نوشته اصلی توسط
Kamanche
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
سلام مجدد
یه جمله ی معترضه بگم . ممکنه به موضوع تاپیک ربط نداشته باشه . اگر دوست داشتید میتونیم توی یه تاپیک دیگه ادامه ش بدیم .
البته ما ارادت داریم خدمت علی جان . (به خصوص با بیت آسمان ...)
اما واقعا این جمله علی عزیز : اینجا اساتید طراز اول واقعا پولی نمیگیرن!
رو من زیاد قبول ندارم . اتفاقا نسبت به طیف عظیم شاگردهایی که دارند پول خوبی هم میگیریند .
اصلا مگه ماها خوب حقوق میگیریم که خوب هم حقوق بدیم .
به نظر من شهریه ی کلاس های موسیقی در تهران و شهرستان ها ابدا با بودجه ی عامه ی مردم همخونی نداره . دقت کنید عامه مردم .
ببینید ما توی کل ایران مثلا یه اردشیر کامکار داریم که ملت از سراسر ایران پیشش میرن و نمیدونید با چه ترافیکی و با چه تعدادی . این مقدار شاگرد رو که من والا دقیقا نمیدونم چند نفرن رو با یه جمع و تفریق میشه حساب کرد که سالانه یا ماهانه چقدر پول به حساب یه استاد می ریزند .
بله من هم با شما موافقم که نوش جونشون و حقشونه اما میشه شرایط رو تعدیل کرد . که مثلا من نوعی جرات داشته باشم در کنار کلاس جناب شکارچی فقط خیال رفتن به کلاس جناب کامکار رو هم در ذهنم بپرورونم . یا مثلا خانم مهرنام ننویسند امیدوارم قیمت ها زیاد دردناک نباشه !
ببنید الان اکثر شاگردهای موسیقی تک استادی هستند یه شیوه رو میرند و آموزش میبینند و بیرون میان اکثرا به دلایل مادی نمیتونند همزمان پیش دو تا استاد دیگه برند . همونطور که خودتون هم میدونید لازمه ی به وجود امدن تکنیک نوازندگی در یک فرد هنرجو ، دیدن استادان مختلف ، تجربه ی نواختن همه ی شیوه ها و هزار تا چیز دیگه است. اما واقعا با این شیوه ی که الان حاکمه یه هنرجو میتونه در طول دوره ی هنراموزیش از چند استاد استفاده کنه ؟
و این رو هم به خاطر داشته باشیم که همین اساتید که الان بزرگ شده اند زمانی چه اساتیدی رو همزمان در اختیار داشتند و با چه شرایط آسان تری ، روز و شب باهاشون زندگی میکردند درس میگرفتند و پس می دادند .
در اخر
میدونم که زمانه فرق کرده و دوره دوره ی چیپس و پیتزا و فست فود و ... ایناس . اما این حرفا هم فکر میکنم قابل تامل باشه . نه ؟
علاقه مندي ها (Bookmarks)