لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

موضوع: مشكلات موسيقي فلامنكو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    Babak_mix آواتار ها
    مسئول بازنشسته

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بازنشسته
    شماره عضویت
    150
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    سن
    42
    نوشته ها
    821
    میانگین پست در روز
    0.04
    تشکر از پست
    1,206
    2,223 بار تشکر شده در 678 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 6/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض مشكلات موسيقي فلامنكو


    0 Not allowed! Not allowed!
    وقتي صحبت از مشكلات موسيقي در ايران ميشود يك مطلب بسياري كلي است و به نظر ميرسد تمام ابعاد موسيقي ? لامنكو در اين يك جمله جاي ميگيرد و واقعا بسيار مشكل است كه از كجا بيان اين مشكلات را بايد اغاز كرد ؟ از مشكلات هميشگي (نوازندگاني كه موسيقي ديگري را به نام موسيقي ? لامنكو معر? ي ميكنند؟) يا از مشكلات آموزشي يا از مشكلاتي همچون نبود خوانندگان و رقصنده هاي موسيقي ? لامنكو و يا... موسيقي ? لامنكو در كشور ايران داراي پارامترهاي بخصوصي در اجرا ميباشد كه به نظر ميرسد در هيچ جاي دنيا به اينگونه نباشد چون هيچ يك از نوازندگان موسيقي ? لامنكو در ايران (تا جايي كه مطلع هستيم) با يك خواننده ? لامنكو و يا يك رقصنده به اجرا نپرداخته اند موسيقي ? لامنكو سبكي نيست كه ? قط مختص نوازندگي گيتار باشد و شامل گيتار و اواز و رقص است و ما در ايران ? قط گيتارش را دارا هستيم و شايد اين اولين مشكل موسيقي ? لامنكو در ايران باشد البته اين مشكل باعث بروز مشكلات ديگري براي نوازندگان ? لامنكو در ايران شده است كه ان مشكلات را ميتوان در زير مجموعه مشكل اصلي جاي داد براي مثال: وقتي يك نوازنده ميخواهد با يك خواننده يا رقاص همراهي كند بايد تمامي اصول را رعايت كتد تا بتواند بدون مشكل به اجراي برنامه بپردازد كه يكي از ان اصول همان بحث كمپاس است كه نبض و پايه يك اجراي برنامه ? لامنكو است به اين ترتيب كه نوارنده بايد روي يك ريتم ثابت گيتار بزند و رقاص روي يك ريتم ثابت ميرقصد و همينطور يك خواننده همين دليل باعث ميشود كه نوازندگان ? لامنكو در جهان بدون نياز خاص به تمرينهاي قبلي قادر به خلق يك اجراي ? لامنكو بشوند . اما در ايران به دليل نبود اين نوع موقعيتها به كمپاس انچنان كه بايد اهميت داده نميشودو برخي از هنرجويان و حتي كهنه كارها اين مشكل را همچنان دارند. مشكل ديگر در اين باره اينكه وقتي يك گيتاريست با يك خواننده به اجرا ميپردازد جملات خاصي براي همراهي بيان ميكند كه در اجراي سلو ديده نميشود. به نظر ميرسد عمده مشكل موسيقي ? لامنكو در ايران همين مسئله ? وق باشد. مشكل بعدي مشكل آموزشي است. آموزشي كه هنرجويان علاقمند به اين رشته را شامل ميشود و عبارت است از يادگيري صحيح اجرا . يادگيري تكنيكها در اجرا بسيار مهم است و بخصوص استيل دست راست چون گاهي اوقات ديده ميشود كه تكنيكهاي نوازندگي گيتار كلاسيك را به جاي تكنيكهاي نوازندگي گيتار ? لامنكو معر? ي ميكنند و بايد گ? ت كه نحوه اجراي تكنيك در ? لامنكو با كلاسيك مت? اوت است. ضمن انكه پا ? شاري در اموزش كمپاس به هنرجو در همان دوران شكلگيري بسيار حائز اهميت مينمايد و اگر بدين گونه عمل نگردد و هنرجو بدون يادگيري كمپاس سطح تكنيك خود را ا? زايش دهد به جايي