لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: اندی

  1. #1
    Leon آواتار ها
    کاربر حرفه ای

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر حرفه ای
    شماره عضویت
    726
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    نوشته ها
    1,907
    میانگین پست در روز
    0.30
    تشکر از پست
    960
    7,753 بار تشکر شده در 1,683 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 18/9
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    19

    پیش فرض اندی


    0 Not allowed! Not allowed!

    اندی پادشاه موسیقی
    در روز 21 آوريل يا پنجم ارديبهشت در محله ويلاي تهران پسري به دنيا آمد. پسري ارمني در خانواده اي دوست داشتني از طبقه متوسط جامعه. که بعدها به محله مجيديه نقل مکان کردند... خانواه اي با دو خواهر و سه برادر. نام اصلي او آندرانيك مدديان بود. از همان بچگي نبوغ موسيقي در اين كودك بازيگوش و شيطون معلوم بود. پدر او همواره در مسافرت بود. و خانواده را با خود ميبرد. به همين دليل اواكثر شهرهاي ايران را ديده است.


    روزها گذشت و او او در خانواده اي دوست داشتني و علاقه مند به موسيقي رشد كرد و بزرگ و بزرگتر شد. مانند پدر علاقمند به موسيقي بودو براي خودش روياي زيبايي ساخته بود. بالاخره هم به آرزويش رسيد. اولين گيتارش را در 14 سالگي با چوب ساخت. به گفته خودش صداهاي عجيب و غريب از آن در مي آمد. پسر خاله هاي او يك گروه موسيقي تشكيل داده بودند.و ازآندرانيك هم دعوت كرده بودند با آنها همكاري كنند. او در آن گروه شروع به گيتار زدن كرد. در بعضي وقتها هم قطعاتي به زبان انگليسي اجرا ميكرد. آنقدر در كارش پيشرفت كرده بود كه قطعاتي را در محضر شاه ايران اجرا كرد.با اينکه او از کودکي علاقه شديدي به موسيقي و نواختن داشت اما در تمامي سالهاي دبيرستان شاگرد اول رياضي شناخته شد تا جاييکه به اندي بورس تحصيل از طرف مدرسه ايراني آمريکايي „ادونئسيت” تهران داده شد . در سال 1978 از سوي کمپاني موسيقي سي. بي. اس شعبه تهران به او پيشنهاد قرارداد براي تهيه آلبومي به زبان انگليسي داده شد که بدنبال اين پيشنهاد او عازم لوس آنجلس شد . در نخستين سالهاي اقامتش در لوس آنجلس که مصادف بود با تحصيلات عاليه اش در دانشگاه ايالتي کاليفرنيا در لوس آنجلس. اندي در رشته موسيقي آنچنان موفق شد که از طرف دولت آمريکا به او بزرگترين بورس تحصيلي از بهترين دانشگاههاي دنيا داده شد و در همين زمان بود که او موفق شد تا با تيم فوتبال دانشگاه خود مقام اول را در کاليفرنيا و مقام دوم را در سراسر آمريکا کسب نمايد .


    بدنبال کوچ ايرانيان به آمريکا علاقه اندي نيز روزبه روز به موسيقي ايراني زيادتر شد . در تابستان سال 1984 حرکتي آغاز شد که فصل تازه اي بود در موسيقي پاپ ايران در غربت. روزي به اندي گفتند يك خواننده اي هست كه سبكش به كار تو خيلي مي خورد. مي توانيد يك گروه موسيقي خوب دو نفره تشكيل دهيد. او كوروس بود كه بعدها با هم بهترين گروه دو نفره را تشكيل دادند. به كوروس هم همين را گفته بودند. و دست روزگار اين دو را با هم آشنا كرد و يكي از پر طرفدارترين وجنجالي ترين گروه موسيقي دو نفره بعد از انقلاب را تشكيل دادند. اندي با کوروس همکاري و دوستي صميمانه خود را آغاز کردند .


    اندي و کوروس با اولين آلبومشان (خواستگاري) آنچنان مطرح شدند که کمتر کسي بود که آنها را نشناسد و از موسيقي آنها لذت نبرد. آنها جزو اولين کساني بودند که موسيقي شرق را با موسيقي غرب درهم آميختند و مکتب تازه اي را به وجود آوردند و نمايانگر تکنولوژي پیشرفته موسیقی پاپ ایرانی در غربت شدند .


    دومين آلبوم آنها پرواز بود. و باز هم با شعرهاي زيباي ژاكلين. آهنگ چي مي شد, تپلي, ما همه ايراني هستيمبه قدري گل كرد كه روز به روز بر محبوبيت آن دو افزود. ويدئوي زيباي چي ميشد هنوز هم در خاطره ها هست.


