0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 1/1 Given: 0/0 |
تقریبا همه شما میدانید که در خلال سالهای دهه 40 و 50 لقبی که در محافل هنری برای
مرحوم ملک مطرح میشد آرشه سحر آمیز بود. این لقب - به احتمال زیاد - پس از اجراهای
بسیار موفق ایشان در ارکستر پاپ مارسل استپانیان به ایشان تعلق گرفته است. این
ارکستر از چند موزیسین فرانسوی نیز بهره می برد اما تنها یک ویلن با آنها همکاری داشت
که آن هم استاد ملک بود. در آن سالها ایشان با ساز جادویی خودشان میتوانستند در قلب هر
کسی نفوذ کنند . و باز هم میدانید که وقتی یهودی منو حیم {یا منوهین} موزیسین و تکنواز
بزرگ دنیا به ایران سفر کرد وقتی ساز جادوئی استاد ملک را در سالن آمفی تئاتر هنرهای
زیبای کشور شنید شدیدا تحت تاثیر پنجه قدرتمند و لحن زیبای ساز ایشان قرار گرفت و از
ایشان دعوت کرد تا درچند فستیوال شرکت کند. حالا بحث اینجا زیاد است که آیا استاد ملک بـــــه
ایشان پاسخ مثبت دادند یا خیر. در بخش توضیحات بسیاری از کاستهای استاد به این نکته اشاره
شده که ایشان در چند فستیوال از جمله : لیون ، ونیز و پامپالونا همراه با اساتیدی چون عبادی،
تهرانی ، حسین ملک(برادر ایشان و نوازنده بزرگ سنتور) و ... شرکت کرده اند ، اما مـــــــــن
توضیحی در ارتباط با این موضوع در یکی از شماره های مجله هنر موسیقی -که شماره اش
یادم نیست! - خوانده بودم که راقم آن سطور می گفت که تا آنجایی که من میدانم استاد ملک هیچگاه
با ساز ویلن در هیچ فستیوالی شرکت نکرده است و اصلا مخالف این موضوع بودند که ساز
ویولن را که سازی غیرایرانی است در خارج از کشور بنوازند و نویسنده معتقد بود که اصلا استاد
ملک احتیاجی به این گونه تمجیدات ندارند.
منبع : کتاب زندگینامه استاد ملک
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)