لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

نمایش نتایج: از 1 به 11 از 11

موضوع: پیانو جز وبلوز

  1. #1
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض پیانو جز وبلوز


    0 Not allowed! Not allowed!
    کلاسیک مادر همه سبکهاست وهرکسی نوازنده شده با کلاسیک شروع کرده اما سبک پیانوجاز . بلوز. وشاخه های زیبای اون مهجور مونده. و همه دوست دارن. چه اینوریا یعنی کلاسیسم های متعصب و هم پاپ کارای فهمیده. فهم ودرک ودریافت موسقی وریتم شناسی وخلاقیت ویزگی نوازنده های این سبکه. اما اونایکه کلاسیک رو خوب فهمیده وزدن. این ویزگیها درون همه نیست. چراکه بداهه نوازی یا همون improvizکه در سبک کلاسیک به امپرومپتو معروفه یکی از اصول جز هست. در سبک جز ازادی عمل نوازنده مثل انگشت گذاری یا نحوه نشستنش پشت پیانو بیشتره اما بازهم کسایکه کلاسیک زدن قوی تر عمل میکنن. توی سبک جز گاهی اوقات ریتمه که اسم زیرشاخه سبک رو مسیازه. گاهی اوقات گام . وگاهی اوقات هارمونیه که اسم یه سبک رو رقم میزنه. سعی حقیر براینه که توضیحاتی راجع بهشون بدم که مورد استفاده قرار بگیره. یادم میاد کسی میگفت از مرحوم استاد محمد نوری پرسیدم که کسی هست که اکومپانی وپیانو نوازی فن پاپ وشیره جان اونو خلاصه بهم یاد بده وبیر واینا رو دیگه نزنم؟(منظور اتوده) واستاد گفته هیچکی اینطور یاد نمیده... درحالیکه اصلا نحوه تدریس پیانو جز همینه. بشرطیکه هنرجو یه ریزه اتود زده باشه...

  2. 7 کاربر برای این پست از arsalan212 تشکر کرده اند:


  3. # ADS
     

  4. #2
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    کاباره. سویینگ. رگ تایم. استراید پیانو. جزبلوز. کانتری بلوز. کانتری ورد فیوزن. باسا. بلاک کورد. بی پاپ. و... انواع مدل ها وسبکهای جز هستن که یکی یکی میپردازیم به اونا...

  5. 6 کاربر برای این پست از arsalan212 تشکر کرده اند:


  6. #3
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    سبک استرایدپیانو ورگ تایم ... دراین سبک نت باس واکوردمتناوبا یکی پس ازدیگری ظاهرشده ونت باس بین 5و1یهنی فاصله پنجم وپایه تغییروخودنمایی میکنه. بروبچه های باسیست میگن باس امبولانسی با.. بووم... با... بووم... یک پیانیست مسبط به لستراید هم باس وهم کورد روبا چپ میزنه یکی پس ازدیگری... اسکات چاپلین ازشهرههای این سبکه.. اثارزیبایی چون entor tiner,,,,,, maple,,,, ازاین نوازنده صاحب سبک سیاه پوست هست. کمدیهای اندی کلاید... چارل چاپلین... گاهگاهی ماروبیاداین اثارمیندازه. توبچه گی همه گوش دادیم وبلافاصله یه حس خوب نوسترالوژی وشادوخاص به هرکس که واسش مینوازی دست میده باشنیدنشون حتی اگه موزیک شناس نباشه. فاصله پرشهای اکتاودوبل درچپ ونتهای بافاصله های گهگاه هارمونیک . ضدضربهای پشت سرهم تکنیک خاصی رومیطلبه که حتی زبده ترین کلاسیسمهای نوازنده ازپسش برمیان اما عادت به این حس شلاق گونه واجرای لهجه داروغربیش کارهرکسی نیست...

  7. کاربران زیر از arsalan212 به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  8. #4
    hmd_kro آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    6088
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    142
    میانگین پست در روز
    0.02
    تشکر از پست
    110
    230 بار تشکر شده در 84 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    17

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    با تشکر از شما.
    امکانش هست که همینطور دارید پله پله که توضیح میدید نت یا آهنگی هم قرار بدید برای درک بهتر؟

    ممنون.
    بال من بگشا و از بندم رها کن ...

  9. کاربران زیر از hmd_kro به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  10. #5
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    چشم هم نت داریم هم نمونه یه منظم سازی وریختن این نتها توکامپیوترلازم داره که فرصت میخوام. ممنون که دنبال میکنید.