    در اينجا بهتر است داستاني برايتان از حضور اندي و كوروس در بين مردم تعريف كنم. يكي از طرفداران اين دو دختري حدوداْ 14 ساله بود. كه بيماري سرطان داشت. و در بيمارستان به انتظار مرگ نشسته بود. وقتي اندي و كوروس اين ماجرا را شنيدند همراه يك هديه كه يك دستبند طلا بود به ملاقات آن دختر رفتند. به گفته خود آن دختر آن روز انقدر اندي و كوروس به من اميد به آينده را دادند و اينكه بايد خوب شوم و به كنسرت آن دو بروم كه من تا حدودي روحيه خودم را به دست آوردم. و چون سرطان عميقآ در وجود او ريشه نكرده بود آن دختر سلامتي خود را به دست آورد. و جالب اينجا كه برايتان بگويم كه آن دختر در حال حاضر فارغ التحصيل رشته پزشكي هست واندي در جشن او هم شركت كرد و در تمام اين سالها از زندگي اين دختر خبر داشته و با هم در ارتباط بودند. چه لذتي دارد ارتباط با هنرمند مورد علاقه.


    کنسرتهای آنها یکی پس از دیگری با موفقیت زیادی روبرو شد و آنها به هر کجا که قدم میگذاشتند تسخیرگر قلبهای عاشقان موسیقی میشدند و در هر شهری که برنامه اجرا میکردند صحنه را با موسیقیشان به آتش میکشیدند ... تب اندی و کوروس آنقدر زیاد شد که همه جا صحبت از آنها بود و ویدیوهای آنها که توسط علیرضا امیرقاسمی تهیه و کارگردانی شد در واقع شروع تهیه میوزیک ویدیو در جامعه ایرانی بود


    بعد از آلبوم بلا اندي و كوروس احساس كردندكه دوست دارند هر كدام جدا به فعاليت هنري خود ادامه بدهند. و قرار شد آخرين آلبوم دو نفره خود را به بازار عرضه كنند. آلبومي به نام خداحافظ. آخرين آلبوم با نام و همكاري اندي و كوروس. بعد از جدايي هر كدام جدا به فعاليت خود ادامه دادند به جرات ميتوان گفت اندي گوي سبقت را از كوروس ربود. كوروس چند ماه بعد ازدواج كرد ولي اندي تمام زندگيش را روي كار هنري خود گذاشت. بعد از جدايي آنها اندي اولين آلبوم خود را بعد از جدايي از طرف شركت كلتكس وارد بازار كرد. آلبوم بيقرار .. كه آلبوم بيقرار يك استثنا در زندگي اندي بود. كه يك شبه ره صد ساله را طي كرد. در اين آلبوم 10 ترانه بود كه يكي از يكي قشنگ تر بود. و به گفته خود اندي بيقرار قصه زندگي من است. قصه روزهاي پر عطش عشق و شبهاي سرد تنهايي. قصه تلخيها و شيرينيهاي زندگي. قصه پيروزيها و ناكاميهاي من در عشق و اميدي براي فردايي روشن و عشقي واقعي..


    اندي روي اين آلبوم يك سال ونيم زحمت كشيد وهم خلاصه اي از زندگي خودش هست. آلبوم بيقرار پر فروشترين آلبوم دهه نود شد. شعرها از پاكسيماي نازنين ... كنسرت اندي براي آلبوم بيقرار با موفقيت تمام اجرا شد. وجاي خالي آن شب پيدا نميشد. وعده اي هم پشت در بودند تا بتوانند وارد سالن شوند. در اين آلبوم بود كه مردم با دختري آشنا شدند كه هميشه با اندي بود واندي از او به عنوان صداي دوم استفاده ميكرد. او شيني ريگزبي بود. دختري آمريكايي و علاقه مند به فرهنگ ايراني و زبان فارسي. شيني در حال حاضر خود خواننده شده ولي هر چه دارد از اندي است. از آن زمان به بعد اين دو همه جا با هم بودند وخود اندي هم اعلام كرد شيني دوست دختر اوست. اندي همه جا از گروهش تعريف كرده و عنوان كرده من بدون گروهم هيچ هستم. فروتني هميشگي ايرانيها.


    بعد از موفقيت بي سابقه اين آلبوم اندي آلبوم ليلي را وارد بازاركرد. بعد از اين آلبوم اندي آلبوم تنهايي را از شركت كلتكس به بازار ارائه داد. شعرها از پاكسيما و ويدئوها از كوجي و علیرضاامير قاسمي . ضبط از فرخ آهي , گروه اندي باز هم او را ياري ميدهند. دخترها براي كنسرتهاي اندي سرو دست مي شكستند. و به قول اندي كه تكه كلام هميشگي اوست :خدا زيادشون كنه این دخترهارو. در اينجا بايد بگويم آلبومهاي اندي همه دوازده يا چهارده آهنگ دارد. برعكس تمام خواننده ها . كه اين هم هزينه زياد تري ميخواهد هم پول بيشتري. در آلبوم تنهايي اندي يك آهنگ را باز سازي كرد كه آن را براي مادرش ساخته بود. زماني كه مادرش ايران بوده و اندي امريكا مادرش دچار عارضه مغزي ميشود و اندي در آن حال شعر اين آهنگ را مينويسد و آن را در بدترين شرايط اجرا ميكند. خوشختانه حال مادرش خوب ميشود وبعدها مادرش عازم امريكا ميشود وتمام كارهاي اندي را دنبال ميكند. اندي هفته اي 2 بار بايد با مادرش غذا بخورد.


    بعداز آلبوم تنهايي اندي آلبوم سر سپرده را به مردم عرضه كرد. آلبومي عاشقانه از كمپاني ترانه. گل اين آلبوم همان آهنگ معروف سرسپرده است. كه پاكسيما شعر آن را گفت و اندي يك نصفه روز آهنگ آن را ساخت. و به گفته خودش اين آهنگ يك هديه از طرف خدا براي او بود. به خصوص ويدئوي زيباي سرسپرده. بد نیست بدانید که این آلبوم یکی از فیوریت های خود اندی بشمار میرود ...


    در اين بين بايد گويم اندي گياهخوار همچنين جزو تيم فوتبال هنرمندان هم هست. و تا به حال چندين گل هم زده ، آرزويش هم اينست كه در استاديوم آزادي بازي كند. و در كنار هنر ورزش هم ميكند.


    بعد از آلبوم سرسپرده نوبت آلبوم بعدي اندي رسيد.جاده ابريشم.آلبومي عاشقانه تر از آلبوم قبلي. اندي خود راجع به اين آلبوم حرفهاي زيادي زده. آهنگها از خود اندي با همكاري حسن شماعي زاده, منوچهر چشم آذر, توحيد, فريبرز حاجي. و شعرها اكثرا از پاكسيما. آهنگ شب من به گفته خود اندي در بدترين شرايط روحي او اجرا شد. دوست دختر او براي بار دوم او را رها كرد و اندي در بدترين شرايط روحي اين آهنگ را ضبط كرد. اين آهنگ بعدها در فيلم هاليوودي پرنسس و سرباز در قسمتي از فيلم گذاشته شد. اندي خودش اين آهنگ را به دوست دخترش تقديم كرد. آهنگ فوق العاده تو كه رفتي به قدري سرو صدا كرد كه همه آن را تكرار مي كردندبعداز اين آلبوم اندي يك آلبوم دو آهنگه وارد بازار كرد. به نام نونه. كه بازسازي آهنگ زيباي چرا عاشق شدم و يك آهنگ ارمني.


    بعد از اين آلبوم او آلبوم و قلب من را وارد بازار كرد. كه به 7 زبان زنده دنيا آهنگ خوانده است. از طرف كمپاني آونگ ويك كمپاني امريكايي. اندي يواش يواش خود را وارد ماركت امريكايي ميكند. خودش ميگويد: اين آلبوم جاي خاصي را در قلب من دارد به همين دليل اسم آن را قلب من گذاشت. و روزنامه ها آن را رمانتيك ترين آلبوم اندي معرفي كردند. آهنگها يكي از ديگري قشنگ تر بود. آهنگ عربي با صداي اندي و راغب علامه خواننده معروف عرب كه بينهايت گل كرد. كه آهنگش را با هم ساخته بودند. آهنگ ريحان كه خيلي گل كرد با شعر پاكسيما . آهنگ انگليسي كه شعرش را شيني گفت و اندي آهنگش را ساخت. يك آهنگ هندي با نجما اختر. خواننده معروف هندی .


    بعد از اين آلبوم بود كه روزنامه هاي امريكا از اندي به عنوان الويس ايران نام بردند. وبه او لقب الويس دادند. بعد از اين آلبوم محبوبيت اندي در جامعه امريكايي چند برابر شد. با گروه هاي بزرگي در سالنهاي مجلل كنسرت گذاشت. با گروه آلابينا در سالن زيباي گريك تيآتر كنسرت گذاشت. به تنهایي 6000 نفر را در آن سالن دور هم جمع كرد و شبي فراموش نشدني براي همه بود. از همين آلبوم هم يك نمونه وارد ماركت امريكايي كرد . با چند آهنگ اضافه تر. كه آهنگ هتل كاليفرنياي معروف هم در آن بود. با شعر پاكسيما يار هميشگي اندي. آهنگ تو نباشي به گفته خود اندي غم انگيز ترين صداي ني در ارمنستان هست. اندي براي سومين بار برنده جايزه بهترين خواننده ارامنه شد. استينگ منيجر گروه پليس هم فعاليت خود را با اندي آغاز كرد. اندي با مهارت خاصي به زبان انگليسي موسيقي ايران را به امريكاييها معرفي كرد به طوري كه فوق الا ده اندي رو دوست دارند. اندي تبديل به يك خواننده بين المللي شد. مصاحبه ها در سي ان ان, ان بي سي, سي بي اس, و موفقيت در كنسرتها او را بيش از پيش محبوب كرد .


