0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
بله. به در بخور بود.
شرمنده. به كار ما كه نيومد.
خودم از قبل ميدونستم
خوب نميتونيد انتقال بديد.
نظر خاصي ندارم.
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
ضمن عرض ادب خدمت جناب پرويز خان با محبت.
سوال بنده: تقريبا همه هنرجويان، ويولون را با كوك مي لا ر سل شروع ميكنند و تا مدتي ادامه ميدهند. حالا اگه كسي بخواهد سنتي بنوازد و فقط با اين كوك هم آشنايي داشته باشد آيا چنين كاري اصلا شدني است يا خير؟ در واقع ميتوان با كوك كلاسيك، سنتي نواخت يا اين كار تلاشي بيهوده است؟ علت سوالم اين است كه تا به حال 3 مرتبه لو ويولونهاي 2،1و3 و بعد خالقي 1 و بيشتر كتاب خالقي 2 را زده ام. اما هر بار تا به مبحث تغيير كوك ويولون (صفحه 50 خالقي 2) نزديك شدم، متاسفانه اساتيد به دلايل مختلف (اول از همه بدشانسي من) از آموزشگاه رفتند و دوباره روز از نو و روزي از نو. نهايتا اين بار تصميم گرفتم از فردي مطلع و مسلط كمك بگيرم كه ايا خودم ميتوانم تغيير كوك به ايراني را در منزل ياد بگيرم و از ابتدا،كتابهي خالقي را با اين كوك بنوازم يا اتلاف وقت است و دوباره بايد به دنبال استاد ديگري بگردم؟(كه احتمالا او هم نظير سايرين خواهد گفت در سبك من بايد مجددا از صفر شروع كني)
از كمك شما سپاسگزارم .
Thumbs Up/Down |
Received: 258/20 Given: 76/14 |
لازم نيست از صفر شروع كني. پيش يكي برو كه ادامه اش رو درس بده. براي كتابهاي خالقي هم تا آخراي كتاب دوم بايد كوك مي لا ر سل باشه. خود كتاب اينو از شاگرد خواسته و انگشت گذاري ها هم براي اين كوك نوشته شده. مبحث تغيير كوك كه با چپ كوك شروع شده تو سط خود نويسنده مشخص شده و از اونجا به بعد بايد كوك رو تغيير داد. به نظر مياد تو بايد با استاد ها كنار بياي تا با كوك ويولنت.
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
سلام. یه سوال داشتم. من 2ساله که ویولن میزنم و الان اخرای لویولن 2 هستم آیا نیازی به زدن ویبر هست یا نه؟
Thumbs Up/Down |
Received: 258/20 Given: 76/14 |
معمولا اساتيد با كتاب سوم لو ويولن شروع مي كنن كه ديگه ريزه كاري ها رو ياد بدن. تا قبل از اون مباحث مربوط ميشه به انگشت گذاري صحيح و بهبود استايل. بازم به نظر استادت ربط پيدا مي كنه.نوشته اصلی توسط karane [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
ممنون از پاسخ شما. بسیار مفید بود. جسارتا اگر امکان داشته باشه در مورد روش تغییر کوک مختصری توضیح دهید. (یا لینک معرفی فرمایید). توضیح کتاب چندان مفهوم نیست. سپاسگزارم.نوشته اصلی توسط m_rv_2008 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
Thumbs Up/Down |
Received: 63/5 Given: 272/0 |
سلام خوب هستین؟
من 1سال ونیمه ویولن میزنم اوایل ل ویولن3 هستم به دلیل دانشجو بودن نقل مکان کردم و توی شهرستانی که فعلاساکن هستم هیچ گونه امکان اموزش وادامه ان از طریق استاد نیست
میخواستم بدونم الان بهترین کاری که من میتونم بکنم -حداقل تا تابستون که برگردم تهران- چیه؟ از ویدیوهای اموزشی استفاده کنم؟گوشم رو تقویت کنم؟ اهنگها و درسهایی رو که قبلا گرفتم تکرار کنم؟یا...
یه مشکل دیگه ای هم که دارم کوک سازمه از تیونر استفاده کنم ؟
ممنون میشمراهنماییم کنید
من همين يك نفس از جرعه ي جانم باقي استآخرين جرعه اين جام تهي را تو بنوش
Thumbs Up/Down |
Received: 258/20 Given: 76/14 |
صفحه 15 همين تاپيك توي پستهاي 225 و 227 و 230 در مورد كوك ويولن هست. چيز ديگه اي بود هم اگه بلد باشيم و بپرسيد در خدمتيم.نوشته اصلی توسط dr_violinist [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
Thumbs Up/Down |
Received: 1,589/59 Given: 1,144/21 |
سلام پرویز جان... خوبی استاد؟
فرزندم سوال دارم: منظور بعضی اساتید چیه که می گن:
باید آرشه رو لیز داد(سُر داد) روی سیم؟؟؟ در چه مواقعی باید آرشه رو سُر داد و در چه مواقعی خیر؟
ممنونم فرزندم.
