-
Saturday 13 August 2011
#1
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
-
4 کاربر برای این پست از ramshad تشکر کرده اند:
-
Saturday 13 August 2011
# ADS
-
Saturday 13 August 2011
#2
یار همیشگی
وضعیت
- افلاین
-
4 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:
-
Saturday 13 August 2011
#3
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
-
4 کاربر برای این پست از sol_s تشکر کرده اند:
-
Saturday 13 August 2011
#4
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
ویرایش توسط Honey_Shababi : Wednesday 18 January 2012 در ساعت 04:51 PM
دلیل: غلط املايي!
-
4 کاربر برای این پست از saram تشکر کرده اند:
-
Monday 31 October 2011
#5
-
کاربران زیر از freeman به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Thursday 3 November 2011
#6
کاربر جدید
وضعیت
- افلاین
-
کاربران زیر از PANDA به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Thursday 3 November 2011
#7
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
0
3 ماه با 2 سال چقدر میخونه !!!
روبرت شومان : " آقایان کلاهتان را بردارید ، یک نابغه ( شوپن ) ظهور کرده است "
-
3 کاربر برای این پست از Pathetique تشکر کرده اند:
-
Thursday 3 November 2011
#8
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
ویرایش توسط saram : Thursday 3 November 2011 در ساعت 11:00 PM
-
کاربران زیر از saram به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Thursday 3 November 2011
#9
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
PANDA
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
سلام اقا رامشاد اسم من امید است. من پارسال بیر را تمام کردم . در مورد مدت ان باید بگویم بستگی به استاد شما دارد و همینطور به تلاش وتمرین زیاد ولی حالت نرمال ان دوسال است.
موفق باشی.
سلام. شما چند سالته؟ 2 سال خیلی زیاده برای بیر!
عطر یاد یار؛ یادگار ماندگارترین رایحه معطر در جهان!
-
کاربران زیر از ramshad به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Friday 4 November 2011
#10
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
-
5 کاربر برای این پست از sol_s تشکر کرده اند:
-
Friday 4 November 2011
#11
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
ویرایش توسط alone_composer : Friday 4 November 2011 در ساعت 01:13 PM
-
18 کاربر برای این پست از alone_composer تشکر کرده اند:
amir1055,behradj,Black_Violin,Brilliant,eli.mehr,Fereshteh_Baran,Green_moment,hamidr3za,kourosh_piano,Masoud_K,Milad_G,mtrezaei,p0fn0r,Pathetique,police,ramshad,r_a_m_i_n,Untouchable
-
Friday 4 November 2011
#12
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
alone_composer
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
دوست عزیز درود بر شما.
متاسفانه باید بگویم که نظر شما را چندان نمی پسندم.
استاد ایشان (امید عزیز) بنده هستم! و واقعا نمی دانم چرا شما اینگونه بی پروا در مورد دیگران به قضاوت می نشینید!
آیا از خود می پرسید که کلاسها در چه بازه ی زمانی بوده؟ آیا از خود می پرسید که در حین کار روی کتاب قطعات هم کار شده اند یا نه؟ آیا می پرسید که کیفیت اجرای دروس چقدر برای معلم مهم بوده است؟ (بعضی از همکاران من متاسفانه از روی نیمی از درسهای بیر می پرند!!) در حالیکه من تک تک دروس را با وسواس بسیار بسیار زیاد سر کلاس با هنر جو سلفژ کرده و روی تک تک نوانس ها گام ها حس هر درس و دلیل اینکه این درس چرا در این جای کتاب آمده به بحث می نشینیم.
در لابه لای درس ها کلی قطعه (دقیقا متناسب با نیاز هنرجو در همان لحظه ی فعلی) کار می کنیم. در حین تدریس همین بیر که شما می گویید (سه ماه!!) طول می کشد جزوه ای برای هنرجو می نویسم بالغ بر یک صد صفحه که تمام نکات کتاب هر وقت که به آن ها می رسیم (نظیر واریاسیون ها نو. انس ها کلید فا خط اتحاد و ...) به تفضیل و با ترتیبی بسیار دقیق تشریح شده اند!
دوستان مهربانم! بیایید انقدر زود به دیگران برچسب نزنیم! شاید اشتباه از ما باشد. چرا دوستانمان را از خود آزرده خاطر کنیم؟
با سپاس از همه شما عزیزان.
دوست عزیز متاسفم که خاطر شما رنجیده اما من نگفتم کلاس بیر 3 ماه طول می کشه. آقا مجید saram گفتن! شیوه ی تدریس بیر توسط شما برام جالبه. لطفا اینجا رو بخون ببین معلم پیانوی من چه جوری بیر رو آموزش داد:
کد:
http://www. noteahang. com/forum/showpost. php? p=209686&postcount=35
ایشان با خودکار در کنار قطعات ضرب در فرمودند تا قطعه ی 52 و گفتند که تا اینجا را می توانی بزنی و همه را بزن و میزان به میزان تمرین کن تا دست چپ و راستت هماهنگ شود و وزن ها را در هر میزان بین دست چپ و راست درست و مساوی تقسیم کن (لینک عکس دارد)
کد:
http://www. noteahang. com/forum/showthread. php? t=14436&page=3
منتظر نمونه کارهای امید عزیز هستیم تا حاصل زحمات شما را ببینیم. با درود .
عطر یاد یار؛ یادگار ماندگارترین رایحه معطر در جهان!
-
2 کاربر برای این پست از ramshad تشکر کرده اند:
-
Friday 4 November 2011
#13
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
ramshad
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
دوست عزیز متاسفم که خاطر شما رنجیده اما من نگفتم کلاس بیر 3 ماه طول می کشه. آقا مجید saram گفتن! شیوه ی تدریس بیر توسط شما برام جالبه. لطفا اینجا رو بخون ببین معلم پیانوی من چه جوری بیر رو آموزش داد:
کد:
http://www. noteahang. com/forum/showpost. php? p=209686&postcount=35
ایشان با خودکار در کنار قطعات ضرب در فرمودند تا قطعه ی 52 و گفتند که تا اینجا را می توانی بزنی و همه را بزن و میزان به میزان تمرین کن تا دست چپ و راستت هماهنگ شود و وزن ها را در هر میزان بین دست چپ و راست درست و مساوی تقسیم کن (لینک عکس دارد)
کد:
http://www. noteahang. com/forum/showthread. php? t=14436&page=3
منتظر نمونه کارهای امید عزیز هستیم تا حاصل زحمات شما را ببینیم. با درود .
رامشاد مهربان و عزیزم درودی دوباره.
دوست من. من معلم شما را نمی شناسم ولی متاسفانه این روش تدریس کاملا و صد در صد اشتباه است! تا درس 52 شما هزاران مطلب در این کتاب دارید که باید مو به مو سر کلاس در جزوه ی شخصی شما معلمتان برایتان می نوشتند (و همین است که بیر نزدیک به دو سال باید طول بکشد)
بافرض اینکه از بعد از واریاسیون ها بررسی را شروع کنید:
درسهای اول (3 الی6) باید در مورد حامل های مضاعف و هماهنگی دستها بحث می شده باید همراه با شما در کلاس ایشان هم نوازی می کردند و با نواختن هارمونی های زیبا در هنگام اجرای شما شما را علاقه مند تر می کردند.
درس7: تفکیک دستها را در جزوه درس می داند.
درسهای 8-9-10 جاییست که اولین قطعه ی ساده شده را می توانستند در جزوه ی شما بنویسند.
...
درس 11 (بسیار مهم است) و باید با یک تجربه ی عملی جالب خرکات موازی آموزش داده می شد (در جزوه نوشته شود)
درس 15 (استاکاتو ها و مفهوم Duration نت ها در جزوه و با مثال های جذاب فراهم شود)
درس 16 اولین تجربه ی شما در حرکات مخالف دور شونده است باید در مورد حرکات مخالف و اهمیت آن ها بحث شود و در جزوه توضیح بدهند.
...
درس 18 (اولین دوبل نت ها) باید در مورد مفهوم هم زمانی و نت های خوشه ای با شما بحث شود. باید کلی مثال بزنید باید چند قطعه ی ساده (نظیر Jingle Bells) را به شما بدهند تا تجربه ی دوبل نت ها برایتان عادی شود.
...
درس 25 باید حرکات مخالف و همچنین زیبایی این درس در جا به جایی ملودی ها در خط دوم این درس که بر اثر حرکات موافق و مخالف پدید آمده در جزوه برایتان شرح داده شود.
...
درس 29 (بسیار مهم است) باید برایتان توضیح دهند که خط اتحاد Tie چیست و چرا به آن نیاز داریم. چون بعد از تجربه ی این درس دیگر تا 46 -همانطور که قبلا عرض کردم- اثری از خط اتحاد نیست باید قطعات زیادی به شما بدهند که در عین جذاب بودن، خط اتحاد را فراموش نکنید
...
درسهای 32 33 34 اولین باریست که انگشت گذاری شما عوض می شود. اولین باری است که خطوط کمکی بالای کلید سل پدیدار می گردند و لا و سی که تا کنون نبودند اضافه خو. اهند شد. کلی مطلب باید در مورد این انگشت گذاری جدید در جزوه ی شخصی شما به زیبایی و مرتبی نوشته شود. باید بدون دیدن دستتان از شما بخواهند با این انگشت گذاری جدید هر نت دلخواه را در کسری از ثانیه بزنید تا انگشتان به این شیوه ی جدید عادت کنند.
درسهای 35 و 36 به گونه ای هستند که دست راست از دو و دست چپ از سل است. باید توضیح بدهند.
از 37 تا 40 کم کم هنر جو همراه با خواندن نام نت ها به صورت آوایی نیز نت ها را دید سرایی می کند (کانتاتی سلفژ)
درسهای 41 42 43 دارای انگشت گذاری جدیدی هستند (از نت لا) باید از هنرجو خواسته شود تا در مورد احساس این انگشت گذاری جدید با شما بحث کند. از او باید بپرسید که حس می کند که فضای این آهنگ ها غمگی هستند؟ هنر جو در اینجا معنی گام را هنوز نمی داند و نمی فهمد که چون این سه درس در واقع در گام لا مینور هستند غمگیین تر از دروس قبلی هستند. هنر جو نمی داند ولی با برانگیختن کنجکاوی او در مورد حس عجیب گام مینور او را برای آینده مشتاق تر می کنید.
درس 44 شروع چنگ است. کلی نکته در جزوه ی هنرجو باید نوشته شود در مورد اینکه چرا چنگ مهم است نگارش آن چه شکلی می باشد؟ شمارش آن چگونه است و ...
...
46 بسیار درس مهمی است (در پست قبلی توضیح دادم که چه مواردی در این درس زیبا تازگی دارند) همین درس در کلاس های من 2 جلسه طول می کشد تا به تحویل نهایی و عالی برسد.
47 بسیار شبیه به درس 35 است
48 بسیار مهم است باید مفهوم سیاه نقطه دار و شیوه ی شمارش آن (1و2) شرح داده شود. تا رسیدن به سرعت استاندارد و دلخواه کتاب Allegretto راه زیادی باید طی شود و قطعات متناسب نیاز است.
...
51 (اولین درس با جابه جایی دست راست) در کتاب بیر است باید این موضوع توضیح داده شود مخصوصا اولین میزان بالای صفحه ی 41 وقتی که همزمان با نواخته شدن نت ر در دست راست این دست باید به وضعیت اولیه ی خود بازگردد یعنی بر روی نت دو)
52 بسیار بسیار درس مهمی است!! (اولین درس با کسر میزان 6/8) معلم در مورد میزان های ترکیبی نزدیک 5 صفحه در جزوه ی هنرجو بحث و تبادل نظر کند. اینکه شیوه ی شمارش دیگر مثل میران های ساده 1و2و... نیست بلکه 123،456 است. در مورد تاکید ها در میزان ترکیبی 6/8 کلی باید بحث کرد در مورد مخرج 8 باید باز هم بحث کرد تا مطمئن شد هنرجو ((((هیچ)))) ابهامی ندارد!!
تازه در جاهای ... کلی مطلب در کنار دروس گفته می شود. کلی قطعه ی متناسب داده می شود...
حال چگونه به شما گفته اند که تا درس 52 را خودتان بزنید؟
دوست من کتاب بیر 2 سال طول خواهد کشید اما هنرجو با یک دنیا مطلب باید آشنا شود. نه این که هنرجویی بعضا پیش من می آید و می گوید بیر را زده ام ولی معنی استاکاتو را نمی داند!
امیدوارم توضیحاتم قانع کننده باشند.
-
8 کاربر برای این پست از alone_composer تشکر کرده اند:
-
Friday 4 November 2011
#14
یار همیشگی
وضعیت
- افلاین
-
6 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:
-
Friday 4 November 2011
#15
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
-
2 کاربر برای این پست از saram تشکر کرده اند:
-
Friday 4 November 2011
#16
یار همیشگی
وضعیت
- افلاین
-
3 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:
علاقه مندي ها (Bookmarks)