خواهد رسيد كه قطعات مشكل را خواهد زد اما در انها قادر به رعايت كمپاس نخواهد بود وتصحيح اين كار براي او بسيار سخت خواهد بود و مجبور خواهد بود به عقب باز گردد و قطعات ساده را با كمپاس مجددا تمرين كند . مشكل بعدي برگزار نشدن كنسرتهاي ? لامنكو است. اين كنسرتها سطح اگاهي ها و علاقمندي مردم را درباره اين نوع موسيقي بالا ميبرد كه متاس? انه تعداد ان در سال دو تا سه اجرا بيشتر نيست. دعوت نشدن نوازندگان بزرگ جهان نيز از مشكلات ديگري است كه به نظر ميرسد حداقل دو اجرا در سال لازم ميباشد تا همه نوازندگان داخل با نحوه اجرا ي ? لامنكو واقعي اشنا شوند. نبود كاستها و سي دي هاي ? لامنكو در دسترس هم از مشكلات ديگري است كه بايد ان را در نظر گر? ت و بيشتر نوازندگان به اندازه انگشتان دست البوم ? لامنكو در اختيار ندارند و به همين علت موسيقي ? لامنكو را خوب نميشناسند بخصوص در شهرهاي غير از پايتخت. مشكل ديگر كه در واقع مشكلات حواشي موسيقي ? لامنكو در ايران محسوب ميشود نوازندگاني هستند كه از نبود آگاهي هاي كا? ي مردم كه شايد يكي از دلايل ان معر? ي و آشنا نبودن مردم با موسيقي ? لامنكو از طريق رسانه هاي جمعي بخصوص صدا و سيما موسيقي خود را به جاي ? لامنكو به مردم ارائه ميدهند . البته شمردن اين نكته لازم ميباشد كه اين مشكل تنها در كشور ما مشاهده نميشود و در سراسر دنيا اينچنين مشكلاتي به چشم ميخورد. وجود اينچنين ا? رادي باعث شده است كه بسياري در برخورد با موسيقي ? لامنكو به اشتباه بيا? تند . در پايان اين نكته را ياداور ميشوم كه دليل نگارش اين نامه تنها شناساندن موسيقي ? لامنكو و بر شمردن مشكلات ان بود كه درباره چگونگي برطر? كردن اين مشكلات خود ? رصتي ديگر ميطلبد و هم ? كري بيشتر و تكرار اين نكته كه هر شخصي بايد موسيقي ? لامنكو را ريز بينانه تر دنبال كند و در برطر? كردن مشكلات شخصي در اين واردي كوشا باشد و از بزرگ نمايي عيبها و ايرادها پرهيز كرد زيرا گر? تن ايرادها غير منطقي و غير معمول بيش از هر چيز باعث عقب ماندگي و عدم پيشر? ت شخص ايراد گير ميشود . موسيقي و هنر همگي از زيبايي ها نشات ميگيرند كه اگر به جاي لذت بردن از اين زيبايي ها ذهن خود را مشغول ايرادها كنيم خود را از هنر واقعي محروم ساخته ايم و راه را اشتباه ر? ته ايم. وشايد اين ريشه اي ترين مشكل موسيقي در ايران باشد.


    منبع : اختصاصي row:
    دوستان عزیزم، به دلیل مشغله کاری کمتر میتونم در خدمتتون باشم
    انشاالله به زودی این کم کاری رو جبران کنم

  2. کاربران زیر از Babak_mix به خاطر این پست تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: Thursday 15 November 2007, 10:25 AM
  2. موسيقي ژاپن
    توسط Amir در انجمن ملل
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: Thursday 15 November 2007, 10:16 AM
  3. بحران در موسيقي مدرن
    توسط Amir در انجمن کلاسیک غربی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: Thursday 15 November 2007, 10:13 AM
  4. مقدمه اي بر زيباشناختي موسيقي ايراني
    توسط s_guitar در انجمن کلاسیک ايراني
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: Monday 19 March 2007, 07:36 PM
  5. استاد جلال ذوالفنون
    توسط Hes_r در انجمن سه تار
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: Sunday 10 December 2006, 10:19 AM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •