لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 17 به 27 از 27

موضوع: حفظ ریتم در قطعات ضربی و رعایت حس و حال آواز ها

  1. #17
    dari_santuri آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    55133
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    سن
    30
    نوشته ها
    58
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    72
    93 بار تشکر شده در 43 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 3/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط rolimoli [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    dari عزیز. من که هنوز نفهمیدم منظورت از حس در دستگاه شور چیه. البته دوستان جوابای مفیدی میدن. اول بگید چند وقته دستگاه شور رو زدید؟ ببین الان که پشت ساز میشینی و درآمد شور رو میزنی در ذهنت در مضراب نوازیت چه درک و حسی داری؟ اگه اینا رو بگی بهتر کمکت میکنیم.
    راستی داشتم بانک نمونه کارها رو میدیدم یه کار هست بنام گنجشک از ali_minooiy اینو گوش بده چون این آدم نشون میده حس و درک خوبی توی دستگاه سه گاه پیدا کرده.
    سلام خدمت شما و ممنون بابت نظرتون
    منظورم از حس و حال حالت کلی دستگاه و جزیی تر گوشه های دستگاه هستش
    برای مثال دستگاه سه گاه چه شما نوازنده باشین چه نباشین و چه سنتی گوش بدین و ندین با شنیدنش احساس غم میکنین و جزیی تر در این دستگاه گوشه مخالف واقعا مخالفت خودشو میرسونه ولی انگار دستگاه شور هر بار یه حس داره درآمد و رنگ شهر آشوب مقایسه کنیم زمین تا آسمون فرق دارن نمیدونم اگه کسی چیزی راجب دستگاه شور و گوشه هاش میدونه بگه
    ممنون

  2. #18
    dari_santuri آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    55133
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    سن
    30
    نوشته ها
    58
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    72
    93 بار تشکر شده در 43 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 3/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    ممنون بابت نظراتتون در رابطه با ریتم ها مطمعنا وقتی ضرب های قوی و ضعیف رو بدونیم مقداری از مشکل حفظ ریتم حل میشه
    اگه کسی 4/4 رو بلد بود بنویسه استفاده کنیم ولی به نظر من اینجوری باشه:قوی ضعیف نیمه قوی خیلی ضعیف اگه مشکلی داشت اصلاحش کنین
    فکر کنم بشه 4/4 رو با6/8 مقایسه کرد(از نظر ضرب قوی و ضعیف) ممنون میشم نظرتون رو بگین
    از شایان سنتوری عزیز هم خیلی ممنونم که راهنمایی میکنن

  3. 2 کاربر برای این پست از dari_santuri تشکر کرده اند:


  4. #19
    Razoniaz آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    2006
    تاریخ عضویت
    Aug 2007
    سن
    44
    نوشته ها
    1,036
    میانگین پست در روز
    0.17
    تشکر از پست
    1,946
    4,151 بار تشکر شده در 1,000 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add Razoniaz on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 112/2
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    18

    مدال های دریافت شده

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط dari_santuri [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    ممنون بابت نظراتتون در رابطه با ریتم ها مطمعنا وقتی ضرب های قوی و ضعیف رو بدونیم مقداری از مشکل حفظ ریتم حل میشه
    اگه کسی 4/4 رو بلد بود بنویسه استفاده کنیم ولی به نظر من اینجوری باشه:قوی ضعیف نیمه قوی خیلی ضعیف اگه مشکلی داشت اصلاحش کنین
    فکر کنم بشه 4/4 رو با6/8 مقایسه کرد(از نظر ضرب قوی و ضعیف) ممنون میشم نظرتون رو بگین
    از شایان سنتوری عزیز هم خیلی ممنونم که راهنمایی میکنن
    سلام دوست عزیز
    ابتدا در مورد ریتم های 4/4 و 6/8 که نوشتید عرض کنم که 4/4 یک ریتم ساده 4 ضربی است و حالت ضربهای آن به صورت „قوی” - „ضعیف” - „نیمه قوی” - „ضعیف” می باشد. ولی ریتم 6/8 یک ریتم ترکیبی دو ضربی است که ضرب اول قوی و ضرب دوم ضعیف اجرا می گردد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط dari_santuri [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    سلام خدمت شما و ممنون بابت نظرتون
    منظورم از حس و حال حالت کلی دستگاه و جزیی تر گوشه های دستگاه هستش
    برای مثال دستگاه سه گاه چه شما نوازنده باشین چه نباشین و چه سنتی گوش بدین و ندین با شنیدنش احساس غم میکنین و جزیی تر در این دستگاه گوشه مخالف واقعا مخالفت خودشو میرسونه ولی انگار دستگاه شور هر بار یه حس داره درآمد و رنگ شهر آشوب مقایسه کنیم زمین تا آسمون فرق دارن نمیدونم اگه کسی چیزی راجب دستگاه شور و گوشه هاش میدونه بگه
    ممنون
    شاید تنوع و رنگارنگی دستگاه شور را بتوان به بزرگی و گستردگی این دستگاه نسبت داد. دستگاه شور بزرگترین دستگاه موسیقی ایرانی است که گوشه های بسیار زیادی دارد. به همین خاطر است که در شور هم شادی می بینی و هم غم، هم عربده های مستانه می بینی و هم ناله های محزون. این خاصیت دستگاه شور است.
    ولی دستگاه سه گاه به گستردگی دستگاه شور نیست. تنوع شور را ندارد لذا فاصله بین اوج و حضیضش به گستردگی شور نیست. از مخالف و مغلوب که بگذریم ناله های سه گاه اغلب مشابهند ولی دستگاه سه گاه مخالف و مغلوب را دارد. با آوای „مخالف” ش سر به عصیان بر میدارد، ولی افسوم که هر عصیانی در برابر موجودی عظیمتر شکست را در پی دارد. و „مغلوب” نوایی است که پیوسته پیام آور این شکست است و در آخر تاوان این عصیان را با ناله و „مویه” بیان می دارد. این است داستان سه گاه و داستان خلقت انسان و شاید داستان همه ما !

    ببخشید از اصل داستان دور شدم. به یاری خدا در آینده ای نزدیک در مورد دستگاه شور و گوشه های آن، مطلب مفصلی تهیه می کنم و در اختیار شما دوست عزیز خواهم گذاشت.
    شاد باشید.
    فقر شب را بی غذا به سر بردن نیست،فقر روز را بی اندیشه به سر کردن است!

  5. 4 کاربر برای این پست از Razoniaz تشکر کرده اند:


  6. #20
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    56050
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    سن
    36
    نوشته ها
    31
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    0
    42 بار تشکر شده در 24 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    اولا عید نوروز باستانی رو به همه شما تبریک میگم. امیدوارم موفق باشید و شما رو تو عرصه هنری ببینیم.
    dari جان چون اولا قصد ندارم جوابهای زیبای دوستان رو نقص کنم. ولی با این شمایل که شما میگی بهتره بری دنبال کتابی بگردی که ردیف ایرانی رو توصیف کرده باشه. چون اینجا دست و بال بستس برای توضیحات مفصل. من خودم اطلاعات حسی که آقای دانشمند میگه در رابطه دستگاه ها رو ندارم اما سعس در درک جملات موسیقی دارم تا چیزی که اجرا میکنم مخاطبان هم درک و فهم کنند. که به اصطلاح هنری ها شیرین نوازی میگن.
    ریتم هم تمرین میخواد اینکه میگی قوی ضعیف به نظر من باید ببینی ملودی چیه بعد طبق نتها و ملودیها ضربها رو محکم تر یا لطیف تر اجرا کنی.
    فعلا...
    گمان مبر که به پایان رسیده کار جهان / هزار باده ناخورده در رگ تاک است

  7. 2 کاربر برای این پست از rolimoli تشکر کرده اند:


  8. #21
    dari_santuri آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    55133
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    سن
    30
    نوشته ها
    58
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    72
    93 بار تشکر شده در 43 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 3/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط Razoniaz [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    سلام دوست عزیز
    ابتدا در مورد ریتم های 4/4 و 6/8 که نوشتید عرض کنم که 4/4 یک ریتم ساده 4 ضربی است و حالت ضربهای آن به صورت „قوی” - „ضعیف” - „نیمه قوی” - „ضعیف” می باشد. ولی ریتم 6/8 یک ریتم ترکیبی دو ضربی است که ضرب اول قوی و ضرب دوم ضعیف اجرا می گردد.



    شاید تنوع و رنگارنگی دستگاه شور را بتوان به بزرگی و گستردگی این دستگاه نسبت داد. دستگاه شور بزرگترین دستگاه موسیقی ایرانی است که گوشه های بسیار زیادی دارد. به همین خاطر است که در شور هم شادی می بینی و هم غم، هم عربده های مستانه می بینی و هم ناله های محزون. این خاصیت دستگاه شور است.
    ولی دستگاه سه گاه به گستردگی دستگاه شور نیست. تنوع شور را ندارد لذا فاصله بین اوج و حضیضش به گستردگی شور نیست. از مخالف و مغلوب که بگذریم ناله های سه گاه اغلب مشابهند ولی دستگاه سه گاه مخالف و مغلوب را دارد. با آوای „مخالف” ش سر به عصیان بر میدارد، ولی افسوم که هر عصیانی در برابر موجودی عظیمتر شکست را در پی دارد. و „مغلوب” نوایی است که پیوسته پیام آور این شکست است و در آخر تاوان این عصیان را با ناله و „مویه” بیان می دارد. این است داستان سه گاه و داستان خلقت انسان و شاید داستان همه ما !

    ببخشید از اصل داستان دور شدم. به یاری خدا در آینده ای نزدیک در مورد دستگاه شور و گوشه های آن، مطلب مفصلی تهیه می کنم و در اختیار شما دوست عزیز خواهم گذاشت.
    شاد باشید.
    سلام خدمت شما
    ممنون بابت پاسختون
    منتظر مطالبتون راجب گوشه هاي شور ميمونم
    بازم ممنون

  9. کاربران زیر از dari_santuri به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  10. #22
    dari_santuri آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    55133
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    سن
    30
    نوشته ها
    58
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    72
    93 بار تشکر شده در 43 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 3/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط rolimoli [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    اولا عید نوروز باستانی رو به همه شما تبریک میگم. امیدوارم موفق باشید و شما رو تو عرصه هنری ببینیم.
    dari جان چون اولا قصد ندارم جوابهای زیبای دوستان رو نقص کنم. ولی با این شمایل که شما میگی بهتره بری دنبال کتابی بگردی که ردیف ایرانی رو توصیف کرده باشه. چون اینجا دست و بال بستس برای توضیحات مفصل. من خودم اطلاعات حسی که آقای دانشمند میگه در رابطه دستگاه ها رو ندارم اما سعس در درک جملات موسیقی دارم تا چیزی که اجرا میکنم مخاطبان هم درک و فهم کنند. که به اصطلاح هنری ها شیرین نوازی میگن.
    ریتم هم تمرین میخواد اینکه میگی قوی ضعیف به نظر من باید ببینی ملودی چیه بعد طبق نتها و ملودیها ضربها رو محکم تر یا لطیف تر اجرا کنی.
    فعلا...
    سلام
    راجب پيشنهادتون در مورد خوندن كتاب بايد بگم من كتاب هاي زيادي راجب موسيقي ايراني خوندم اما همشون فقط يه چيز كلي راجب دستگاه ها ميگن مثلا اينكه چهارگاه حالت حماسي داره و تحرك رو ميرسونه اما هيچكدوم جزيي راجب گوشه هاش چيزي نگفته بودن در مورد شور هم كه هيچي پيدا نكردم اين بود به ذهنم رسيد از كسايي كه رديف كار كردن بپرسم
    به نظر من اين موضويي نيست كه راحت رهاش كنيم احساس مهم ترين چيز تو موسيقي ايراني و مخصوصا رديف نوازي هست اگه شما از زدن ماهور احساس شادي نكنين كسي هم كه گوش به سازتون ميده ماهور رو اون طور كه بايد درك نميكنه البته اين فقط يه مثال بود اينا هم نظر من شايد خيلي ها قبول نداشته باشن و بخوان فقط نت رو اجرا كنن و به درس بعدي كتابشون بپردازن
    ببخشيد پرحرفي كردم

  11. کاربران زیر از dari_santuri به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  12. #23
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    56050
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    سن
    36
    نوشته ها
    31
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    0
    42 بار تشکر شده در 24 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    دقیقا حق با شماست. البته میگم این حس رو خودت وقتی گوشه ای رو اجرا میکنی باید انتقال بدی. همه اش نباید اتکا کنیم به چیزی که گفته میشه در رابطه با گوشه ها و حسشون. من میگم شمایی که ردیف نواز هستی تا خودت نفهمی از یه گوشه چی برداشت میکنی نمیتونی مفهوم رو برسونی . اولا نمیشه بصورت حتمی گفت یه گوشه این نوع برداشت رو در گوش شنونده خواهد داشت ممکنه گوشه غمناکی رو روی شش و هشت اجرا کنی بعد شنونده احساس آرامش یا حتی کمی شعف کنه. پس علم تئوری خودت رو بالا ببر و ببین چطوری یه مایه دستگاهی رو به چه صورت زیبا بیان کنی.
    گمان مبر که به پایان رسیده کار جهان / هزار باده ناخورده در رگ تاک است

  13. کاربران زیر از rolimoli به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  14. #24
    Freshman آواتار ها
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    55359
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    سن
    31
    نوشته ها
    3
    میانگین پست در روز
    0.00
    تشکر از پست
    0
    5 بار تشکر شده در 2 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    عزیزگم گلگم چاوگم ریتمو که نباید حفظ کرد باید یاد گرفت
    (جدی نگیرید با این دوستمون داریوش شوخی دارم)

  15. کاربران زیر از Freshman به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  16. #25
    dari_santuri آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    55133
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    سن
    30
    نوشته ها
    58
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    72
    93 بار تشکر شده در 43 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 3/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط Freshman [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    عزیزگم گلگم چاوگم ریتمو که نباید حفظ کرد باید یاد گرفت
    (جدی نگیرید با این دوستمون داریوش شوخی دارم)
    داریوش با من بودید؟عجیبه ها
    حالا از کجا میدونی کردم که کردی تایپ میکنی
    والاااااااااااااااااااااا ااااااااااااا

  17. #26
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    56050
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    سن
    36
    نوشته ها
    31
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    0
    42 بار تشکر شده در 24 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    داری عزیز.
    احساس من این هست که جایی ریتمی رو مشکل داری. آره یا نه؟
    ببین ریتم مهمه. ولی نوع ملودی مهم تر.
    مرسی اگه تهرانی سری به پست آموزش سنتور رایگان بزن.
    گمان مبر که به پایان رسیده کار جهان / هزار باده ناخورده در رگ تاک است

  18. #27
    dari_santuri آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    55133
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    سن
    30
    نوشته ها
    58
    میانگین پست در روز
    0.01
    تشکر از پست
    72
    93 بار تشکر شده در 43 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 3/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط rolimoli [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    داری عزیز.
    احساس من این هست که جایی ریتمی رو مشکل داری. آره یا نه؟
    ببین ریتم مهمه. ولی نوع ملودی مهم تر.
    مرسی اگه تهرانی سری به پست آموزش سنتور رایگان بزن.
    سلام دوست عزیز
    در مورد کلاس که من تهران نیستم
    و راجب ریتم هم مشکلم روی حفظ ریتم هست تا خود ریتم ها
    ممنون میشم اگه داریوش صدا کنین
    ممنون
    ای مزدا!
    آنگاه که تورا با چشمان خود دریافتم در نهاد خویش به تو اندشیدم:که تویی نخستین و پسین هستی و پدر منش نیک!
    که تویی دادار درست راستی!
    که تویی داور کردار های جهان!

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آشنایی با مقامات موسیقی اعراب
    توسط M_T در انجمن کلاسیک ايراني
    پاسخ: 172
    آخرين نوشته: Saturday 14 August 2021, 06:39 AM
  2. آموزش ردیف دوره ابتدایی سنتور
    توسط Razoniaz در انجمن سنتور
    پاسخ: 248
    آخرين نوشته: Monday 1 May 2017, 12:06 AM
  3. استاد اكبر گلپایگانی: من اگر نخوانم مى ميرم
    توسط AFRooGH در انجمن آواز کلاسیک ایرانی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: Saturday 11 June 2011, 06:35 PM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •