-
کاربر انجمن
وضعیت
- افلاین
-
کاربران زیر از lionheart به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
Monday 29 April 2013
# ADS
-
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
0
واضح تر بگید دوست من .
نحوه تمرین کردنتون رو هم بگید .
روبرت شومان : " آقایان کلاهتان را بردارید ، یک نابغه ( شوپن ) ظهور کرده است "
-
-
مسئول بازنشسته بخش پیانو
وضعیت
- افلاین
0
ار بر کردن جای نت ها چیزیه که به مرور زمان و با تمرینهای مکرر حاصل میشه و شاید چند هفته ای وقتتون را بگیره نگرانش نباشید.
اما چیزی که بنظرم از صحبت هاتون برمیاد انگشت گذاریه.
اینطور نیست که هر نتی رو فقط با یک انگشت خاص بزنیم. انگشت گذاری برای هر میزان از آهنگ ممکنه متفاوت باشه.
.Applaud, my friends, the comedy is over
-
-
پشتیبانی فنی
وضعیت
- افلاین
0
دوست عزیز توصیه می کنم اگر حس می کنید یادگیری براتون دشوار هست عملی خود آموزی نکنید چون ممکنه دستتون عادت کنه و بعد دوباره بعد از کلاس رفتن باید با خودتون کلنجار برید که اشتباه رو تصحیح کنید من توصیه میکنم که فقط روی نت خوانی و جایگاه نت ها و آکورد ها و حفظ کردنشون کار کنید نه انگشت گذاری موفق باشید
Show me the way
Take me to love
Things only heard now I want to feel
My soul caressed by silken breeze
Whisper secrets to listening trees
Show me that world
Take me to love
Show me the way
-
-
کاربر انجمن
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
Pathetique
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
واضح تر بگید دوست من .
نحوه تمرین کردنتون رو هم بگید .
با تشکر از دوستان عزیز که پاسخ دادند
ببینید الان مثلا در تمرین ها چون اول کار هستم یکمی ارتباط برقرار کردن با این نت ها واسم سخت هست
البته تا حدودی واسم جا افتاده ولی هنوز مغزم سریع فرمان نمیده به انگشتام که درست بزنم
واسه همین اومدم جای انگشت ها را حفظ کردم یعنی مثلا دوی میانی را با شست باید بزنی و اون علامتش هم روی خط حامل حفظ کردم
تا سر همین تمرین هم مشکلی نداشتم
چون هم دست چپ و هم دست راست جفت شست ها روی دوی میانی بود
ولی از وقتی که تویه تمرین جدید کتاب آرون جای دست چپ رفته روی سل یکمی کارم سخت شده
یکمی قاطی کردم چون الان یک انگشت دیگه میخواد سل را بزنه
و این یکمی کارم را سخت کرده (یعنی قاطی کردم)
حالا سوالم این هست که آیا برای نت حفظ کردن باید همین روش را انجام بدم ؟
یا نه ؟
-
-
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
0
ببینید بهترین روش این هست که قطعه رو بخونید . یعنی سلفژ کنید . وقتی سلفژ کردید انگشت گذاری انجام بدید . مترونوم رو روی سرعت فوق العاده کم قرار بدید و میزان به میزان شروع به زدن کنید .
اگر شما بخوای همیشه نت دو رو با شست بزنی که اصلأ کار درستی نیست. دست چپ هم اگر بیاد روی سل مشکلی نداره . فقط شما الان که مثل بنده مبتدی هستی باید انگشت گذاری ها رو قبل از زدن قطعه انجام بدی . یا قبل از زدن هر میزان . چون مغز شما فعلأ آماده انگشت گذاری در حیت تمرین نیست. که خوب به مرور زمان خواهید دید که آماده میشه .
الان به نظر من شما فارغ از اینکه هر نت ، انگشت خاصی باید روش قرار بگیره تمرین کن . اونجاها که میتونی دست رو به کلی از روی کلاویه ها بردار . بذار نت ها انگشتت رو پیدا کنن نه بالعکس .
امیدوارم پاسخت رو گرفته باشی . اگه نه بگو .
روبرت شومان : " آقایان کلاهتان را بردارید ، یک نابغه ( شوپن ) ظهور کرده است "
-
3 کاربر برای این پست از Pathetique تشکر کرده اند:
-
کاربر انجمن
وضعیت
- افلاین
-
-
-
کاربران زیر از hopital به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
کاربر انجمن
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
hopital
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
با سلام به شما دوست عزیز !
ابتدا باید بگم خدمتتون که بدون استاد پیانو یاد گرفتن کار اشتباهیه ! پس اول قبل از هر چیز یک استاد پیانوی «حرفه ای و خوب» پیدا کنید ... چون ممکنه این راهی که شما میرین و نحوه ی استایل دستاتون به کلی غلط باشه ! بلایی که سر خودم اومد و نزدیک بود به طور کل از پیانو نفرت پیدا کنم ! بعد هم اینکه بقول استادم «اصلاً حفظ کردن قطعه اشتباهه» ! اونچه که من تجربه دارم و از هنرجوهای استادم دیدم اینه که هیچ یک از هنرجوهاش رو نمیذاره که قطعه رو حفظ کنن بلکه باید میزان به میزان قطعه رو دنبال کنین ... چون حفظ کردن در ابتدای کار باعث مکانیکی شدن قطعه میشه ! این کار برای من اولش سخت بود ولی کم کم عادت کردم ! برای این کار ابتدا باید تمپوی قطعه رو بسیار پایین بیارید و سعی کنید نت ها رو دشیفر کنید ... «نباید هیچگاه چشم از قطعه بردارید» حفظ کردن برای اونایی هست که دیگه خیلی مسلط و حرفه ای هستن و می خوان بیشتر روی احساس مانور بدن ولی برای هنرجوهای تازه کار اصلاً روش خوبی نیست...
با سلام Hopital عزیز
با تشکر از شما که وقت گذاشتید و تجربیاتت را در اختیار بنده قرار دادی
به احتمال خیلی زیاد با توجه به شرایط کاری احتمال کلاس رفتن واسم تا پایان خرداد فکر میکنم خیلی کم باشه
یعنی به نظرتون این مدت به صورت خود آموز انجام ندهم ؟
نظر دیگر دوستان هم آیا همینه ؟
چون یکی از دوستام هم بعد از 2 سال کلاس نرفتن الان خیلی قطعات خوبی را میزنه و بعد از این مدت تازه شروع کرده کلاس میره
اما در مورد قطعه
همونطور که در بالا نوشتم مثلا بعد از 20 بار اجرای یک قطعه دیگه واقعا حفظ میشه ادم چون داره با تمپوی پایین قطعه را میزنه
من خودم اولش که حفظ نمیکنم ولی 20 بار که یک قطعه را زدم دیگه بار 21 ام دستم رو کلاویه ها هست و فقط نت خونی باعث میشه که اشتباه نزنم
حالا گفتم چون دارم به صورت خود آموز میرم جلو نظرات اساتید و دیگر دوستان را هم جویا بشم ...
-
-
-
3 کاربر برای این پست از hopital تشکر کرده اند:
-
کاربر جدید
وضعیت
- افلاین
-
2 کاربر برای این پست از melodic تشکر کرده اند:
-
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
lionheart
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
داداش دستت درد نکنه خیلی لطف بزرگی میکنی که وقت میزاری و پاسخ میدی
فقط من چند جاشو نفهمیدم شرمنده دوباره میبپرسم
قطعه را سلفژ کنم یعنی چه ؟
من خودم تمرین های آرون را تا الان اینجوری انجام دادم
که تو سه مرحله هر تمرین را انجام دادم
مرحله 1- اول این که نت ها را یکبار جاشو با انگشتهام پیدا کردم و خیلی خیلی آروم زدم تا جای نت ها دستم بیاد تو تمرین
مرحله 2- با مترونوم میزان به میزان سعی میکنم بزنم
مرحله 3- با فایل صوتی همزمان شروع میکنم به زدن که اگه بدون خطا زدم برم مرحله بعدی
این جمله که قرمز کردم را نفهمیدم
یعنی الان تویه کتاب گفته شست راست را بزارید روی دوی میانی شست چپ روی سل
یعنی امکان دارد شست راست کلاویه کناری دوی میانی (سمت راستیش) ر را بزنه ؟
باز هم از دوستان عزیز عذر خواهی میکنم که سوالاتم خیلی مبتدیانه است ولی واقعا مثل علامت سوال شده تو ذهنم
اختیار دارید .
سلفژ کنید یعنی اینکه نت ها رو با ارزش زمانی که داره بخونید . بدون پیانو . نت رو بذارید جلوتون بخونید . همین .
مرحله 1 و 2 درسته ولی 3 رو به نظرم کار اشتباهی هست. اون کسی که فایل صوتی رو اجرا کرده برای خودش اجرا کرده شما هم برای خودتون . اینجا مسأله داشتن معلم پیش میاد که چک کنه ببینه چی دارید میزنید .
یعنی برای هر انگشتتون یه نت خاص رو تعیین نکنید .
بله ممکنه . اتفاقأ همین الان قطعه ای رو دارم تمرین میکنم که نصف بیشتر نت رو دستها مجبورن توی هم بزنن . یه کلاویه که هیچی . دو تا 3 تا و 30 تا کلاویه دیگه هم ممکنه .
-------------
ببین دوست من . همونطور که دوستان هم گفتن بدون معلم شما داره راهی که میتونی وایسی سر جات رو اشتباه بری و دوباره مجبور بشی برگردی . نکن عزیز من . به آخر خرداد که زمانی نمونه .
تقلید رو من کار اشتباهی میدونم .
به نظرم الان شما باید گوش بدید . فقط گوش بدید .
اول به موسیقی های عالی که برای ارکستر نوشته شده باشه . مثل سمفونی های خوب یا والس ها یا اورتور ها یا هرچیزی که ارکستر اجرا کرده باشه .
دوم اجرای قطعات پیانویی هست که یه ویرتوئوز (مثل آرائو - آرگریچ - هوروویتز و ...) اجرا کرده باشه .
و مسأله اینه که به هیچ وجه به اجرای افراد آماتور گوش ندید . اون هم به دقت!
---
خوندن تئوری موسیقی بدون ساز برای من که خیلی ناراحت کنندست. برای شما رو نمیدونم . اگر نیست میتونید کمی روش نظر داشته باشید .
کتاب درک و دریافت موسیقی رو هم به شدت پیشنهاد میکنم . زندگینامه موسیقیدانان بزرگ که دوستمون گفت هم بسیار عالیه .
پوزش بخاطر دخالتم .
ویرایش توسط Pathetique : Thursday 2 May 2013 در ساعت 03:26 PM
روبرت شومان : " آقایان کلاهتان را بردارید ، یک نابغه ( شوپن ) ظهور کرده است "
-
2 کاربر برای این پست از Pathetique تشکر کرده اند:
-
کاربر جدید
وضعیت
- افلاین
-
کاربران زیر از uns3d به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
کاربر جدید
وضعیت
- افلاین
-
-
کاربر نمونه
وضعیت
- افلاین
0
نه بد نیست. جور دیگه ای نمیشه .
روبرت شومان : " آقایان کلاهتان را بردارید ، یک نابغه ( شوپن ) ظهور کرده است "
-
کاربران زیر از Pathetique به خاطر این پست تشکر کرده اند:
علاقه مندي ها (Bookmarks)