لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

نمایش نتایج: از 1 به 16 از 49

موضوع: کوک سه تار

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #13
    NeoN آواتار ها
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    38981
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    نوشته ها
    9
    میانگین پست در روز
    0.00
    تشکر از پست
    6
    6 بار تشکر شده در 6 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط ramin_herfeiy [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    علی جان... منظورم این بود که راست میگه... اگه سه تار انتقالی نیست... پس چرا نمیگن : سی فا سی کوک کنید ؟
    چرا تو کتابا مینویسند دو سل دو؟
    و چرا بعضیا به دلخواه نیم پرده کم میکنن و بعضیا به دلخواه 1 پرده؟
    یعنی چه؟
    اگه ساز ملیه چرا دل بخواهی و هرکی هرجور دوست داره کوک میکنه؟
    وقتی هم ازشون میپرسی چرا اینطوری کوک میکنی؟ فقط 1 جواب میشنوی... میگن اینطوری خوش صدا تره
    نمیشه که هرکی هر صدایی که به مشامش خوشتر بود کوک کنه
    اینو قبول دارم که 99% بلا استثنا سه تار رو ( حتی تار رو) حد اقل نیم پرده بمتر کوک میکنن
    ولی این حرف که : اینطوری خوش صدا تره... به نظر شما حرف منطقی هست؟
    خود من شخصا دوس دارم وقتی نت دو میزنم صدای دو بشنوم... یعنی حدود 250 هرتز و وقتی لا میزنم لا بشنوم حدود 440 هرتز...
    نمیدونم چرا اینقدر موسیقیه ما با این همه ادعا که از همه قدیمی تره و غیره... این همه ایراد داره...
    بخدا موسیقی غربی شاید 600 ساله که کاملا تثبیت شدست... ولی خیلی اصولی تره
    کی این مزخرف رو گفته ! ؟

    اون کسی که همچین حرفی رو زده چیزی از موسیقی ایرانی نمی دونسته

    موسیقی غربی اصولی تر نیست چون فقط الفبای موسیقی مال اوناست

    ما توی موسیقی ایرانی کرن (koron) و سری (sory) داریم یعنی ربع پرده زیر و بم مثل بمل و دیز اما موسیقی غربی این رو نداره

    در ضمن همین کوکی که شما میگی یه چیز حسی هست و حس هیچ وقت قابل تبدیل به علم نیست مگر این که کسی به همون حس برسه

    اگه شما دیدی به موسیقی ایرانی نداری دلیل ایراد توی اون نیست مشکل خودتون هستین و اون کسی که ادعای استادی توی سه تار کرده


    و این که اگر همه ی استاد ها توی ماهور سازشون رو کوک کنن و شما قطعه ها رو که نواخته میشن گوش کنی، حس ماهور بهت دست میده و هیچ تفاوتی نمی کنه که دو سل دو باشه یا چیز دیگه

    ویژگی موسیقی ایرانی اینه که با هر کوکی می تونی توی هر دستگاهی که بخوای بنوازی بدون این که هیچ تفاوتی پیش بیاد که توی اواز هم همین مورد هست بهش میگن مرکب خوانی و در ساز بهش میگن مد گردی یا مدولاسیون


    در ضمن یه این نکته دقت کنید لطفا ! دو سل دو مهم نیست! مهم اینه بین دو و سل، 4 تا پرده فاصله است!


    رعایت این فاصله مهمه نه این که چه نوتی کوک بشه !


    و این که چون کاسه سه تار کوچکتر از مثلا تاره ، اگر نیم پرده بم تر کوک بشه ، نوازندگی با اون راحت تره و وسعت و شفافیت صدا بهتر میشه و به اون حسی که در دستگاه و گوشه ها موجوده، نزدیکتر میشیم.


    لطفا کمی بهتر فکر کنیم



    موفق باشید
    ویرایش توسط NeoN : Friday 10 December 2010 در ساعت 01:54 PM

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •