لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 17 به 24 از 24

موضوع: مسترکلاس ویولن

  1. #17
    melodyekohan آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    33269
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    162
    میانگین پست در روز
    0.03
    تشکر از پست
    109
    566 بار تشکر شده در 157 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 2/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    14

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    بچه ها اگر دانلود manager دارید لینک یوتیوب بگذارم ممنون white violin خوشحالم کردی
    هر کی داد زن خویش طلاق به خداوندی خداوند خر است زیرا باقیمت سکه امروز دیه از مهریه با صرفه تر است

  2. کاربران زیر از melodyekohan به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  3. #18
    melodyekohan آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    33269
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    162
    میانگین پست در روز
    0.03
    تشکر از پست
    109
    566 بار تشکر شده در 157 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 2/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    14

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط BaBak_ParSian [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    درود - دوست عزیز انتظار داشتم مقالات بسیار خوبی در زمینه ویلن حالا چه اموزشی و چه دانستنی در اینجا قرار دهید نه اینکه ویدیو اموزشی بزارید !
    والا من خیلی وقت پیش این تاپیک رو زدم رئیس قرار بود همین کار رو بکنم و میخواستم هم اموزش تصویری باشه هم نوشتاری ولی نشد ولی کلا مستر کلاس اموزش کلی نداره همش بستگی به پارت داره اگر بخوایم نوشتاری ادامه بدیم باید تفسیر احساسی و تکنیکی پارت رو بنویسم یا از قول کسی دیگه براتون بزارم
    بزارم
    هر کی داد زن خویش طلاق به خداوندی خداوند خر است زیرا باقیمت سکه امروز دیه از مهریه با صرفه تر است

  4. #19
    melodyekohan آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    33269
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    162
    میانگین پست در روز
    0.03
    تشکر از پست
    109
    566 بار تشکر شده در 157 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 2/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    14

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    پس مجبورید تا فردا صبر کنید با چه لینکی بزارم
    هر کی داد زن خویش طلاق به خداوندی خداوند خر است زیرا باقیمت سکه امروز دیه از مهریه با صرفه تر است

  5. کاربران زیر از melodyekohan به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  6. #20
    melodyekohan آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    33269
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    162
    میانگین پست در روز
    0.03
    تشکر از پست
    109
    566 بار تشکر شده در 157 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 2/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    14

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    اینم پارت هایی که میتونم مستر کلاس هاشو بزارم

    sibelius violin concrto

    thaikowsky violin concerto

    saraste caprice de basque

    ravel-tzigan

    saint saens intdrudoction and capricioso

    ysaye sonata 3

    mozart violin concerto no.5

    brahms violin concerto

    saraste carmen fantasy
    هر کی داد زن خویش طلاق به خداوندی خداوند خر است زیرا باقیمت سکه امروز دیه از مهریه با صرفه تر است

  7. کاربران زیر از melodyekohan به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  8. #21
    BaBak_ParSian آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    17123
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    نوشته ها
    1,017
    میانگین پست در روز
    0.19
    تشکر از پست
    150
    1,966 بار تشکر شده در 770 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 5/2
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض قق


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط melodyekohan [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    والا من خیلی وقت پیش این تاپیک رو زدم رئیس قرار بود همین کار رو بکنم و میخواستم هم اموزش تصویری باشه هم نوشتاری ولی نشد ولی کلا مستر کلاس اموزش کلی نداره همش بستگی به پارت داره اگر بخوایم نوشتاری ادامه بدیم باید تفسیر احساسی و تکنیکی پارت رو بنویسم یا از قول کسی دیگه براتون بزارم
    بزارم
    درود - راستیتش من الان خیلی تشنه ی تکنیکهای جدید و موثر و مقالات اموزشی هستم که بیشتر دلم می خواهد ایجاز باشد یعنی مفهوم سریع و خلاصه انتقال داده بشه اگر تجربه ای شما یا دوستان در در زمینه مقالات و دانستنیها داشته باشد در اینجا قرار دهید ممنون میشوم .

  9. #22
    melodyekohan آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    33269
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    162
    میانگین پست در روز
    0.03
    تشکر از پست
    109
    566 بار تشکر شده در 157 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 2/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    14

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    خوب دوستان شروع میکنم اول باید بگم مرحله مستر کلاس که بالا ترین سطوح و حساس ترین موقعیت یک نوازنده هستش از اهمیت فراوان برخورددار است بعد از گذراندن مراحل اولیه نوازندگی یعنی وقتی به همه ی تکنیک ها مسلط شدید این مرحله رو پیش رو دارید دیگه باید پارت هارو حفظ کنید نه پارت های ساده بلکه پارت های سنگین با مفاهیم عمیق و همچنین احساسات عمیق

    خوب در این مرحله خیلی چیزهای مهمتری از تکنیک و استایل هست مقوله هایی که شاید شما در قبل توجه کم تری بهش داشتید مثل احساس و رنگ صدا و ا...

    هر کدام از استاد ها سبک مسترکلاس خودشون رو دارند مثلا پرلمن به رنگ صدا اهمیت میده و احساس . اون میگه که هر بخش پارت رو باید به رنگی زد که حس اون قسمت رو به خوبی ادا کنه

    خودتون یک لحظه فکر کنید مثلا کنسرتو مندلسون به نظرتون به چند رنگ یا شاید به چند کاراکتر که بسیار اهمیت داره میشه اونو زد میشه اونرو سنگین و خشن مثل رنگ قرمز میشه نواخت یا شایدم با وقار و شیرین مثل رنگ رنگ سیاه یا شایدم غمگین و پر اندوه مثل رنگ خاکستری

    ماکسیم بیشتر به احساس اهمیت میده و برای هر پارت فضا سازی میکنه و تخیلات شاگرد رو بر می انگیزه

    یاشا هایفتز به استایل و تکنیک و سه اصل مهم یعنی توازن تن و یکدست بودن تن و سونوریته تن اهمیت میده

    همونطور که میبینید هر کس روش خودش رو داره ولی همه به یک هدف میرسند اون هم رهایی نوازنده از محدودیت هاست که اغلب این مشکل ها از تکنیک بد سرچشمه میگیرند

    خوب شروع میکنیم با کنسرتو زیبای سیبلیوس با تفسیر نوشتاری و تصویری

    ابتدا مطلبی که هارمونی تاک گذاشته رو میزارم همراه با اجرا همزمان بخونیدو گوش کنید بعد هم به تفسیرات تکنیکی میپردازیم . ونظرات شما دوستان
    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید] نت این اثر

    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید] اجرای موومان اول
    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید] اجرای موومان اول پارت 2


    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید] اینم موومان 2

    [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید] موومان 3



    harmony talk

    دریچه آغازین اثر با نواختن تکنواز در میان زمزمه ی خلصه آور ارکستر، گشوده می گردد و این همنوازی برای لحظاتی کوچک، با تنهایی موهوم فاگوت همراه می گردد. مقدمه ی کوتاه آغازین، چنان زیباست که کمتر اثری تصنیف گشته در این فرم، می تواند به تاثیر گذاری آن باشد. بزودی با نقوش منقطعی که تکنواز بر روی بم ترین سیم ویولن، به تصویر می کشد، گذر موسیقی از آرامش آغازین به عبور آشوبگرانه اش از میان ارکستر بدل می گردد و تکنواز با قدم گذاردن بر مسیری پر پیچ و خم، به بهترین شکل حال و هوای موسیقی را پریشان گونه می سازد.

    اولین تقابل مشهود بخش باس زهی ارکستر و تکنواز و در قالب دو جمله همتا شکل می گیرد که با ایستادگی ارکستر در برابر تکنواز موسیقی به نخستین اوج خود در موومان اول می رسد.


    دگر باره تمرکز تکنواز بر سیم سل و اجرای قدرتمند و بی وقفه دولاچنگهایی که چون گردبادی از بم ترین نت تا زیرترین نت های سیم را در می نوردد، ذهن شنونده را آماده شنیدن کادانس تکنیکی این بخش می کند.

    دشواری اجرای کادانس بیش از هر چیز متاثر از جمله بندی های آن است که ساختار شنیداری پیچیده ای از آن ساخته و نوازنده برای احاطه یافتن بر اجرای این بخش و رهایی از سردرگمی، نیازمند به شناخت، تفکیک و دسته بندی ذهنی جملات همسان آن است.

    با پایان یافتن کادانس، تکنواز چون قطره ای فرو افتاده در دریای ارکستر پنهان می گردد.

    تجربه شنیداری منحصر به فردی که با بازگشت دوباره تکنواز به دامان موسیقی، شکل می گیرد چنان بدیع است که تنها زیباترین رویاها را می توان تصویرگر آن دانست. موتیف شکل یافته از دوبل های مرواریدگونه تکنواز پدیدآور مجموعه خوش آوایی است که شاید زیبایی آن، در هیچیک از دیگر کنسرتوهای بزرگ ویولن همتراز با آن بدست نیاید و از همین روست که مصنف خود، خلق اثر را مرهون یافتن „شگرف ترین تم ها” می داند.

    بشنوید بخش دوم از موومان اول کنسرتو ویولون سیبلیوس با اجرای یاشا هایفتز

    با گذر از بلندای این قله، موسیقی رنگی از آرامش کوتاه و گذرا به خود می گیرد که بدست آمده از مجموعه نت هایی است که با نت همنام اکتاوی بالاتر به شکلی ظریف گره خورده اند.

    موسیقی که اکنون، چون آویزی ظریف از زینتی ها در درخشش است، به ناگاه با تریل های بی وقفه تکنواز به طوفانی سهمناک بدل می گردد که در آن زهی های ارکستر با شتاب وارد موسیقی گشته و قدرت ارکستر با پیوستن بادی ها به آن به اوج می رسد.

    در ادامه، آهنگساز فضایی رها و آزاد و به نسبت بلند مدت از تکنوازی سولیست را به نمایش می گذارد. در اینجا تکنواز چنان به نظر می رسد که گویی مشغول به سوال و جواب از خود در سیم های زیر و بم ویولن است و حتی تم غمگینی که خود به ترسیم آن پرداخته است به سرعت در رویارویی با خود، دچار پریشانی می گردد.



    در این میان، کاربرد دوبل ها توسط سولیست با فواصلی تازه و کمتر تجربه شده نظیر ترکیب همزمان (دوبل) فادیز و فابکار اکتاو که پیشتر کمتر سابقه ای از آنها در ذهن شنونده وجود داشته است، بر جذابیت اثر می افزاید.

    یکی از گیراترین قسمت های موومان اول کنسرتو، هنگامی فرا می رسد که تکنواز تم نخستین اثر را دوباره به شکلی قوی در سیم سل می نوازد و موسیقی تکراری مجدد از آنچه گذشته است را در خود تجربه می نماید.

    نخستین موومان، در بخش انتهایی خود نمایشی است از توانمندی و مهارت های تکنیکی تکنواز، چه در تکنیک نواختن آرشه های سریع پریده در چهار سیم و چه در بخش نواختن دوبل های همنام اکتاو در پوزیسیون های بالا.

    موسیقی اولین موومان، در حالی به پایان می رسد که شاید شنونده بارها نیاز به شنیدن تم های زیبای آن را در وجود خود حس کند و این امر هنر آهنگساز را در به اتمام رساندن به هنگام اثر، به تصویر می کشد.

    موومان دوم این اثر، ابتدا با نواختن کلارینت ها آغاز گشته و پس از ورود ابوا و سپس فلوت در آن، زمینه آرامش بخشی برای سولیست مهیا می گردد.

    امتداد صدای بادی ها پس از ورود تکنواز نیز، همچنان به گوش می رسد و در فضایی که حال، دیگر زهی های ارکستر نیز بدان پیوسته اند، تکنواز با صدایی گرم که حاصل نوازندگی بر بم ترین سیم ویولن است موسیقی را به پیش می برد.

    شاید بیش از آنکه موسیقی این موومان را بتوان غمگین نامید، آنرا بتوان غنی از احساس دانست.

    احساسی که زیباترین پاسخ ها را تکنواز، در مواجهه با ارکستر متلاطم دریافت می دارد.



    در فضایی که تکنواز دائما در حال فراز و فرود است، در نهایت این تریل های پیاپی اوست که اوج زیبایی موسیقی موومان دوم را بوجود می آورد.

    شاید راست گفته اند که آهنگساز نخستین موومان کنسرتو را برای تکنواز، دومین موومان را برای خود و آخرین آن را برای مردم می نویسد و شاید بهترین نمونه این گفته، همین اثر باشد.


    آخرین موومان اثر،سرشار از نغمات ریتمیک است. آتش بازی های تکنیکی تکنواز در دامن موسیقی ای که محلی به گوش می رسد، بسیار سر زنده و انرژی زاست و موسیقی چنان به پیش می رود که به هیچ روی قابل پیش بینی نبوده و در هر لحظه شنونده به انتظار تجربه ای جدید به دنبال موسیقی کشانده می شود.



    این موومان، سراسر مملو از الحان بدیع و تجربه های شنیداری منحصر به فرد، جدید و تکرار ناشده است. ترکیب به جا و زیبای تکنیک هایی چون دوبل، فلاژوله و تریل در حال و هوایی محلی و متفاوت تر از آنچه پیشتر در رپرتوار ویولن شنیده ایم و در قالب موسیقی مدرن روزگار سیبلیوس، از این اثر کنسرتویی بی نظیر و جاودانه ساخته است.

    تصمیم اولیه آهنگساز برای تصنیف این اثر، به سال 1899میلادی باز می گردد و اول بار این کنسرتو درهشتم فوریه سال1904 با تکنوازی ویکتور نواسه با ارکستر فیلارمونیک هلسینکی و توسط آهنگساز رهبری شد.

    این اثر در سال 1905 مورد بازنگری مصنف قرار گرفت و کارل هالیر آنرا با ارکستر فیلارمونیک برلین به رهبری ریچارد استراوس درهمان سال اجرا نمود.


    این شاهکار، همچون گران سنگی در میان فهرست آثار ویولن است که در سده پیشین خاطرات خوش کنسرتوهای بزرگان گذشته را زنده نموده و این حاصل زحمات آهنگسازی چون سیبلیوس است که جدا از دانش آهنگسازی، اطلاع کافی از دانش نوازندگی ویولن را دارا بود.
    ویرایش توسط melodyekohan : Tuesday 9 August 2011 در ساعت 05:30 PM
    هر کی داد زن خویش طلاق به خداوندی خداوند خر است زیرا باقیمت سکه امروز دیه از مهریه با صرفه تر است

  10. 3 کاربر برای این پست از melodyekohan تشکر کرده اند:


  11. #23
    cerulean آواتار ها
    کاربر نمونه

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر نمونه
    شماره عضویت
    45328
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    سن
    31
    نوشته ها
    623
    میانگین پست در روز
    0.13
    تشکر از پست
    1,220
    1,204 بار تشکر شده در 528 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 63/5
    Given: 272/0
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    ممنون از ویدیو ها منتظر بقیه انها هستیم
    من همين يك نفس از جرعه ي جانم باقي است
    آخرين جرعه اين جام تهي را تو بنوش

  12. کاربران زیر از cerulean به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  13. #24
    melodyekohan آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    33269
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    162
    میانگین پست در روز
    0.03
    تشکر از پست
    109
    566 بار تشکر شده در 157 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 2/1
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    14

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    دوستان عذر میخوام مشکل داشتم نتونستم فعالیت کنم در رور های بعدی چشم
    هر کی داد زن خویش طلاق به خداوندی خداوند خر است زیرا باقیمت سکه امروز دیه از مهریه با صرفه تر است

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •