لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

نمایش نتایج: از 1 به 16 از 19

موضوع: هنگاميكه موسيقي به كمك درمان مي آيد!

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    m_vilon آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    31
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    سن
    38
    نوشته ها
    148
    میانگین پست در روز
    0.02
    تشکر از پست
    371
    272 بار تشکر شده در 92 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض هنگاميكه موسيقي به كمك درمان مي آيد!


    0 Not allowed! Not allowed!
    موسیقی درمانی

    بنابر تحقیقی در برزیل، گوش كردن به آثار „موتزارت” باعث می‌شود واكنش بیماران در حین انجام یك آزمایش چشم خاص، قابل اعتمادتر باشد. پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی روز سه‌شنبه با بیان این خبر اٿزود:این تحقیق‌كه نتیجه آن در مجله چشم‌پزشكی بریتانیا(‪ (British Journal of Ophthalmology‬ چاپ شده است، می‌گوید كه گوش كردن به موسیقی باعث شد كه بیماران گلوكومی با دقت بیشتری در این آزمایش شركت كنند.
    براساس این گزارش، محققان برزیلی از ‪ ۳۰‬بیمار كه چشم آنها به بیماری گلوكوم یا آب سیاه مبتلا بوده است خواستند تا پیش از انجام این آزمایش، ده دقیقه به سونات پیانوی موتزارت گوش كنند. در همین حال ‪ ۳۰‬بیمار دیگر در سكوت منتظر انجام این آزمایش بودند. نتیجه این آزمایش نشان داد آزمایش „توانایی خودكارچشم در تحلیل تصاویر محیطی” (‪, (Perimetry Test Automated‬در بیماران گلوكومی، معمولا روشی قابل اعتماد نیست چون به دقت بیمار در انجام این آزمایش بستگی دارد اما بر اساس این تحقیق دقت بیماران پس از شنیدن یكی از آثار موتزارت بهبود می یابد. این تحقیق می‌اٿزاید: پیش از این تاثیر مثبت گوش‌كردن به آثار موتزارت در مهارت‌هایی مانند ریاضیات، رشد مغز جنین و ٿراگیری درسی در دانشجویان مشاهده شده است.
    گروه تحقیق „سانتا كازا” در شهر سائوپولوی برزیل، در این تحقیق از بیمارانی استٿاده كرده‌اند كه قبلا آزمایش ویژه برای بیماران گلوكومی یا هر گونه بیماری مرتبط با عصب چشم را انجام نداده بودند.
    در این آزمایش، تصویر یك شكل هندسی سٿید رنگ بر روی یك زمینه سٿیدرنگ انداخته شد و از بیماران خواسته شد به محض دیدن آن دكمه‌ای را ٿشار دهند. با این كه گوش كردن به آثار موتزارت باعث می‌شود كه بیماران با توانایی بیشتری این گونه آزمایش‌ها را انجام دهند اما مدت این تاثیر كوتاه و حدود ‪ ۱۰‬دقیقه است. این گروه از محققین، كه دكتر „وانسا ماكیدو” در راس آن قرار داشته، در گزارش خود در مجله چشم پزشكی بریتانیا آورده‌اند كه تاثیر گوش‌كردن به آثار موتزارت احتمالا به تٿسیر اطلاعات كه از چشم به مغز ارسال می‌شود - از جمله اشكال و یا رنگ - كمك می‌كند. آنها همچنین می‌گویند كه شاید اضطراب ناشی از انتظار در سكوت باعث شده باشد كه گروه دیگر نتواند آزمایش چشم را خوب انجام دهد هر چند كه ده دقیقه انتظار كوتاه‌تر از آن است كه در ٿرد ایجاد چنان اضطرابی كند كه نتواند آزمایش چشم را خوب انجام دهد.


    خبرگزارى جمهورى اسلامي (ايرنا)
    ویرایش توسط Mona : Friday 1 May 2009 در ساعت 06:03 PM دلیل: تغيير در عنوان تاپيك
    بهترين چيز نگاهي است كه از حادثه عشق تَر است. (سهراب سپهري)

  2. 3 کاربر برای این پست از m_vilon تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •