0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
دوستان ديدم اين بحث داراي نكات مهم و ابعاد زيادي هست و از طرفي نيازمند تجربه در نوازندگي بهتره تو اين تاپيك در مورد شرايط نوازندگي از جمله ايستاده تمرين كردن يا نشسته معايب يا ويژگيهاش و بقيه شرايط چه از لحاظ رواني و چيزاي ديگه بحث كنيم ... ممنون
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
فکر خیلی خوبی بود مهرانٍ عزیز
چون خیلی مهمه این قضیه
خب ما که یه سری چیز می دونستیم رو گفتیم تو اون تاپیک
شما شروع کن یه سری استانداردها و ... رو بگو تا بقیه هم بیان (با توجه به تجربه ایی که داری خیلی مفید میتونه باشه)
ممنون
ROCK Forever Never Stop
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
ممنون دوست من... اين بحث خيلي بزرگ و هر كسي شيوه خودشو داره اما بعضي از استايل ها ثابت هستن كه من اشاره بهشون ميكنم... در حالت نشسته براي تمرين نوازندگي در حالت تكنيكي بهترين روش اينكه ساز رو روي پاي راست قرار بديم ولي براي نوازندگي در حالت سرعتي يعني براي سرعت نواختن بهتره كه ساز رو روي پاي چپ قرار بديم... به نظر من در حالت ايستاده بايد به اندازه كافي رو ساز تسلط داشت چون شما بايد علاوه بر نوازندگي بتونيد سنگيني ساز رو تحمل كنيد و در شرايط مختلف بتونيد تكنيك ها رو اجرا كنيد... مثلا براي نوازندگي سرعتي در حالت ايستاده معمولا ساز رو بالا ميبندن چون دست چپ و زاويه ديد بسيار اهميت داره ولي خوب در حالت ايستاده شما ميتونيد ساز رو پايين ببنديد كه البته به نظر من باز شرايط رو سخت تر هم ميكنه... يك نكته ديگه اينكه اكثر نوازندگان كه در حالت ايسناده نوازندگي هاي طولاني مدت مينن به دليل سنگيني ساز دچار بيماري واريس پا و پارگي رگ هاي پا هم ميشن و براي جلوگيري از اين موضوع معمولا از استرپ هايي مخصوصي با ضخامت زياد استفاده ميكنن كه البته درونش مايعي وجود داره كه تا حد زيادي فشار و سنگيني ساز رو ميگيره و از فشار اون روي مهره هاي كمر جلوگيري ميكنه...
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
طريقه ي صحيح پيكينگ رو هم اگه ميشه توضيح بدين
ممنون
Trying to reach It
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
من همينطوري دارم پيك ميزنما
ميشه بگين چطوري صحيحه؟
:دي
Trying to reach It
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
پيك زدن مدل هاي مختلفي داره كه رايج ترين اونها پيكينگ به صورت alternative picking هست كه كاربردي كه اين روش داره در تمرينات براي گرم كردن دست و همچنين وارم اپ ها هست و معمولا در قطعلاتي كه سرعت زيادي دارن مثل اينگوي يا انجلو ولي در قطعات تكنيكي به هيگ عنوان از اين نوع پيكينگ استفاده نميشه... در مورد پيك ردن نت ها در يك قطعه بايد بگم كه اين بستگي به قطعه و لهجه اون داره گاهي شايد چند نت رو به سمت بالا پيك بزنيم و يا برعكس و يا انواع مختلف ديگه در اين مورد هيچ قاعده ي خاصي و جود نداره و به لهجه و حس قطعه مربود ميشه... اما در مورد چگونگي قرار گيري دست راست اينكه پيك رو اون طور كه راحت هستيد دستتون بگيريد و سعي نكنيد از فرد خاصي تقليد كنيد و البته انگشت كوچيكتون رو هم روي بدنه ساز به عنوان تكيه گاه قرار بديد ...
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
عزیزم بهترین روش پیک زدن اینه که از روی تصویری های نوازندگان حرفه ای یاد بگیری؛ اسلش، گری مور، جو ساتریانی، اینگوی...نوشته اصلی توسط TheGoldMAN [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
من خودم چند مدلی رو امتحان کردم...
از همه بیشتر روش جو ساتریانی رو می پسندم
Thumbs Up/Down |
Received: 25/2 Given: 5/45 |
این که شما بخوای تمام نت هارو پیک بزنی یا از هامر و پول آف استفاده کنی بستگی به شیوه و استایل نوازندگیت داره. مثلا جان پتروچی بیشترین تاکیدش رو پیکینگ آلترناتیو هست. یعنی بالا-پائین-بالا-پائین یا بلعکس. توی تمریناتش هم بارها اینو گفته. اما برای مثال استیو وای مثله اون نیست و در مواردی از هامر و پول آف استفاده میکنه.
به نظرمن بهترین راه اینه که شما با توجه به قطعهء مورد نظرت نحوه پیکینگت رو انتخاب کنی. اینکه سوئیپ بزنی. آلترناتیو یا از هامر و پول آف استفاده کنی. تمرکز روی یکی از این روش ها چیزی جز ضرر به همراه نداره.
My Pain is Constant and Sharp،I do not hope for a better world for anyone،In fact I want my pain to be infected on others
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
آیا شمردن به صورت شفاهی لازمه موقع تمرین؟؟
ضرب پا چطور؟
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
به نظر من شمردن كاملا روند مثبتي رو در شما ايجاد ميكنه... ضرب پا هم همينطور به نظر من اين 2 اصل مهم در نوازندگي هست و كمك زيادي به تفكيك و جدا سازي ميزان ها ميكنه...
Thumbs Up/Down |
Received: 25/2 Given: 5/45 |
به نظره من شما به جای شمردن شفاهی و ضرب پا میتونید از مترونوم هم استفاده کنید. استفاده از مترونوم هم میتونه بسیار مفید باشه. مخصوصا اگه بخواید یک قطعه سریع رو بنوازید
My Pain is Constant and Sharp،I do not hope for a better world for anyone،In fact I want my pain to be infected on others
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
alternate picking حالت تعریفش مرتب بالا و پایین زدنه ولی وقتی hammer on pull off اضافه بشه یه چننا قانون رو باید تمرین کنی که پیکینگت آکادمیک شه الگو های 3note per string-one string-tremolo picking-pentatonic scalesنوشته اصلی توسط TheGoldMAN [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
sweep picking که مشخصه حالت sweep داره همهبه پایین یا همه به بالا اکثرا رو الگو های one note per string استفاده میشه و بیشتر در مورد آرپژها
economy picking که ترکیبی از دوتا هست نتهای روی یه سیم آلترنیت میشن و وقتی می خواین از یه سیم به سیم دیگه برین قوانین sweep اکثرا الگوهای 3note per string
واسه 2تای اول من کتاب troy stetina speed mechanics for lead guitar رو پیشنهاد می دم(بعداتمام دوره stetina lead guitar 1 ,2)
واسه سومی هم کتاب frank gambale speed picking
نوازندگان معروف Alternate picking زیادن مثل john petrucci-paul gilbert-andy james
واسه دومی jason becker/matry friedman
واسه سومیم michael romeo-frank gambale
سوالی بود در خدمتم
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
ممنون از راهنمایی شمانوشته اصلی توسط duke_nukem [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
![]()
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
همون اولای شروع یه ساز شاید قطعه ها ساده باشن و شما بدون شمردن هم بتونین درست اجراشون کنین ولی شمردن یا با پا ضرب گرفتن باعث میشه که به این کار عادت کنین و قطعه های سنگین تر رو بعدا بهتر اجرا کنین. بخصوص که وقتی دفعات اول زدن یه قطعه باهاش بشمرید بعدا بدون شمردن هم دقیق تر اجراش می کنین.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)