0
اصولا نوازندگي در سازها بخصوص ويلن را به دو قسم ميتوان برشمرد. يكدسته تكنوازان ويلن كه رديف و چهارمضراب و جواب اوازهاي پربار و حساب شده كه در انتها به بداهه نوازي ميرسد و شاخصهاي اين روش بزرگاني چون صبا خالدي تجويدي ياحقي بديعي و ملك ميباشند دسته ديگر نوازندگان اركستر هستند كه خود اينها نيز معمولا دو دسته اند:يكي اركسترنوازان صرف كه امروزه به نوازندگان ضبطي معروفند كه در استوديو و اركسترها اثار اهنگسازان را به بهترين نحو اجرا ميكنند مانند ارسلان كامكار ظهيرالديني همايون رحيميان و... ديگر قطعه نوازان يعني كساني كه قطعات قديمي يا سلوهاي كوچك ميان اهنگها را در قالب اركستر به صورت ريتميك اجرا ميكنند كه از شاخصترين انها ميتوان زنده ياد مجتبي ميرزاده را نام برد سپس بيژن مرتضوي و در جوانترها اقاي شادمهر نيز از اين دسته است ايشان در زير مجموعه اي كه در ان قرار دارد هنرمند خوبي است. همچنين تصانيف زيبايي ميسازد و ميخواند كه بيشتر در دايره درك و فهم تينيجرهاست. البته اين اواخر تعدادي تصنيف براي زنده ياد مهستي ساخت كه فوق العاده زيبا ودلنشين بود ودر رنج اثار عاشقانه قرار داشت. روي هم رفته بسيار با استعداد و با احساس است. فقط خواهش ميكنم هنرمندانتان را با هم مقايسه نكنيد هر هنرمندي را به دور از حب و بغض جانبداري يا قصدو غرض در رنج كاري خودش بررسي عالمانه و كارشناسي دقيق كنيد. اخر از اين كه فلاني بهتر است يا بهمان كجا را گرفتيم و چه عايدمان شد كه دست بر نميداريم؟ حالا فردا يكي پيدا ميشود و به بحث ميگذارد و ميپرسد :هر كه گفت:صبا بهتر ميزد يا شادمهر؟؟!!! !!!
علاقه مندي ها (Bookmarks)