  11. 2 کاربر برای این پست از arsalan212 تشکر کرده اند:


  12. #6
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    کادانس 2 ...5...1 در موسقی کلاسیک کادانس به اکوردهای پایانی ویا توالی انها گفته میشه که تو سبک جز هم این مضمون رو داره. اما نکته قابل توجه فرق عمده اونههاست البته نه اینکه در جز از کادانسهای کلاسیک استفاده نمیشه اما تنوعاتی داره. اگه رو هرکدوم از درجه های گام اکورد 3 صدایی بسازیم و واسه هریک یه شماره بذاریم مثلا در گام دو ماژور 1 میشه اکورد دو ماژور . در سبک جز بدعت های مخالف صورت میگیره. ii v i... تو فکرم چند نت نمونه تو ضمیمه بذارم... از پیگیری شما ممنونم.

  13. 2 کاربر برای این پست از arsalan212 تشکر کرده اند:


  14. #7
    hmd_kro آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    6088
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    142
    میانگین پست در روز
    0.02
    تشکر از پست
    110
    230 بار تشکر شده در 84 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    17

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    منتظر ادامه مطالبتون هستیم.
    بال من بگشا و از بندم رها کن ...

  15. #8
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    دوستان نت هارودارم اسکن میکنم که بذارم رو سایت ممنونم ومعذرت که دیربه دیرمیام

  16. 2 کاربر برای این پست از arsalan212 تشکر کرده اند:


  17. #9
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    ریتم های دوتلیی وسه تایی. درسبک جاز یاجز اغلب ریتمهای که 2عددچنگ داره رو بصورت چنگ نقطه دارودولاچنگ میزنن. البته همیشه اینطور نیست امابه اصطلاح میگن سوییگ وبالای نت قبل از شروع توضیح میدن وشکل دوچنگ کنارهم ویک علامت مساوی وشکل چنگ نقطه دارودولاچنگ رو میزارن. اینجوری ریتم بجای تساوی ضربه ها کمی تاخیرتوش ایجادمیشه. واگه به فرض بهتون گفتن فلان اهنگ دوچهارم روسوییگ اجراکنین یعنی همین که توضیح دادیم. سوییگ ها اغلب اروم ومعتدل هستن اما تندش هم وجود اره. حتما اهنگ پتنگ صورتی روشنیدین؟نمونه ای از swingهست.

  18. 2 کاربر برای این پست از arsalan212 تشکر کرده اند:


  19. #10
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    بالاد balade که اغلب اشتباها میگن(بلد). به ریتمهای ارروم وچهار چهارم میگن. بالادها حسی عاشقانه. بغض الود. غمناک. ویافقط خاطره انگیزوارروم دارن. پیانوبالادpiano baladeهم ریتمیه که ارومه درست مثل بعضی اهنگهای ریچارد کلایدرمن. البته در سبک جز بخاطروجود اکورها وهارمونی 4صدایی ویا 7ویانهم ویازده. وسیزده. حس اهنگ واسه ماایرانیها نااشنا میاد. اغلب جهز روکه مسشنون یا یادکمدی های چاپلین وهارولد لوید میافتن. یا هیچ حس قابل تعریفی ندارن. باید گوش روبه شنیدن ودرک هارمونی جاز اشنا کرد.

  20. 2 کاربر برای این پست از arsalan212 تشکر کرده اند:


  21. #11
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    24805
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    سن
    43
    نوشته ها
    291
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    33
    586 بار تشکر شده در 216 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add arsalan212 on Linkedin
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 28/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    فلوچارت. f. l. chart درسبک جاز هارمونی واکورها رو هم به نت مبنویسن وهم به صورتی دیگه. درزمانهای قدیم قبل از دوره باروک وقرون 14و15 شیوه ای ریاضی واسه اموزش هارمونی وجود داشته که به اون شیفره. یاشیفراژ میگفتن. امروزه هم در هارمونی کلایسک وجز شیفراژهمون عدد یا علامت اختصاری هست که کنار اکورد میزارن که نوع اونو میگه. چارت یا فلوچارت علائم اختصاری اکوردهاست. c. d. e. f. g. a. b. همون دو رمی فا سل لا سی هیت. در زمان یونانیها لا یا همونAنت شروع بوده. اما الان دو یاc. در چارت برای اسم نت اکورد لاتین رو مینویسن وعلاماتی چونM. m.7.7/7/9+یا_ یا دیز وبمل واینجور علامات نوع اکورد رو نشون میده. عدد هایی چون 6/3 یا 5یا6/4 هم چگونگی وارونگی یا معکوس بودن رونشون میدن. گاهی اوقات حتی تو کارهای پاپ یا حتی کلاسیک موقع ضبط استودیویی واسه فهمیدن راحت نوازنده هایی مثل گیتار واکومپانی نوازی که همون همراهی هست به نوازنده چارت میدن بجای نت وبا احساس یا سرعت یا نوعی که تنظیم کننده میگه اجرامیکنه.

  22. 2 کاربر برای این پست از arsalan212 تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •