0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
مبنای سه خط اینه که برای تمبک سه ناحیه صوتی تعریف کردن و این یعنی اینکه سعی کنیم این ساز رو به صورت یک ساز ملودیک بنوازیم که اگه بخواهیم واقع بین باشیم میبینیم که این امر تقریبا غیر ممکن است دلیل عدم پیشرفت نت نویسی سه خطی هم به نظر من همینه اینکه هر حرکت جدیدی رو که میخوای بنویسی ببینی در کدوم خط باید قرارش بدی؟خب این بستگی به این داره که در کدوم ناحیه تمیک اجرا میشه و یا چه صدایی میده! که واقعا با این همه حرکات جدید خیلی سخته ولی در یک خط فقط کافیه یک علامت جدید رو بالای نت بگذاری به همین خوبی شما میتونی برای خودت هم حرکت جدیدت رو نت نویسی کنی و طی این سالها هر استادی حرکات و تکنیکهای جدیدی رو به این صورت ابداع کرده و از اون استفاده کرده است
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
سلام
منبعی و یا مقاله ویا کتابی را میتوانید به من معرفی کنید که در باره ی ویژگی های تک خط در موسیقی را بررسی کند یا ویژگی های سه به بالا خط نت در موسیقی در موسیقی توضیح دهد ویا تفاوت سه خط با تک خط را بیان کند.
ممنون.
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
ایا منبعی را میشناسید که در یاره ی ویژگی های نت یک خطی یا سه خط بحث کرده باشد و یا به بررسی تفاوت بین نت یک خطی یک خطی پرداخته باشد. ممنون
Thumbs Up/Down |
Received: 2/0 Given: 0/0 |
سلام دوستان
تعداد پستهایی که در این تاپیک ارسال شده زیاد بود بنابر این نتونستم همه رو بخونم
اگه تکراری شد به بزرگی خودتون ببخشید
به طور کلی برای ساز های کوبه ای 2 حالت نت نوبسی وجود داره
1 خطی
و
بیش از 1 خط
سازهای کوبه ای به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند
*سازهایی با فرکانس مشخص
*سازهایی با فرکانس نا معین
اونهایی که در دسته اول قرار میگیرند سازهایی هستند که به اگه طور ساده بخوام بگم دو ر می فا سل لا سی دارند
مثل تیمپانی و زایلفون(گزیلیفون)
سابقا درامز هم در این دسته قرار می گرفت... (به نقل از عین اله کیوان شکوه درامر معروف ایرانی)
ولی سازهای دسته دوم ساز هایی هستند که وقتی نواخته می شوند صدایی مخدوش تولید میکنند
مخدوش به معنی نا خوشایند نیست منظور اینه که فرکانس متلاطمی دارند که به صورت دو ر می فا سل لا سی نیست
حالا نت نویسی برای سازهای کوبه ای معمولا به این بر میگرده که ساز مورد نظر ،فرکانس معین تولید میکنه یا نا معین
اگه معین باشه که از حامل 5 خطی و کلید استفاده میشه
اگه نا معین باشه معمولا از 1 خط حامل استفاده میشه
در مورد تنبک و دف مشکلی که وجود داره اینه که این سازها با اینکه فرکانس معین تولید نمی کنند ولی تعداد صداهایی که ایجاد میکنند خیلی زیاده .
با این حال نوشتن نت این سازها روی 3 خط چندان منطقی به نظر نمی رسه
چون در حامل 3 خطی هم مجبور به استفاده از علامات مختلف روی هر 1 از خطوط هستیم
مثلا روی خط بالا هم بک دست راست هم بک دست چپ و هم بشکن(پِلنگ) نوشته میشه
خوب این تناقض محسوب میشه.
چون مثلا برای بشکن از 1 علامت مثلث شکل روی خط بالا استفاده میشه. خوب در این صورت چه نیازی بود که ار 3 خط استفاده کنیم
ولی اگه همه نتها روی 1 خط حامل قرار بگیرند و بالا یا پایین هر نت علامت مخصوص به اون نت قرار بگیره هیچ مشکلی وجود نداره
به طور کلی استفاده از 1 خط منطقی تر به نظر میرسه
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
دقیقا احسنت به شما با این جواب کامل در واقع استفاده از سه خط نوعی دوباره کاری محسوب میشه و به قول شما خب چه کاریه!!نوشته اصلی توسط REZ [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
![]()
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
بهترین شیوه اونی هست که بتونه منظور کسی رو که اون قطعه رو نوشته عینا به خواننده منتقل کنه
خب درسته مثلا پلنگ رو مثال زدین
ولی هنگام نوازندگی دیدن؟گاهی اوقات همین پلنک کمی پایین تر نواخته میشه که با یک خط پایین تر نوشتن در سه خطی میشه این مشکل رو حل کرد که البته هیچ کس هم چنین چیزی رو انجام نمیده اما از نظر من می تونه خیلی کمک کنه به فهم بهتر و نواختن بهتر
و در کل سه خطی رو بهتر می دونم
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
تفاوت زیادی ندارند هردوشون یه مفهوم دارن
به نظر من تو سه خطی ادم تمرکز بیشتری روی نت داره
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)