    آلبوم بعدی اندي خلوت من نام گرفت. اندي در مصاحبه اي اعلام كرد: من دوست دارم مردم بدانند در خلوت من چه ميگذرد. اين آلبوم هم جزو عاشقانه ترين آلبومهاي اندي قرار گرفت.بعد از اين آلبوم اندي همراه با شيني و منصور كنسرت بزرگ و فراموش نشدني در سالن بزرگ و زيباي گريك تيآتر اجرا كردند. اندي در اين كنسرت پر نشاط تر و پر انرژي تر از قبل براي مردم برنامه اجرا كرد. زندگي عاشقانه اندي با حضور دوست دختر زيباي او سپري ميشود. او بار ديگر كنسرت ديگري با اميد در پارك ارواين اجرا كرد كه آن هم با استقبال بي نظير مردم روبه رو شد.


    بعد از آلبوم پر سرو صدای خلوت من. اندی آلبوم ارمنی خود را وارد بازار کرد شامل دوازده آهنگ وبا همکاری هنرمندانی چون آرام- آدیس- ماکسیم و... که اندی را در مراسم انتخاب بهترینهای ارامنه جهان. جایزه باران کرد... بد نیست بدانید اندی چهار بار برنده جایزه بهتربن خواننده ارمنی جهان شده است...


    بعد از فروکش کردن سرو صدای این آلبوم اندی شروع به ساخت آلبومی کرد که تا ابد از ذهن هیچکس نخواهد رفت.. آلبومی به نام پلاتینیوم که رکورد فروش تمام آلبومهای قبلی خود اندی را شکست و در هر جایی صدای ترانه های این آلبوم به گوش میرسید... آهنگ اول آهنگی فوق العاده به سبک آهنگ چه خوشگل. به نام آره آره که بدجوری در بین مردم گل کرد.. آهنگ زیبای عروسک... و به عقیده خیلیها گل این آلبوم آهنگ وداع است که پاکسیما و کامران دلان شعرش را گفتند و واقعا گل کرد... آهنگهای شاد و فوق العاده ی خوشم میاد و صحرایی... آهنگ پسیار زیبای سلام عاشقونه با شعری از هدیه ... و...


    **************** قسمت زیر مربوط به جزئیات آلبوم زیبای پلاتینوم است:


    هفدهمين آلبوم اندى به نام پلاتينوم در اول فبريه به بازار آمد. آلبومىمتفاوت وبه تعبير همه بهترين آلبوم اندى است. اسم اين آلبوم را پاكسيما انتخاب كرد. چون به نظر او تك تك آهنگهاى اين آلبوم قشنگ است و مثل طلا خواهد درخشيد. اين آلبوم از طرف كمپانى آونگ وطپش و سى ام جى به بازار ارائه شد. كه اين كمپانى آخر متعلق به اندى وشينى است. هفت شعر آن از پاكسيما واين آلبوم طبق معمول در استوديو فرخ آهى ضبط شده است. طرح روي جلد آلبوم از نامى بوده.


    آهنگ اول اين آلبوم آره آره شعر از پاكسيما و آهنگ از محمد مقدم. آهنگى زيبا و كه براى دخترها و پسرهاى جوان و مجرد خوانده است


    آهنگ دوم آهنگ عروسك شعر از پاكسيما و آهنگ از استاد منوچهر چشم آذر. آهنگي فوق العاده زيبا با سبكى متفاوت. كه اندى در آلبومهاى قبلى با اين سبك نخوانده ولى به زيبايى مثل هميشه آن را اجرا كرده. در اين بين بايد بگويم اندى اين آهنگها را به پاكسيما يا منوچهر چشم آذر سفارش نداده كه مثلأ براى من اين آهنگ را بگو يا بساز . به گفته خودش در منزل منوچهر چشم آذر يا پاكسيما با هم قهوه يا چاى ميخورند و منوچهر پشت پيانو مينشيند وآهنگى مينوازد وهمانجا پاكسيما شروع به شعر گفتن مى كند واستارت آهنگ زده وآهنگ ساخته ميشود. آهنگ آره آره و عروسك يا مثلأ چه خوشگل شدى اين طور ساخته شده.


    آهنگ سوم اين آلبوم آهنگ وداع ، شعر از كامران دلان آهنگ ساز نامى و كامران دلان كه به زيبايى از عهده آن بر آمده اند. وهر چه از اين آهنگ بگويم كم گفتم. فكركنم اندى تمام شور و اشتياق خود را براى باز گرداندن معشوق در اين آهنگ گفته باشد. معشوقى كه از دست رفته و اندى از خداوند گله ميكند اگر معشوق او را باز نگرداند. اكثرا اين آهنگ را گل اين آلبوم ميدانند.


    آهنگ چهارم آهنگ چى ميشه است. آهنگ و شعر از توحيد كه در آلبومهاى قبلى هم با اندى كار كرده بود. اين آهنگ هم سبك جديدى دارد كه نشان ميدهد اندى در اين آلبوم سعى كرده همه جور سليقه اى را اجرا كند وهمه را راضى كند. كه الحق هم به خوبى از پس آن بر آمده.


    آهنگ بعدى آهنگ 6و8 خوشم مياد. كه اين را هم توحيد ساخته. ويك نكته جالب اينكه صداى گيتار بيس رو كه در اين آهنگ ميشنويد اندى خود به صورت زنده اجرا كرده. گويا ميخواسته صداى بم روى اين آهنگ بذارد كه هر كسى نواخته اندى راضى نشده وبالاخره ميگه خودم زنده ميزنم كه وسط كار فيوز گيتار ميسوزد. وخلاصه به هر سختى لحيمش ميكنند. خلاصه نوازنده گیتار بیس خود اندى هست با آهنگسازی حمید ندیری.


    آهنگ بعدى دختر بندرى هست كه بعد از چند سال با كوروس دوباره يك آهنگ دو صدايي با كوروس اجرا كردند. آهنگ شاد با ويدئويى زيبا که اولین ویدیوی این آلبوم است که ساخته شد .


    آهنگ بعدى آهنگ صحرايى ، شعر آن از هديه است كه فوق العا ده زيبا و قشنگ اندى آن را اجرا كرده.


    آهنگ بعدى آهنگ بسيار زيباى سلام عاشقونه. كه شعر از هديه است راستش من اصلأ نميتونم بگم كدوم آهنگ قشنگه. همه محشره. اين آهنگ در همان فيلم خانه اى از ماسه و شن كه اندى با شينى و شهره آغداشلو در آن بازى كردند جاى گرفت. كه بى نهايت ريتم دل نوازى دارد. كه اين فيلم در اسكار هم شركت داده شد. آهنگ ساز فرخ آهى . بينهايت آهنگ زيبايى است.


    آهنگ بعدى آهنگ سبد سبد است كه آهنگ ساز حميد ندیرى كه فكر ميكنم آهنگ ساز جديد باشد.


    آهنگ بعدى آهنگ سرنوشت است. كه اين آهنگ جزو آهنگهاى آلبوم ياران بود. واندى آن را به زيبايى باز خوانى كرده است. گويا حميد نديرى هم در اين آهنگ سازى اين أهنگ دست داشته.


    آهنگ بعدى آهنگ قصه باران كه اين آهنگ هم در آلبوم ياران بوده ولى ديگر دكلمه آخر پاكسيما در اين آهنگ نيست. اندى خود راجع به اين آهنگ حرفهاى زيادى دارد. خودش ميگويد اين آهنگ مرا به ياد دورانى مى اندازد كه پدرم فوت كرده بود و هم اينكه بايد اين آهنگ را ضبط ميكردم . و اينكه خيلى چيزها از اين دوران ياد گرفتم.


    و در پايان آهنگ سلام عاشقونه به صورت ريميكس. كه ماساكى و فرخ أهي آن را ريميكس كرده اند كه خيلى هم قشنگ شده. در اين آلبوم اندى جى هم زحمت زيادى كشيده وصداى ويالونى كه ميشنويد صداى ويالون خانم لى لى هايدن است كه سالهاست با اندى همكارى ميكند. گروه اندى باز هم او را كمك كردند و اين آلبوم فوق العاده زيبا رو براى شما تهيه كردند.


    اين آلبوم متفاوت ترين و الحق زيبا ترين آلبوم اندى خواهد شد. چون تك تك آهنگها قشنگ بوده و نميشه انتخاب كرد كه كدوم آهنگ قشنگه. دوست دارى از اول تا آخر آلبوم را گوش كنى نه اينكه انتخاب كنى .


    ************************


    اندى در يك فيلم ديگر هم با بهروز وثوقى بزرگ مرد سينماى ايران فيلم بازى كرده. كه شينى هم كنار اندى بوده.اندى نقش حاكم نيشابور را بازى كرده. در فيلم عمر خيام. اندى در سفرى كه به ازبكستان داشت تعريف ميكند كه خيلى بهش خوش گذشته و حتمآ اونجا يك كنسرت ميگذارد. وبراش جالب بود كه خانمى عكس اونو روى يه فرش بافته بود وتعجب كرده بود كه مردم چقدر لطف دارن. فكر كنم اگر احساسات اونايى كه تو ايران هستن رو ببينه باورش نشه. بگذريم.


    آلبوم پلاتينوم اندى 4 تا آهنگ شاد 3 تا آهنگ غمگين و 5 تا آهنگ هم با سبك جديد دارد. گر چه همان 3 آهنگ غمگين هم اوج احساسات اندى را به خوبى نشان داده است. و به قول خودش من هميشه عاشقم. از دوره هاى نوجوانى ميگويد كه در كوچه هاى تهران هر روزعاشق ميشده اما عشق واقعى به گفته خودش بعد از سن بلوغ به سراغ هر كسى مى آيد و عشق براى اون الأن يك رنگ ديگرى پيدا كرده. اندى در يكى از كنسرتهايش در دبى خودش روى صحنه گفت من يه نفرو دوست دارم ولى بعد گفت اونشب يه نفرو دوست داشتم.


    از زندگى عاطفى اندى هم بايد بگويم اندى سالهاست كه با شينى زندگى ميكند. شينى همدم زندگى اندى شده اگر توجه بكنين اين دو هميشه با هم هستند. اندى در مصاحبه اى اعلام كرد شينى نمونه يك دختر خوب امريكايى هست. اونا حرف همو خيلى خوب ميفهمند. اميدوارم با هم خوش باشند. وقتى از اندى راجع به دختر مورد علاقش سوال كردند كه بايد چه خصوصياتى داشته باشه گفت : سيگار نكشه مشروب نخوره و اينكه خيلى مهربون باشه . به خاطر من از خيلى چيزاش بگذره . حتما شينى اين خصوصيات رو داشته كه اندى انتخابش كرده. البته با هم ازدواج نكردن . شايد هم خبر ازدواجشونو همين روزا بشنوين . معلوم نيست. اميدوارم اندى به اون چيزى كه تمام اين سالها انتظارشو كشيده برسه.


    ازش سوال كردند اگر الأن آرزو كنى كسى رو ببينى و آرزوت بر آورده بشه دوست دارى چه كسى رو ببينى؟ گفت: پاپ رو . همان رهبر مسيحيت تا ازش بخواد عدالت رو براى مردم بر قرار كنه.


    در آستانه نوروز هشتاد و چهار هم که کارتون بابک و دوستان ساخته میشد . کارگردان کارتون از اندی دعوت کرد که یک آهنگ درباره نوروز بخواند... و به گفته خود اندی : با مشورت با پاکسیما و منوچهر چشم آذر.. پاکسیما شعر دارم میرم به تهران را نوشت و اندی و منوچهر چشم آذر هم آهنگ آن را ساختند.. با ویدیویی زیبا و جالب از کوجی. تا این آهنگ هم برای همیشه در خاطره ها باقی بماند .. و این آهنگ هم با اینکه یک تک آهنگ بود اما به قدری گل کرد که شبکه های فارسی زبان . هر روز چندین و چند بار ویدیوی آنرا پخش میکردند...
    البوم بعدی اندی شهر فرشتگان نام داشت البومی متفاوت وشاد که تمام رکوردها را شکست وبرنده جایزه های گوناگونی شد وعنوان پرفروشترین البوم خاور میانه را به خود اختصاص داد او دراندیشه البوم جدید خود نیز میباشد
    اندي هميشه براي جوانها نصيحتي داشته:دوري از مواد مخدر, احترام به بزرگترها, درس خواندن, وبه تمام دخترها و پسرها هميشه وهميشه گفته:با اوني كه دوستش دارين تا آخر بمونيد. به هم وفادار باشين.اندي احساس دوست داشتن رو اينگونه توصيف كرده:صبح كه از خواب بلند ميشوي احساس ميكني دنيا مال تو هست. دوست داري با كسي كه دوستش داري بري پارك, پيكنيك, به خاطر اون دختري كه دوستش داري حاضري همه دنيا رو به اون ببخشي. و شب كه ميخواي بخوابي خوشحال از اين احساسي كه دادي و گرفتي. اندي هميشه از زندگيش راضي بوده و هست. و هميشه به گفته خودش نيمه پر ليوان را نگاه ميكند.


    هنرمندی است که در موسیقی مرزی نمیشناسد و همیشه معتقد است که موسیقی فردا باید از موسیقی دیروز و حتی امروز تفاوت داشته باشد .


    اورا میتوان محبوبترین چهره جوانان نام برد ... صدایی که در آن احساسات ملتی نهفته است... او حرف من و توست و از میان مردم آمد تا برای مردم بخواند و این تنها دلیلیست که با آهنگهای او میتوان رابطه مستقیم داشت... صحنه هنر زمانی با او به آتش کشیده میشود و جنب و جوش و هیجان به حداکثر خود میرسد و دقیقه ای دیگر سکوت و آرامش محوطه را فرا میگیرد و اشک در چشمها حلقه میزند ... این صدای اوست... این آهنگ اوست و این یک رابطه بدون آلایش با مردم است... مردمی که او را دوست میدارند و به موسیقی اش با تمام وجود عشق می ورزند و او را فریاد نسل فردا مینامند ... طغیان نسلی که تنها او را میخواهد ...


    این لقبی است که مردم به اندی دادند و بعدها خوانندگان جوانتر و تازه وارد و بی تجربه در زمینه هنر .. خودشان خود را صاحب این لقب کردند و از اول خود را صاحب این لقب دانستند !!! ...


    اوکسی است که تحصیلکرده رشته موسیقیست و بیست سال است که موسیقی را میشناسد .. آهنگسازی و تنظیم میکند و میخواند و مثل بعضی از خوانندگان پر ادعا نیست که بطور اتفاقی خواننده شده اند و بعدها هم آهنگساز شده اند و خودشان و طرفدارانشان خدا را به خدایی بنده نیستند !!!


    آری او اسطوره موسیقی پاپ ایران و خواننده دو نسل است... دو نسلی که همه سرسپرده او هستند .

  2. کاربران زیر از Leon به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  3. # ADS
     

  4. #2
    Leon آواتار ها
    کاربر حرفه ای

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر حرفه ای
    شماره عضویت
    726
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    نوشته ها
    1,907
    میانگین پست در روز
    0.30
    تشکر از پست
    960
    7,753 بار تشکر شده در 1,683 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 18/9
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    19

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    با اندی در شهر فرشته ها ...

