوک می کنند. به این شکل که ابوا یک لا 440 هرتز می نوازد و همه شروع می کنند به کوک کردن سازشان.
    14) تمرینهای ارکستر و سکشن محل یادگیری قطعه نیست. محل تمرین ان با سایر نوازنده هاست. پس حتما به اندازه ی کافی تمرین داشته باشید و ترمز تمرین نشوید.
    این لینک را مطالعه کنید:
    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]

    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]

    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]

    موفق باشید/

    - - - Updated - - -

    درود

    ضمن عرض تبریک به خاطر قبولی در ازمون ورودی ارکستر من هم یک سری نکات تخصصی و هم یک سری نکات کلی خدمتتان عرض می کنم.

    1) دریافت نت در اسرع وقت تا قبل از شروع تمرین و بررسی کلی و دستیابی به سطح قابل قبولی از نواختن ان قطعه :
    معمولا در ارکسترها ی داخلی تا جایی که من دیدم مسئول مشخصی برای توزیع نت ها وجود نداره. من یادمه مدتی عضو ارکستر انجمن فرهنگی اتریش بودم و در طول 2 ماهی که تمرین ارکستر شروع شده بود با وجود داشتن 3 تمرین سکشن در هفته اخرش هم قطعات جدید همیشه بدون تمرین روی پولتمون قرار داره می شد و وقتی به مایستر می گفتیم خب تمرین نکردیم میگفت دشیفر بزنید. در نتیجه خودتون باید پیگیر دریافت هرچه سریعتر نت ها باشید. با کنسرت مایستر و رهبر ارکستر صحبت کنید و مطمئن شوید حتما نت ها رو به طور کامل دریافت کرده و اماده دارید. ضمنا اگر خودشون خواستند نت بدن(مثل همین انجمن فرهنگی که نتهاشون دست خودشون امادست) حتما چک کنید که تمام صفحات و قسمتها کامل و خواناست. بعضی وقتها یک سری نتها که دائما در طول چند دوره دست نوازنده ها چرخیدند اینقدر ادیت و انگشت گذاری روشون با مداد نوشتند که قابل خوندن نیست.

    2) قبل از تمرینهای سکشن(یعنی تمرین گروه همون ساز قبل از اینکه کل ارکستر دور هم جمع بشند-مثلا سکشن بادی یا...) حتما مطمئن شوید که به قدر کافی تمرین داشتید. نوعی رقابت و حسادت نا سالم در محیط ارکسترهای ما وجود داره که باعث میشه به خاطر جزئی ترین مسائل زیر ذره بین قرار بگیرید. به ریزترین مسائل و چالش های رپرتوار اجرایی اشراف داشته باشید.

    3) ورق زدن نت و نوشتن ادیت و انگشت گذاری و ارشه گذاری های نت وظیفه ی نفر سمت چپ هر پولت هستش. سرعت عمل داشته باشید و به حرفهای رهبر دقت کنید تا وقتی رهبر ارکستر شماره ی یک میزان رو گفت و خواست مثلا ارشه گذاری اعمال کنه سریعا یادداشت کنید ترجیحا درخواست تکرار گفته را نکنید. ضمنا هرکجا که نیاز به ورق زدن صفحه هست از چند میزان قبل اماده باشید تا ساز را پایین اورده و نت را ورق بزنید.

    4) با سایر نوازندگان به هیچ عنوان حین تمرین صحبت نکنید و ترجیحا جواب سوال هم ندهید. تمام حواستان به کارتان باشد.

    5) هر پولت و ردیفی که می نشینید باید اشراف و دید کامل به حرکات دست رهبر ارکستر داشته باشید در غیر این صورت اگر متوجه حرکت دست رهبر ارکستر نشوید و ناهماهنگ باشید رهبر می تواند به شما ایراد بگیرد که چرا توجه نمی کنی.

    6) در ارکسترهای حرفه ای دنیا مرسوم است که هر نوازنده ای هر وقت دلش خواست سوالی بپرسد یا حرفی بزند مستقیم و بلند رهبر ارکستر را خطاب نمی کند و معمولا کنسرت مایستر و لیدر هر سکشن فقط می تواند به طور مستقیم با رهبر ارکستر حرف بزند. بنابراین اگر سوالی برایتان پیش امد به مایستر سکشن انتقال دهید تا با رهبر مطرح کند.

    7) دوبل نت ها بنا به دلایل موسیقایی و اینتوناسیون به دو قسمت تقسیم میشوند و مثلا رهبر ارکستر می گوید سمت چپی ها مثلا نت خط پایین را بنوازند و سمت راستی ها نت بالا را.

    8) در رابطه با اثار اجرایی تحقیق کنید و در رابطه با تاریخ ان اثر_اهنگساز و انالیز های انجام شده روی ان اثر تحقیق و مطالعه کنید و صرفا برای نت نواختن سر تمرین نروید.
    9) عادت بدی بین نوازنده ها در ایران و تا حدود کمتری در کشورهای دیگر وجود دارد ان هم اینست که بعضی نوازنده ها سر تمرین یا در وقت استراحت جوگیر می شوند و ناگهان شروع می کنند به نواختن رپرتوار سولو و کنسرتوهایی که دارند تمرین می کنند. (هرچند که از کنسرتوهای بروخ و مندلسون هم فقط توانایی اجرای قسمت شروع کنسرتو را دارند) یا مثلا حین توضیحات رهبر ارکستر همینطور که ساز را در دست گرفتند مثل گیتار و به حالت پیتزیکاتو شروع می کنند به نواختن چیزی که هیچ ربطی به رپرتوار ارکستر ندارد. از انجام دادن این کار بپرهیزید. چون چه قبول بکنیم یا نه توجیهی جز خودنمایی و به نمایش گذاشتن مهارت ندارد. حین تمرینات سکشن و یا تمرین ارکستر شما برای تمرین قطعات اجرایی حضور دارید نه تمرین نواختن کاپریسهای وینیاوسکی. حین توضیحات رهبر یا مایستر سکوت کنید و در اوقاتی هم که فرصت تمرین هست رپرتوار اجرایی ارکستر را تمرین کنید نه چیز دیگری.
    10) زیاد با کسی صمیمی نشوید و گرم نگیرید(بعدا خودتان دلایل انرا متوجه خواهید شد). زیاد با بچه های سکشن صحبت نکنید و سوال پیچشان نکنید. به اندازه ی کافی در منزل تمرین کنید و سر ارکستر فقط کارتان را انجام دهید. (به اجراهای مختلف قطعه ی مورد نظر در یوتیوب حتما گوش کنید)
    11) درست است که نت جلوی شما قرار دارد و کسی رپرتوار ارکستر و موسیقی مجلسی را حفظ نمی کنم اما باید تسلط کافی به قطعه داشته باشید تا جاهایی که لازم است به جای نت به رهبر ارکستر نگاه کنید.
    خودتان را با مایستر و نفر کناریتان هماهنگ کنید و به حرکت یکسان ارشه و... توجه کنید. با بقیه هماهنگ باشید.
    تاکید می کنم که سعی نکنید بلندتر از بقیه بنوازید و قصد رقابت داشته باشید. هماهنگی رکن اول هر انسامبلی هست.
    12) به غیر از پارت نت خودتان پارتیتور رپرتوار مورد نظر هم داشته باشید و نگاه کنید. بدین صورت متوجه می شوید که کجا باید به صدای کدام ساز گوش دهید و موسیقی را بفهمید.
    13) مهارتتان را در کوک کردن ارتقا دهید و سرعت عمل داشته باشید. ارکسترهای حرفه ای معمولا در شروع اجرا با ساز ابوا سازشان را کوک می کنند. به این شکل که ابوا یک لا 440 هرتز می نوازد و همه شروع می کنند به کوک کردن سازشان.
    14) تمرینهای ارکستر و سکشن محل یادگیری قطعه نیست. محل تمرین ان با سایر نوازنده هاست. پس حتما به اندازه ی کافی تمرین داشته باشید و ترمز تمرین نشوید.
    این لینک را مطالعه کنید:
    http://www. violinexcerpts. com/38-orchestra-dos-and-donts/

    http://paperfury. com/10-things-to-know-while-playing-in-an-orchestra/

    http://www. wikihow. com/Perform-in-an-Orchestra

    موفق باشید/

    - - - Updated - - -

    ضمنا از حالا به بعد تمرین روی رپرتوار موسیقی مجلسی و ارکستر هم باید در تمریناتتون بگنجانید.
    راهنمایی تحت عنوان Ship's guide for orchestra players رو از اینترنت پیدا و دانلود کنید یا اگر نکردید بگید من براتون بفرستم.
    یک متد تطبیقی توسط یکی ار خبرگان تدریس
    به این شکل که مثلا یک سری اتود از کروتزر-دنت و... را معرفی کرده و در مقابل اونهم اثار ارکسترالی که در برگیرنده ی تکنیک مشابه هستند رو برای تمرین معرفی کرده.

    - - - Updated - - -

    ضمنا از حالا به بعد تمرین روی رپرتوار موسیقی مجلسی و ارکستر هم باید در تمریناتتون بگنجانید.
    راهنمایی تحت عنوان Ship's guide for orchestra players رو از اینترنت پیدا و دانلود کنید یا اگر نکردید بگید من براتون بفرستم.
    یک متد تطبیقی توسط یکی ار خبرگان تدریس
    به این شکل که مثلا یک سری اتود از کروتزر-دنت و... را معرفی کرده و در مقابل اونهم اثار ارکسترالی که در برگیرنده ی تکنیک مشابه هستند رو برای تمرین معرفی کرده.

  4. 2 کاربر برای این پست از sigismond تشکر کرده اند:


  5. #3
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    145534
    تاریخ عضویت
    Oct 2016
    نوشته ها
    2
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    1
    0 بار تشکر شده در 0 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    یک دنیا ممنون بابت توضیحات گرانبهاتون

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: Thursday 1 July 2010, 08:58 PM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •