-
Tuesday 10 January 2012
#1
-
14 کاربر برای این پست از MA_Happy تشکر کرده اند:
amir1055,Amirzrpdr,demonio,dobaare,HamedSedighi,Honey_Shababi,Mehrdadgh4,metal-militia,mohsen741,Prana,r_a_m_i_n,sam1993,simsimm,white384
-
Tuesday 10 January 2012
# ADS
-
Tuesday 10 January 2012
#2
یار همیشگی
وضعیت
- افلاین
0
درود... خب باید اول حرکات رهبر ارکستر بصورت عکس و تصویری گذاشته بشه... تا دوستان بگن که هر حرکتی چه مفهومی داره... هرچند زیاد هم فهمیدن حرکات کار سختی نیست... توی کتابهای ارکستراسیون بهشون اشاره شده...
رهبر اول از همه خب واسه شروع قطعه کیو میده و با باتومش میشماره ریتم رو و ... شروع میشه... بعد میتونه به گروههای مورد نظر علامت بده که کجا رو پیانو بزنن و کجا رو فورته (مثلا به ویولن یک یا دو بگه پیانو بزنید) یا مثلا واسه رالتندو یا استرینگ که تمپو عوض میشه... با شمارش و حرکت دستش... نحوه ی دقیق نت به نت تند یا کند شدن رو به همه نشون میده که همه طبق اون روال تغیر سرعت بدن...
یا در قطعاتی که که ریتم عوض میشه... در لحظه ای که ریتم عوض میشه... با شمارش ریتم و حرکت دستش سرعت ریتم جدید رو به نوازندگان نشون میده...
یا مثلا ممکنه یک ساز یا یک بخش از گروه مدت زیادی سکوت داشته باشن... مثلا ویولا 30 میزان سکوت داشته باشه... اینجور مواقع چون شمارش 30 میزان سکوت سخته... در لحظه ای که ویولا ها باید وارد بشن دوباره... بهشون علامت میده که شروع کنن به زدن...
یا اگه یه نوازنده اشتباه بزنه یا بد بزنه... میتونه بهش علامت بده و اون رو میوت mute کنه... یعنی تا آخر قطعه دیگه نزنه و فقط بطور نمایشی دستش رو روی ساز حرکت بده...
و چندین کار دیگه که فهمیدن علامت و مفهوم حرکاتش کار سختی نیست واسه نوازنده
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
-
9 کاربر برای این پست از r_a_m_i_n تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#3
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
0
به به... خیلی هم خوب بود. آفرین به این ذهن کنجکاو، که کنجکاوی نشانی از خلاقیت است...
مسعود جان این سوال شمارو نمی تونم تفکیک کنم و جواب بدم. امیدوارم از متن توضیحاتم متوجه بشی. که مطمئن هستم با هوشی که تو داری حتما همینطور خواهد بود. من هم سعی می کنم خیلی ساده و رسا توضیح بدم.
حرکات رهبر ارکستر به صورت پایه یک قواعد خاص داره. مثل حرکت دست برای ضرب و تمپو، برای تعویض جریان، برای بیان موزیکالیته، صدای نفس کشیدن برای شروع مجدد در سکوت ها و... این چیزها اصولیست که تمام رهبرهای ارکستر جهان می دانند. اما...
اما تمام رهبرهای ارکستر از این حرکات استفاده نمی کنند و تنها در ارکسترهای آماتور مشاهده میشه که یک رهبر به نوازنده ضرب تمپو بده. چون ((در ارکسترهای خوب و حرفه ای، هر نوازنده خودش یک رهبر است)). پس در نتیجه شما هیچوقت در ارکسترهای بزرگ دنیا مشاهده نمی کنی که یک رهبر چنین حرکات پیش پا افتاده ای رو انجام بده.
حالا شاید برات این سوال پیش بیاد که پس رهبری همچون هربرت فون کارایان نقشش در ارکستر فیلارمونیک برلین چه بوده؟
جواب این سوال اینه که رهبران ارکستر بزرگ دنیا دیگه دلیلی نداره در مسائل پیش پا افتاده دخالت کنند. چون هر نوازنده در ارکستر این مسائل رو به خوبی میدونه. چنین رهبرانی، با ایده ها و نظریات خلاق و خاص خود که میتونه بیشتر در بحث موزیکالیته باشه، ارکستر رو هدایت می کنند. برای همینه که شما وقتی حرکات دستان کارایان رو ببنید، هیچ شباهتی با حرکات دستان برنشتاین نداره. چون این دو ، ایده های کاملا متفاوتی دارند و هرکدام حرکات مخصوص به خود رو به کار میگیرند.
حالا مثلا نوازنده ای که در ارکستر فرضا برنشتاین حضور داشته، وقتی به جمع ارکستر فرضا کارایان بره و اونجا نوازنده باشه، مدتی طول میکشه که حرکات دست کارایان رو تشخیص بده. چون کسی جز خود کارایان و نوازنده های ارکستر خودش از این حرکات با خبر نیستند...
و دقیقا به همین دلیل نظریات و ایده های بخصوص رهبری هست که اجرای سمفونی شماره 5 بتهوون، بسیار متفاوت از هم توسط این افراد توصیف شدند.
مسعود جان اگر نوازنده ویولن بودی، معرفیت می کردم به یک ارکستر خوب در تهران که در اونجا سابقه نوازندگی کسب کنی. چون این ارکستر تنها ارکستری هست که به کسانی مثل شما این امکان رو میده که در تمریتات حضور داشته باشند و با ارکستر همنوازشند و تجربه کسب کنند... حالا هم که نوازنده ویولن نیستی، مسئله ای نیست میتونی تمرینات این ارکسترو از نزدیک ببینی تا با حرکات رهبر حرفه ای اون و روند هدایت یک ارکستر بییشتر آشناشی.
ارکستر مجلسی جوانان تهران - به رهبری بهروز وحیدی
ضمن اینکه حرکات دست رهبر رو با عکس و فیلم و... نمیشه درک کرد و فقط باید تجربه حضور در چنین جمعی رو داشته باشی و یا در کنار یک رهبر ارکستر خوب به آموختن بپردازی...
ویرایش توسط white384 : Tuesday 10 January 2012 در ساعت 03:01 PM
الان که این متنو می خونید من دیگه اینجا نیستم! امیدوارم که همگی خوش باشید! ببخشید اگه این مدت همتونو زحمت دادم!
ببخشید اگه آزاری از من دیدید
سعی کنید گهگاهی ساز مخالف بنوازید تا یاد من بیفتید
دوستان من خرد نگهدار (نوشته شده توسط ماریتا...)
-
10 کاربر برای این پست از white384 تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#4
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
0
من نمیدونم این چه اخلاقیه که بعضی از ماها داریم که وقتی از موضوعی دقیقا مطلع نیستیم، می خواهیم نظریه بدیم.
هرچیزی که در صفحات تلوزیونی دیده میشند، قابل توصیف نیست...
صحبت کردن بدون معلومات، علاوه بر اینکه از جهاتی صحیح نیست، اطلاعات اشتباهی هم به دوستان منتقل میکنه...
به هر حال امیدوارم به دل گرفته نشه و از دستم ناراحت نباشید...
ویرایش توسط white384 : Tuesday 10 January 2012 در ساعت 03:12 PM
الان که این متنو می خونید من دیگه اینجا نیستم! امیدوارم که همگی خوش باشید! ببخشید اگه این مدت همتونو زحمت دادم!
ببخشید اگه آزاری از من دیدید
سعی کنید گهگاهی ساز مخالف بنوازید تا یاد من بیفتید
دوستان من خرد نگهدار (نوشته شده توسط ماریتا...)
-
5 کاربر برای این پست از white384 تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#5
0
ممنون از دوستان عزیز بابت جواب دادن سوالات.
حالا مثلا نوازنده ای که در ارکستر فرضا برنشتاین حضور داشته، وقتی به جمع ارکستر فرضا کارایان بره و اونجا نوازنده باشه، مدتی طول میکشه که حرکات دست کارایان رو تشخیص بده. چون کسی جز خود کارایان و نوازنده های ارکستر خودش از این حرکات با خبر نیستند...
و دقیقا به همین دلیل نظریات و ایده های بخصوص رهبری هست که اجرای سمفونی شماره 5 بتهوون، بسیار متفاوت از هم توسط این افراد توصیف شدند.
بله،دقیقا،خیلی مثال خوبی زدید،چون من دقیقا رهبری هر 2 این رهبران را بر روی سمفونی 5 بتهوون دیده ام،هم حرکاتش و هم حس آهنگ و موزیکالیته متفاوت است.
مسعود جان اگر نوازنده ویولن بودی، معرفیت می کردم به یک ارکستر خوب در تهران که در اونجا سابقه نوازندگی کسب کنی. چون این ارکستر تنها ارکستری هست که به کسانی مثل شما این امکان رو میده که در تمریتات حضور داشته باشند و با ارکستر همنوازشند و تجربه کسب کنند... حالا هم که نوازنده ویولن نیستی، مسئله ای نیست میتونی تمرینات این ارکسترو از نزدیک ببینی تا با حرکات رهبر حرفه ای اون و روند هدایت یک ارکستر بییشتر آشناشی.
ارکستر مجلسی جوانان تهران - به رهبری بهروز وحیدی
تمرین ارکستر را یکی دو بار از نزدیک دیده ام،سر رهبری یکی از رهبران ارکستر آشنا،آقای نسیمی،البته قرار بود که بیشتر برم که فعلا تمارینشون قطع شده.
صد درصد انشاالله خیلی علاقه دارم حتما یکروزی سر تمرین این ارکستر بروم،البته اگر قبول کنند. با خودتان در پیغام خصوصی در این باره صحبت میکنم.
بابت ارکستر ممنون،بله،متاسفانه دوستان نوازنده ویولن شاید خیلی خیلی راحت تر از یک نوازنده پیانو وارد ارکستر ها شوند،مخصوصا برای آنسامبل ویولن ها. ولی یک نکته دیگری،این سوالات برای این در ذهن من آمده که من وارد یک ارکستر شدم،البته نه ارکستر حرفه ای،و از همین پنجشنبه اولین جلسه تمرینات شروع می شود،من در همین موضوع گیر کرده بودم که رهبر چکار میکند و من از کجا باید بفهمم که منظور و مقصودش چیست.
تموم شد رفت....
الآن که این متن رو میخونید، من دیگه اینجا نیستم
اگر بدی ای از من دیدید، ببخشید
دوستتان دارم، خدانگهدار
مسعود....
-
3 کاربر برای این پست از MA_Happy تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#6
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
0
خیلی عادیه... این موضوع دقیقا شبیه اینه که شما بخوای زبان مادری یاد بگیری...
اگه زمان بدی و بگذاری چند جلسه بگذره، همه چی ناخودآگاه درست میشه (البته اگر رهبر هم شایسته باشه)
بعد از چند جلسه میبینی که میتونی خیلی از حرکات رهبر ارکسترتو تشخیص بدی و گویا در این عالم با هم صحبت می کنید...
دعا می کنم که واقعا موفق باشی و خیلی خوشحالم که استعدادهایی به این خوبی داریم... ازش استفاده کن...
الان که این متنو می خونید من دیگه اینجا نیستم! امیدوارم که همگی خوش باشید! ببخشید اگه این مدت همتونو زحمت دادم!
ببخشید اگه آزاری از من دیدید
سعی کنید گهگاهی ساز مخالف بنوازید تا یاد من بیفتید
دوستان من خرد نگهدار (نوشته شده توسط ماریتا...)
-
5 کاربر برای این پست از white384 تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#7
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
0
راستی پس خودتو حاضر کن که تو این یکی دو ماهه می خوایم بریم سر تمرینا...
الان که این متنو می خونید من دیگه اینجا نیستم! امیدوارم که همگی خوش باشید! ببخشید اگه این مدت همتونو زحمت دادم!
ببخشید اگه آزاری از من دیدید
سعی کنید گهگاهی ساز مخالف بنوازید تا یاد من بیفتید
دوستان من خرد نگهدار (نوشته شده توسط ماریتا...)
-
4 کاربر برای این پست از white384 تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#8
یار همیشگی
وضعیت
- افلاین
0
من در 2 تا ارکستر 40 نفره در گذشته کار کردم و 3بار با اونا روی سن رفتم.. پس بی تجربه نیستم و تجربیات خودمو گفتم... و از تلوزیون چیزی یاد نگرفتم
حال اگه شما منظورت از ارکستر بزرگ ارکستر 150 نفریه که خیر من تاحالا توی همچین ارکستری نبودم...
دوما... سوال این نبود که ما به عنوان رهبر اکستر چه وظیفه ای داریم.. یا اینکه کاربرد رهبر ارکستر چیه...
سوال این بود که چگونه متوجه مفهوم حرکات رهبر ارکستر بشییم که من مثالهایی زدم...
اما تمام رهبرهای ارکستر از این حرکات استفاده نمی کنند و تنها در ارکسترهای آماتور مشاهده میشه که یک رهبر به نوازنده ضرب تمپو بده. چون ((در ارکسترهای خوب و حرفه ای، هر نوازنده خودش یک رهبر است)). پس در نتیجه شما هیچوقت در ارکسترهای بزرگ دنیا مشاهده نمی کنی که یک رهبر چنین حرکات پیش پا افتاده ای رو انجام بده.
پس میشه بفرمایید اون حرکت دست رهبر ارکستر ... اگه ضرب و تمپو رو نشون نمیده ... کاربردش چیه؟ پس واسه عمش دستشو بالا پایین میکنه؟ یعنی مثلا ممکنه در یک ریتم دو ضربی ... دستشو خیلی آروم بالا و پایین کنه... ولی از اونجا که خود نوازندگان حرفه ای هرکدوم یک رهبر محسوب میشن... ممکنه دلشون بخواد presto بزنن... یا مثلا برعکسش... ممکنه خیلی سریع دستشو تکون بده ولی نوازندگان از اونجا که هرکدومشون یک رهبر هستند... ممکنه دلشون بخواد خیلی سنگین و با تمپو 40 بزنن... حالا فرض میکنیم تمپو بالای قطعه نوشته شده... مثلا 120... بنابراین صرف نظر از حرکت ضرب رهبر... نوازندگان حرفه ای هرکدومشون باید یک مترونم تو گوششون باشه که یوقت خدای نکرده با تمپوی 119 یا 121 نزنن... حال درسته که همشون واسه خودشون یک رهبر هستن... اما مترونم که توی گوششون نیست...
حالا اینها هم هیچی... پس بنا به گفته ی شما و اینکه هرکدوم از نوازندگان یک لیدر و رهبر هستند واسه خودشون... واسه شروع قطعه نوازندگان نیازی به شمارش و کیو دادن رهبر ندارن... میتونن به همدیگه نگاه کنند و به یکباره قطعه رو شروع کنن... مثلا در ارکستر بزرگ باید 100 نفر توی چشم هم نگاه کنند و شروع کنن... یا اگه ارکستر در ایران برگذار بشه... میتونیم واسه شروع قطعه... بجای اینگه 100 نفر توی چشم هم نگاه کنند بگیم یک کوبه ای نواز از اون ته شروع قطعه رو با نواختن یک سوت بلبلی اعلام کنه و به محض اتمام سوت بلبلی نوازندگان قطعه رو شروع بفرمایند... البته راههای دیگه ای هم هست که برای طولانی شدن مطلب عرض نمیکنم...
یا مثلا اگر قشری از نوازندگان مثلا ویولن 2 ...70 میزان سکوت داشتن... یا بیشتر... از اونجا که هرکدوم یک رهبر محسوب میشن... بدون توجه به علامت رهبر ارکستر... میتوننن با استفاده از قلم و کاغذ و یادداشت میزانهای عبور شده متوجه بشن که کی باید وارد بشن... حال ممکنه کیو رو از یک ساز دیگه بگیرن که بدونن کی وارد بشن... مثلا از سولیست... حال اگه سولیست اونجاشو اشتباه زد ... نوازندگان ویولن 2 نمیتونن وارد بشن... یا ممکنه مانیتور قطع بشه و صدای سولیست یا اون قشر از نوازنده ها که اون سمت گروه هستند رو نشه شنید... در اینگونه موارد ویولن 2 میتونه بصورت فی البداهه وارد بشه ... و واسه اینکه کسی شک نکنه هی با اقتدار توی چشم بقیه نگاه کنه و طوری محکم آرشه بکشه که بقیه فکر کنن خودشون دارن اشتباه میزنن ... و موارد دیگه که بعدا اضافه میکنم ...
خیر ناراحت چرا... به معلوماتم اضافه شد
ویرایش توسط r_a_m_i_n : Tuesday 10 January 2012 در ساعت 07:21 PM
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
-
5 کاربر برای این پست از r_a_m_i_n تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#9
منتظر تایید
وضعیت
- افلاین
-
6 کاربر برای این پست از sahar1000 تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#10
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
0
شما به نکات بسنده کردید، ولی به توضیحات توجه نکردید.
خدمت شما عرض شد که در ارکسترهای آماتور توسط رهبر ضرب تمپو داده میشه، علائم موسیقی اعلام میشه، سورتشن ها مشخص می شند، کانتشن ها ابراز میشند، حتی هارمونیک وضوح پیدا میکنه...
اما هیچوقت کارایان قبل از شروع نمیاد ضربو با حرکات دستاش به نوازندگان اعلام کنه :)))))) شما فیلم های کنسرت رهبران بزرگ جهان رو به دقت نگاه کنید.
هیچوقت کارایان در عمل به نوازنده هاش یاد نمیده که باید چنین جایی فورتیسیمو یا پیانیسیمو زده بشه (هرچند با حرکات بخصوص خود اینکارو انجام میده). چراکه هر نوازنده دارای مستر پارت خودش هست و علاوه بر اون یک نت در ابعاد یک ورقه A4 در مقابلش وجود داره. اگر قرار باشه شخصی مثل کارایان به نوازنده هاش شمردن میزان های دارای سکوت خالص رو یاد بده، آماده کردن یک قطعه همچون سمفونی 5 بتهوون چندین سال زمان خواهد برد. :)))))
شما که تجربه حضور در ارکستر 40 نفره (که شاید مجلسی هم بوده) رو دارید، اگر ارکستر مورد نظر استاندارد بوده باشه، دارای نوازندگانی با پست های زیر هستند (باتوجه به ساختار ارکستر که ممکنه چیزی جز اینها باشند):
1- کنسرت مایستر
2- مایستر ویولن 2
3- مایستر آلتو
4- مایستر ویولنسل
تمام نکاتی رو که اشاره کردید، حتی در ارکسترهای آماتور نوازندگان با وجود مسترها باید بتونند بدون کمک رهبر اجرا کنند...
دقیقا مسترهای هر پارت باید به بخش خودشون با علائم صورت یا آرشه کشی یا حرکات بخصوص مخصوص خود، اعلام کنند که به علائم توجه داشته باشند (این جواب دوستی بود که چندوقت پیش پرسید چرا پولت اول ویولن ها هنگام نواختن دائم عقب و جلو میرند).
علاوه بر اینها ذکر شد که هر رهبر علائم به خصوص خودش رو داره. پس نمیشه با عکس این حرکات رو نشون داد. عکس ها یا فیلم هایی که شما سابقا مشاهده کردید که احتمالا حرکات دست به صورت شماره ای در اون درج شده، جزء رهبری یک ارکستر حرفه ای محاسبه نمیشند. این علائم مانند ضرب میزان و رنگ آمزی ها ((آتاک)) نام دارند. اجرای یک اثر سمفونی یا هر قطعه دیگر در یک ارکستر آماتوری هم، از سوی رهبر نیاز به آتاک ندارند. این وظیفه مسترها و کنسرت مایستر است که آتاک های لازم رو به بخش ها اعلام کنند.
ضمن اینکه در شب اجرا یا کنسرت، رهبر در ارکسترهای بزرگ بعضی مواقع حالتی نمادین داره...
من به خاطر دارم که ایگور اویستراخ رهبر و تکنواز بزرگ ویولن جهان، در شب کنسرتی که رهبری ارکستر سمفونیک موسکو رو به عهده داشت، در هنگام بیز ارکسترال، اجازه داد تا ارکستر بدون حضور خودش رقص های رومانیایی بارتوک رو اجرا کنه. قطعاتی که اجرای آنها با موومان های متداول و آلترتانتشن هاش واقعا بدون رهبر غیرممکن به نظر می رسند...
همچنین در ایران چنین اتفاقی رو در تمرینات ارکستر مجلسی ارومیه (به عنوان یه ارکستر آماتور خوب) به یاد دارم...
البته قطعا تجربه شما به عنوان یک نوازنده ارکسترال بیشتر من هست و شاید معلومات بیشتری هم نسبت به من داشته باشید، ولی اینها دانسته هایی هستند که به هر ترتیب کسب شدند و ممکنه هم اشتباه باشند :))
امیدوارم که عذر بنده رو بپذیرید...
ویرایش توسط white384 : Tuesday 10 January 2012 در ساعت 08:00 PM
الان که این متنو می خونید من دیگه اینجا نیستم! امیدوارم که همگی خوش باشید! ببخشید اگه این مدت همتونو زحمت دادم!
ببخشید اگه آزاری از من دیدید
سعی کنید گهگاهی ساز مخالف بنوازید تا یاد من بیفتید
دوستان من خرد نگهدار (نوشته شده توسط ماریتا...)
-
7 کاربر برای این پست از white384 تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#11
یار همیشگی
وضعیت
- افلاین
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
-
6 کاربر برای این پست از r_a_m_i_n تشکر کرده اند:
-
Tuesday 10 January 2012
#12
یار همیشگی
وضعیت
- افلاین
ویرایش توسط r_a_m_i_n : Tuesday 10 January 2012 در ساعت 08:40 PM
دو چيز انتها ندارد....يكي پهناي كهكشانها...دومي حماقت انسانها...البته در مورد اولي چندان مطمئن نيستم ( آلبرت انيشتن )
-
4 کاربر برای این پست از r_a_m_i_n تشکر کرده اند:
-
Wednesday 11 January 2012
#13
مسئول بازنشسته بخش پیانو
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
Marita_Avakian
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
من به خاطر دارم که ایگور اویستراخ رهبر و تکنواز بزرگ ویولن جهان، در شب کنسرتی که رهبری ارکستر سمفونیک موسکو رو به عهده داشت، در هنگام بیز ارکسترال، اجازه داد تا ارکستر بدون حضور خودش رقص های رومانیایی بارتوک رو اجرا کنه. قطعاتی که اجرای آنها با موومان های متداول و آلترتانتشن هاش واقعا بدون رهبر غیرممکن به نظر می رسند...
عذر میخوام نظر شخصی بنده از عبارت به خاطر دارم تداعی کننده اینه که شما در اون کنسرت حضور داشتید. واقعا اینطوره ؟
.Applaud, my friends, the comedy is over
-
4 کاربر برای این پست از amir1055 تشکر کرده اند:
-
Wednesday 11 January 2012
#14
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
amir1055
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
عذر میخوام نظر شخصی بنده از عبارت به خاطر دارم تداعی کننده اینه که شما در اون کنسرت حضور داشتید. واقعا اینطوره ؟
بله دوست من :) البته به عنوان تماشاچی... :))
ویرایش توسط white384 : Wednesday 11 January 2012 در ساعت 08:59 AM
الان که این متنو می خونید من دیگه اینجا نیستم! امیدوارم که همگی خوش باشید! ببخشید اگه این مدت همتونو زحمت دادم!
ببخشید اگه آزاری از من دیدید
سعی کنید گهگاهی ساز مخالف بنوازید تا یاد من بیفتید
دوستان من خرد نگهدار (نوشته شده توسط ماریتا...)
-
6 کاربر برای این پست از white384 تشکر کرده اند:
-
Wednesday 11 January 2012
#15
مسئول بازنشسته بخش پیانو
وضعیت
- افلاین
0
نمیخوام از موضوع تاپیک منحرف بشم ولی واقعا نمیتونم حسادتم رو پنهان کنم. من بابت این فرصت و شانس شما غبطه میخورم. با توجه به اینکه ایشون حدود 40 سال پیش فوت کردن، این اقبال در چه سالی براتون فراهم شد؟ یک جورایی برای من , و امثال من یک رویاست که امثال اویسراخ و کارایان و... رو از نزدیک ببینیم. چه سعادتی.
.Applaud, my friends, the comedy is over
-
5 کاربر برای این پست از amir1055 تشکر کرده اند:
-
Wednesday 11 January 2012
#16
کاربر فعال انجمن
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
amir1055
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
نمیخوام از موضوع تاپیک منحرف بشم ولی واقعا نمیتونم حسادتم رو پنهان کنم. من بابت این فرصت و شانس شما غبطه میخورم. با توجه به اینکه ایشون حدود 40 سال پیش فوت کردن، این اقبال در چه سالی براتون فراهم شد؟ یک جورایی برای من , و امثال من یک رویاست که امثال اویسراخ و کارایان و... رو از نزدیک ببینیم. چه سعادتی.
دوست عزیز من کی گفتم که شاهد کنسرت ((داوید اویستراخ)) بودم؟
اگه توجه کنید نوشتم که ((ایگور اویستراخ))...
ایگور اویستراخ فرزند ارشد داوید اویستراخ هستند که الان فکر می کنم حدود 75سالشون باشه.
ایشون یک ویرتوئوزیک ویولن و همچنین رهبر ارکستر هستند...
براتون لینک ویکیپدیاشو هم پیدا کردم:
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
به هر حال موفق باشید
ویرایش توسط white384 : Wednesday 11 January 2012 در ساعت 09:51 AM
الان که این متنو می خونید من دیگه اینجا نیستم! امیدوارم که همگی خوش باشید! ببخشید اگه این مدت همتونو زحمت دادم!
ببخشید اگه آزاری از من دیدید
سعی کنید گهگاهی ساز مخالف بنوازید تا یاد من بیفتید
دوستان من خرد نگهدار (نوشته شده توسط ماریتا...)
-
7 کاربر برای این پست از white384 تشکر کرده اند:
علاقه مندي ها (Bookmarks)