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
سلام ببخشید میشه بگید وقتی 1 بمل یا 2 بمل اول نت میاد یا وقتی این بمل ها بکار میشن انگشت گذاری روی 4 تا سیم چه تغییری میکنه؟ممنون مطالبتون واقعا مفیده
ویرایش توسط winx : Tuesday 3 April 2012 در ساعت 08:05 PM
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
ممنون مطالبت آموزندس. من یه سوال داشتم در رابطه با ارشه. باید آرشه موازی باخرک باشه؟ من وقتی میرم روسیم 4 آرشه منحرف میشه!!! چرا؟
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
مرسی
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
آرشه باید موازی باخرک باشه؟ من وقتی میرم رو سیم 4 ارشه منحرف میشه. چرا؟
Thumbs Up/Down |
Received: 258/20 Given: 76/14 |
در اين مورد توي صفحات قبلي توضيح داده شده. رجوع كنيد پيدا مي كنيد. ولي احتمالا به اين دليل هست كه آرنج رو همچنان نزديك بدن نگه ميداري. برگردي در موردش مطلب هست. شايد فيلم هم باشه.
Thumbs Up/Down |
Received: 1,589/59 Given: 1,144/21 |
پرویز جان چرا صفحه ی قبل رو نگاه نمی کنی؟
من یک هفته ست معطل جوابم هستم پسرم.
هوش، به ارث برده می شود، دانش، آموخته می شود، بصیرت، کسب می شود،
اما حماقت، تا ابد ادامه می یابد!
Thumbs Up/Down |
Received: 258/20 Given: 76/14 |
ضمن تشكر بايد بگم بمل ها كه در زبان انگليسي فلت flat هم گفته ميشه يعني اينكه صدايي كه بمل ميشه رو نيم پرده بايد بمتر كرد. در ويولن مشخصا ميگيم كه انگشت رو به انگشت قبل از خودش ميچسبونيم. يعني ميكشيم عقب تا بچسبه. اگه هم قبلش انگشتي نيست بايد ببريم سمت شيطونك. مثلا روي سيم لا كه همون سيم دوم هست انگشت سوم و چهارم به ترتيب ميشن نتهاي ر و مي . حالا اگه مثلا نت مي بمل بشه ديگه سر جاي خودش نميگيريم. برش ميگردونيم به سمت نت ر تا جاييكه انگشت چهارم به انگشت سوم بچسبه. همين.نوشته اصلی توسط winx [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
در مورد دوبل بمل ها بايد بگم در بعضي تناليته ها كه يه نت رو در سر كليد سالم مي نويسن-يعني نت بكار- تا جايي كه ميشه مولف ها سعي مي كنن كه ديگه به اون نت دست نزنن و علامت عرضي بهش ندن. و اين تغيير فركانس رو شامل حال نتي مي كنن كه خودش يه بار تغيير كرده مثلا بمل شده. فرض كنيد توي يه تناليته اي نت ر و نت مي بمل هستن. حالا احتياج به نت ر بكار داريم. اگه روند نت نويسي به گونه اي باشه كه در اون قسمت تناليته آهنگ پايين رونده هم باشه يعني مرتب نتها دارن بم ميشن به جاي اينكه نت ر رو بكار كنن ميان نت مي بمل رو يه بار ديگه بمل مي كنن و البته در عمل هر دو يه جور اجرا ميشن و اينا جزو قواعد دست و پا گير نت نگاري هست. زياد بهش توجه نكنيد.
در مورد ديز ها هم (دبل شارپ در انگليسي) به همين ترتيب هست.
Thumbs Up/Down |
Received: 258/20 Given: 76/14 |
ننه جون بايد بگم من در اين مورد خودم دچار دوگانگي فكري هستم. يه استادي داشتيم هميشه مي گفت مراقب باش آرشه روي سيم ليز نخوره. خوب بچسبونش به سيم بعد بكش. كلوفن هم به اندازه كافي بزن. اين استاد پيشرفته هه بود. استاد اوليا مي گفتن آرشه رو ليز بده رو سيم. يكي ديگه هم ميگفت سر بده رو سيم. سومي هم ميگفت سرد و بردي بكش. چرا؟ چون هنرجوي تازه كار ميخواد با آرشه سيم رو از جا بكنه و اين صداي بدي توليد ميكنه. يه صداي بد كه نوشتن و خوندنش هم چندش مياره . ببين : ژيييييغ. برا همين بهش ميگن سر بده آرشه رو . ولي بعدا كه دستش نرم شد بايد دقيقا اداي هنرجوهاي تازه كار رو در بياره و سعي كنه سيم رو با ارشه بكنه. دست كم براي اجراي آرشه هاي استاكاتو و اسپيكاتو گريزي از اين كار نيست. بعدها كه دست نرم شد خودش ميفهمه كه در آرشه هاي نا منظم كه مثلا بايد براي يه نت سفيد يه آرشه بكشه بعد براي يه نت چنگ هم يه آرشه و براي نت سفيد بعدي هم يه آرشه ديگه در نظر بگيره بايد نتهاي با كشش كمتر رو با سر دادن بيشتر آرشه روي سيم در بياره تا آرشه در حين نواختن كم نياد. در لگاتو ها هم كه چه عرض كنم. نميدونم. فكر كنم بيشتر داريم سر ميديم تا بچسبونيمش. همين. خواهش مي كنم ننه.نوشته اصلی توسط lakshemi [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
ویرایش توسط m_rv_2008 : Friday 13 April 2012 در ساعت 05:08 PM
در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)