0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 72/9 Given: 3/3 |
والا من كه نظرات خودمو در اين باره گفتم... اميدوار بودم بقيه ي دوستان هم بيان ابراز نظر بكنن... تا اطلاعاتمون در اين زمينه بيشتر بشه
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
با اجازه...
به نظر من فقط لازمه اصول گرفتن مضراب رو رعایت کنیم. کم کم مضراب خودش جا خوش میکنه تو دستمون...
میشه گفت کم کم خودمون میفهمیم چطوری مضراب رو بگیریم که به بهترین صدا برسیم و شاید خودمون به یه شیوه ی خاص برسیم.
به نظر من اگه آدم به مضرابش فکر کنه خیلی راحت تر میتونه یه صدای خوب رو از ساز داشته باشه تا اینکه بخواد از یه نفر تقلید کنه.
Thumbs Up/Down |
Received: 72/9 Given: 3/3 |
مرسی
منم سعی کردم همینکارو کنم... و فقط سعی کنم روش اصولی مضراب گرفتنو بگیرم... و شبیه کسی مضراب نگیرم...
اما خب کلا واسم سوال شده بود که چرا اساتید بزرگ مضرب گرفتناشون متفاوته
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
به نظر من اساتيد هم از همون اولي كه كار كردن،گرفتن مضراب و زدن اون به يه شكل بوده... به مدت كه گذشت هر كدوم با استعداد و خلاقيتي كه داشتند و با حسي كه موقع زدن تار بهشون دست مي داده يه جور خاص مضراب دست گرفتن... اون جوري كه راحت تر بتونند ساز بزنند و صداي ساز باب دل خودشون در بياد... به همين دليل هم مضراب گرفتناشون متفاوته
خوشبختي در 3 جمله است: تجربه از ديروز......استفاده از امروز.......اميد به فردا........ با 3 جمله نيز زندگي خود را تباه مي سازيم:حسرت ديروز....... اتلاف امروز....... ترس از فردا
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
به نظر من برای کسی که تازه شروع به زدن تار می کنه خیلی مهمه که مضراب رو چه جوری تو دست بگیره. اما رفته رفته برای قطعه های مختلف دستش میاد که اگه قرار باشه همیشه مضراب رو یک جور بگیره نمی تونه همیشه صدای درست رو در بیاره. دقیقا مثل این که به کجای تار باید مضراب زد. با چند میلیمتر عقب جلو بردن دست راست و مضراب زدن صدا و حال و هوای ساز تغییر میکنه. من خودم خیلی تو مضراب گرفتن استاد علیزاده دقت کردم... اکثرا مضراب رو شل میگیرن ، مخصوصا موقع ریز زدن. اگر امتحان کنید می بینید صدای بهتری از ساز در میاد و به دست راست آزادی عمل بیشتری می ده.
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
كسي نمي خواد اين بحثو ادامه بده؟؟
Thumbs Up/Down |
Received: 72/9 Given: 3/3 |
منکه همه ی حرفامو زدم... دوستان عزیز باید ادامه بدن
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
بحث خیلی جالبی هست
به نظر من کلا ادم باید خلاق باشه و کمتر سعی کنه از کسی تقلید کنه
نوع مضراب هم خیلی مهمه اگه مضراب ازین برنجی ها باشه یه جوره اگه استخون باشه یجوره
من رفتم یه مضراب گرفتم طرف می گفت مرمیه گولوله هست (در حد خالی اینا)
کلی کرد تو پاچمون
ولی 3تا مضراب مختلف برای من 3 حالت مختلف ایجاد می کنه
اما در کل باید ساز به دل خودمون بشینه
اگه خودمون حال کردیم بقیه هم حال می کن
مثلا خود من چون استادی نداشتم
از انگشت چهارمم استفاده کردم
به مرور اونم شد مثل بقیه
خوب این طور من بیشتر حال می کنم
روی سل رو با چهارم می گیرم
هیچ وقت سعی نکنیم مثل کسی باشیم مثل کسی ساز بزنیم
اگه بخوایم بشیم ساکت
تلاش میکنیم
ساکت پله 10 ما 0
وقتی ما برسیم پله 10 اون میشه 100
اگه ازشم جلو بزنیم که نمیشه میشیم ساکت 2!!
ولی در کل هر طوری که نوازنده لذت ببره
که باید طبق اصول هم باشه
همون بهتره
در کل ممنونم از نظرات اساتید من که خیلی استفاده کردم
شاد و پر امید باشید
مسول بخش میتینگ
Thumbs Up/Down |
Received: 72/9 Given: 3/3 |
بهرحال دوست عزیزم... ما نمیگیم که باید تقلید کرد...
اما باید از اساتید چیزهای زیادی یاد گرفت...
اگه بخوایم به کل واسه خودمون ساز بزنیم تا پیشرفت کنیم... و از تجربه ی کسی استفاده نکنیم... باید 200 سال عمر کنیم تا بتونیم به یه چیزی برسیم...
هدف اصلیمون اینه که از همه ی اساتید از هرکدام یه مقداری چیز یاد بگیریم
و حالا مشکامون تو ابن تاپیک این نیست که نوع و جنس مضرابها چیه... مشکل طرز به دست گرفتنشونه
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
واقعا دقیق اشاره کردی احسنتنوشته اصلی توسط koronzo [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
درود،
سعی کنید وقتی ساز میزنید مضراب رو محکم توی دستتون بگیرید تا بتونید از ساز صدا بکشید (البته منظور منو با خشن ساز زدن اشتباه نکنید) موم رو تا حد امکان کم کنید تا انگشتای دست بیشتر به هم نزدیک بشن و مضرابتون رو محکم تر بگیرید...
Thumbs Up/Down |
Received: 72/9 Given: 3/3 |
منظورتون اینه که دقیقا مثل استاد ساکت بگیریم آره؟نوشته اصلی توسط rahim_nikzad550 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
درود،
البته نحوه گرفتن مضراب توسط استاد ساکت بسیار زیبا و اصولی هست و اگر شما بتونید مثل ایشون مضراب بزنید که عالیه...
ولی منظور من از محکم گرفتن مضراب این بود که شما مضراب رو جوری بگیرید و بزنید که بیشترین صدا از ساز بیرون بیاد در عین حال ظریف که این احتیاج به تمرین داره...
مثلا وقتد ریز میزنی بتونی صدای مضرابهای چپ رو به خوبی و با شفافیت بالا و پر قدرت بشنوی...
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم...
Thumbs Up/Down |
Received: 72/9 Given: 3/3 |
منظورتون رو دقیقا میفهمم... چون دقیقا تمام شاگردان ساکت که من تاحالا دیدم این حرفو میزنن
اما اکثر نوازنده ها با این طرز گرفتن مخالفن...
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)