    بهزاد بلور




    بهزاد: اندی جان از شهر فرشته ها به شهر لندن خوش آمدی...
    اندی: لندن هم کم فرشته نداره، اينجا هم شهر خوبيه! فرشته های خيلی قوی هم داره چون همه اومده بودن جلو صحنه و دست منو گرفته بودن و می کشيدن.
    نوروز امسال برای تو يک نوروز و آغاز واقعيه چون آلبوم جديد City of angels (شهر فرشتگان) بيرون آمده که دو سی دی هم هست.
    درسته البته دقيقا دو سال از آلبوم قبلی من ميگذره.

    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]

    چرا City of angels ؟
    اولاً به لس آنجلس شهر فرشته ها هم ميگن. برای من جايی پر از هنرمندان ايرانيه. در شرايطی که اونا نمی تونن در مملکت خودمون فعاليت کنن، در تبعيد دارن موسيقی يک مملکت رو زنده نگه ميدارن. اينا آدمايی هستن که در اين راه زندگيشون رو گذشتن چون درآمد زيادی هم در اين کار نيست که بخاطرش فعاليت کنن. صرفا بخاطر اينکه هنرمند هستن و هنر رو دوست دارن کار می کنن.
    من عاشق هنرمندها هستم. اگر خودم هم خواننده نبودم هر وقت خواننده ای رو می ديدم خوشحال می شدم. اينا برای من فرشته هستن و من صحبت فرشتگان دينی و مذهبی که خدا داره نميکنم ، چون اونا خيلی بالاتر از اين حرفها هستن. من در دنيايی که برای خودم درست کردم هنرمندها فرشته اند. و به هرحال لس آنجلس برای من جايی است که خانواده ام و دوستان من اونجا زندگی ميکنن و در نهايت بهشت من اونجاست.
    از آلبوم خودت کدوم آهنگ رو بیشتر از همه دوست داری؟
    من آهنگ „مهم نبود” رو دوست دارم، چون پاکسيما که شعر اين آهنگ رو در يک بعدازظهر برای من نوشت تجربه خيلی شيرينی بود. سازنده اين آهنک حميد نديری از آهنگسازان ساکن ونکوور کاناداست که آهنگ „سبد سبد” در آلبوم قبلی هم کار ايشون بود.



    در اين يکساعت روی صحنه که داشتم تو رو تماشا می کردم، متوجه شدم يکی از دلايلی که مردم برای ديدن کنسرت تو اينطور شور و شوق نشون ميدن، شيطنت عجيب تو روی صحنه است. اين حس شيطنت رو از کجا مياری؟
    من روی صحنه خوشحال ترين مرد زمين هستم. مثل اينکه يک بچه رو ببری توی کارخانه اسباب بازی. روزهايی که روی صحنه ميرم قشنگترين روزهای زندگی منه چون مردم منو تشويق ميکنن، آهنگهايی که اينهمه براشون زحمت کشيدی و توی استوديو وقت گذاشتی از زبان مردم می شنوی. به نوعی جواب زحمتهای ماست و خستگی رو هم از تن ما بيرون ميبره.
    از آهنگای جديدت، „پيچک” خيلی طرفدار داره و مرتب از من ميخوان که پخشش کنم. من خودم ريميکس„مرد تنها” رو دوست دارم ولی خب اون آهنگ بيشتر طرفدار داره، نظر خودت چيه؟
    „پيچک” هم داستان جالبی داره، شعر اين آهنگ از خانم هما ميرافشار هست که بر اساس زندگی عشقی که داشتم برای من نوشت، محمد مقدم هم آهنگش رو ساخت ولی چندين سال طول کشيد که بتونم توی آلبومم بذارم. امسال هم خوشحالم که توی آلبومم هست چون الان زمانش بود. اين آهنگ انقدر به دل من نزديک بود که هرجور تنظيم می کردم حس می کردم هنوز آماده نيست.



    ايام نوروزه و تو هم که هميشه نوروز رو در هواپيما ميگذرونی و فکر کنم غذای هواپيما هم سفره هفت سينت باشه!
    من هم نوروز رو در هواپيما هستم و هم روز تولدم. مردم برای تولدشون جشن و مهمونی بزرگ ميگيرن، ما يکدفعه می بينيم روز تولدمون توی هواپيما داريم ميريم تاجيکستان! دفعه آخر که می رفتم تاجيکستان روز تولدم رو توی هواپيما بودم اما بعد مردم چه تولدی برای من گرفتن و چقدر ازشون ممنونم. من تولدم دوم ارديبهشته.
    در چند آلبوم قبلی ات با ريميکس کردن آهنگات سليقه کس ديگه رو توی آلبومت جا دادی، که ظاهراً تجربه خوبی بوده. ضمناً در مورد آهنگ „مرد تنها” هم توضيحی بده (اصولاً خبرنگار بی تجربه دو تا سوال رو با هم می پرسن!!)
    (سوال پرسيدن تو رو من ديگه واردم، چون هر دو به هم ربط داشت!!) داستان ريميکس اينه که يه نسل تازه آمده در تمام دنيا که اين سبک „تکنو” (ريتميک) رو دست داره. و اين سبک تخصص من نيست. تخصص من در راک و سازها و اجراهای زنده است در نتيجه من کارم رو انجام ميدم بعد اين صداها رو به کسی ميدم که اين سبک رو از من بهتر می فهمه. هر دو سبک هم به نظر من برای آلبوم لازمه. پس به همين علت با „دی جی عليگيتور” و „نامی” و „دی جی کم” کار کردم و خيلی هم راضی هستم از نتيجه کار.



    آهنگ „مرد تنها” يه احساس عجيبی توش هست. از بچه های آمريکايی که اصلا از آهنگ ايرونی چيزی نميدونن تا راک زن ها و متاليست های آمريکا و حتی نوازندگان خود آهنگ که امريکايی هستن، به نحوی جذب اين آهنگ ميشن و من و پاکسيما روزی ده بار اين آهنگ رو گوش می کرديم. شعرش چيز عجيبيه و آهنگش هم انگار از يک سياره ديگه آمده، بعد جالب اينکه گوش که ميدی احساس ايرانی می کنی و تو رو به ايران می بره و روزهای بهروز وثوقی و رضا موتوری و فرهاد و ...
    آلبوم جديدت دو سی دی داره. ده آهنگ جديد و شش آهنگ ريميکس شده. اين همه آهنگ توی يک آلبوم که صرف نمی کنه چرا اين کار رو ميکنی؟
    والا بقيه خواننده ها حق دارن که آهنگ کم ميذارن چون خرج توليد يک آهنگ خيلی زياده ، مردم هم که آلبومها رو کپی ميکنن و درآمد اين کمپانی ها به يغما ميره!. اما من مقداری از آهنگها رو خودم می سازم، و آهنگسازها هم با من کنار ميان. از طرفی دوست دارم آلبوم من رنگی باشه و پر باشه.
    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]

    آلبوم „شهر فرشتگان” به نوعی به سمت موسيقی الکترونيک رفته، و ساز در اون کمتر هست. اما خب از آخرين باری که در استوديو پيدات کردم خاطرم هست که خيلی سازها رو روی آهنگها خودت ميزنی، توی اين آلبوم چطور؟
    داستان اينه که موزيک مدرن نميتونه الکترونيک توش نباشه، ولی من علاقه شديدی به سازهای زنده دارم. در نتيجه تمام آهنگهای من روی کامپيوتره و با کامپيوتر هم ساخته ميشه، ولی روش سازهای زنده هم می زنيم. خودم بيس گيتار و آکورد و تمام ريتمهای گيتار که با صدای „واو واو” هست رو خودم ميزنم.



    امشب هم آهنگی رو به آغاسی تقديم کردی، چطور به اين فکر افتادی؟
    من حقيقتاً چندين ساله که دنبال موقعيت می گشتم با آغاسی آهنگ دو صدايی بخونم که متاسفانه اون در ايران بود و دسترسی بهش نداشتم. در تمام مدت ساخت اين آلبوم هم تو فکر بودم که آهنگ گل بندر رو با آغاسی بخونم. حتی ميخواستم ترک ها (صدا های خام) رو به ايران بفرستم و اون روش بخونه و برام بفرسته که متاسفانه سلامتيش اجازه نداد و از دنيا رفت. آغاسی هم از فرشته هايی بود که من هميشه عاشقش بودم و عاشق کارش بودم و برای من آغاسی نمرده و هست. و چون رفتنش رو نديدم هنوز برای من آغاسی زنده است. آغاسی اولين کسی بود که روی صحنه حرکت می کرد و انرژی نشون می داد حتی تا آخرين روزهای عمرش. من يادمه دو سال پيش در دوبی کنسرت داشتم و آغاسی رو دعوت کردم روی صحنه اومد و با هم آهنگ „آمنه” و „لب کارون” رو خونديم. تمام وقت روی صحنه با اون حال مريضش می رقصيد. آدمی که يک عمر درد داشته روی صحنه فراموش کرد که درد داره.
    ميدونی که شايعه بود که تو پسر آغاسی هستی چون که „آمنه” رو هم تو خوندی...
    همين شايعه اش هم برای من افتخار بوده و هست!
    آهنگ يالا هم که با „دی جی عليگيتور” اجرا کردم از اونجا شروع شد که در سوئد عليگيتور پشت صحنه پيش من اومد و با هم آشنا شديم.

    اندی، دی جی علیگیتور، آرش و شاهکار بینش پژوه

    عليگيتور از طرفداران تو ست چون خودش به من گفته...
    چون اون نسل با آهنگهای من بزرگ شدن و برای من مايه افتخاره که اينقدر خارج از ايران موفق هستن. عليگيتور و آرش و همه اين بچه ها مايه افتخار همه ايرانيها هستن و من کاراشون رو دوست دارم. عليگيتور به من پيشنهاد داد که يکی از آهنگام رو ريميکس کنه، من هم براش فرستادم و واقعاً که شاهکار کرد.

  5. کاربران زیر از Leon به خاطر این پست تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •