0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
سلام به دوستان گل نوازنده
یه آهنگ رو براتون آپ میکنم . بیاین در موردش بحث کنیم . البته من توی دستگاه شناسی ضعیف هستم به نظر میاد شور یا دشتی باشه .
از دوستان گلم خواهش میکنم نوت یا حداقل اجرای سه تار این آهنگ رو بصورت آموزشی (ریتم آروم) اینجا قرار بدن تا این قطعه زیبا رو یاد بگیریم.
Thumbs Up/Down |
Received: 100/4 Given: 7/0 |
این قطعه به نظر میرسه تو مایه ی شوشتری باشه.
فواصلش اینه :
برای شوشتری فا (کوک دو فا دو دو)
فا بکار - سل بکار - لا بمل - سی بمل - دو بکار - ر کرن - می بکار
شروع قطعه از نت سی بمل هست پایین دسته
وزنش دو ضربی (دو چهار مثلا)
ابتداش به این صورته :
سی سی دو دو ر می فا فا فــــــــــــــاه مـــــــــــــی ه ر_______
ر می فافا فـــــــــــــــــاه مـــــــــی ه می می مـــــــــــــــی ه ر ه دو
الی آخر
بسیار ملودی ساده ای داره اون «ه» ها به معنی اجرای ادامه ی طنین صدای نت به نت ماقبل هست. (مثل اشاره به نت ماقبل یا خط اتصال به نت ما قبل)
با این توضیحات نواختنش بصورت گوشی کار ساده ای خواهد بود .
موفق باشید.
ویرایش توسط AliB : Monday 19 August 2013 در ساعت 11:19 AM
هر آنچه از رفتار ناثواب در کردار و گفتار انسان ها می بینیم ؛ بازتاب خردی ها و نارسایی های اندرون آنهاست.
-------------------------------------------
درمان قطعی و موضعی تعریق بیش از حد کف دست برای دوستان نوازنده!
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
آقا كارت درست. من چه حدس دقيقي زده بودم!!!
قسمت اولش رو تونستم در بيارم .
شمابراي تقويت اين قسمت پيشنهادي دارين؟
Thumbs Up/Down |
Received: 100/4 Given: 7/0 |
تقویت؟
متوجه نشم منظورت چیه
هر آنچه از رفتار ناثواب در کردار و گفتار انسان ها می بینیم ؛ بازتاب خردی ها و نارسایی های اندرون آنهاست.
-------------------------------------------
درمان قطعی و موضعی تعریق بیش از حد کف دست برای دوستان نوازنده!
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
يعني يه روش براي اينكه بتونيم هرچي شنيديم بزنيم . از ساده شروع بشه تا پيشرفته . توي فروم يه پستي در مورد اجراي تك تك درسهاي كتاب استاد خالقي هستش . اگه يه پستي داشتيم درمورد تقويت گوش و هر سري يه درس قرار ميداديم تا بچه ها گوشي بنوازن بنظرم چيز بدي نميشد . نظر شما چيه؟
Thumbs Up/Down |
Received: 100/4 Given: 7/0 |
فکر بدی نیست. منتها با توجه به تجربه ی شخصیم ، باید بگم تقویت گوش باید همراه باشه با تقویت معلومات موسیقایی در بعد تئوری و بعد شنیداری به تنهایی باعث گمراهی و عقب افتادن بچه ها از روند صحیح آموزشی میشه .نوشته اصلی توسط ardesheer429 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
معنی این نظر من این هست که پروسه ی تقویت گوش باید به تدریج اتفاق بیافته و در حین فراگیری نت خوانی و مفهوم فواصل و تفاوت هاش در مایه های مختلف موسیقی ایرانی و یادگیری ردیف و گوش دادن به موسیقی ایرانی .
یعنی اساسا تمییز بین مایه های مختلف در اثر گوش دادن زیاد به موسیقی ایرانی (دو برابر زمان تمرین نواختن) همراه با مطالعه ی وضعیت تئوریک مایه هایی که می شنویمشون اتفاق می افته . یعنی شما مثلا به یک اجرا در مایه ی افشاری داری گوش می دی . باید پیگیر باشی و بدونی که افشاری از نظر تئوریک گامش به چه صورت هست نت شاهد و ایست و متغیرش کدومه و موقع شنیدن، اون پرده ها رو تک تک روی سازت مجسم کنی .
به مرور این تفاوت ها رو درک خواهی کرد در کنارش هم باید ردیف رو کار کرد تا گوشه های مرجع و حالت های مشخص هر دستگاه و مایه کاملا جا بیافته در ذهن.
برای نوشتن نت قطعه ای(ریتمیک) که می شنویم باید با وزن و ریتم هم آشنایی داشته باشیم تا بتونیم موقع نوشتن ، تقسیمات زمانی نت ها رو با نسبت درست ثبت کنیم .
وگرنه تقویت گوش کار سختی نیست اگر فقط هدف گوشی زدن قطعات باشه بدون توجه به این زمینه ها . بعد از مدتی گوش دادن دقیق به قطعات ساده و ملودی های مشهور و پیدا کردن اونها روی پرده های ساز میشه قطعات رو گوشی زد ولی در نهایت اندوخته ی به درد بخوری برای فرد ایجاد نمیشه .
- - - Updated - - -
فکر بدی نیست. منتها با توجه به تجربه ی شخصیم ، باید بگم تقویت گوش باید همراه باشه با تقویت معلومات موسیقایی در بعد تئوری و بعد شنیداری به تنهایی باعث گمراهی و عقب افتادن بچه ها از روند صحیح آموزشی میشه .نوشته اصلی توسط ardesheer429 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
معنی این نظر من این هست که پروسه ی تقویت گوش باید به تدریج اتفاق بیافته و در حین فراگیری نت خوانی و مفهوم فواصل و تفاوت هاش در مایه های مختلف موسیقی ایرانی و یادگیری ردیف و گوش دادن به موسیقی ایرانی .
یعنی اساسا تمییز بین مایه های مختلف در اثر گوش دادن زیاد به موسیقی ایرانی (دو برابر زمان تمرین نواختن) همراه با مطالعه ی وضعیت تئوریک مایه هایی که می شنویمشون اتفاق می افته . یعنی شما مثلا به یک اجرا در مایه ی افشاری داری گوش می دی . باید پیگیر باشی و بدونی که افشاری از نظر تئوریک گامش به چه صورت هست نت شاهد و ایست و متغیرش کدومه و موقع شنیدن، اون پرده ها رو تک تک روی سازت مجسم کنی .
به مرور این تفاوت ها رو درک خواهی کرد در کنارش هم باید ردیف رو کار کرد تا گوشه های مرجع و حالت های مشخص هر دستگاه و مایه کاملا جا بیافته در ذهن.
برای نوشتن نت قطعه ای(ریتمیک) که می شنویم باید با وزن و ریتم هم آشنایی داشته باشیم تا بتونیم موقع نوشتن ، تقسیمات زمانی نت ها رو با نسبت درست ثبت کنیم .
وگرنه تقویت گوش کار سختی نیست اگر فقط هدف گوشی زدن قطعات باشه بدون توجه به این زمینه ها . بعد از مدتی گوش دادن دقیق به قطعات ساده و ملودی های مشهور و پیدا کردن اونها روی پرده های ساز میشه قطعات رو گوشی زد ولی در نهایت اندوخته ی به درد بخوری برای فرد ایجاد نمیشه .
هر آنچه از رفتار ناثواب در کردار و گفتار انسان ها می بینیم ؛ بازتاب خردی ها و نارسایی های اندرون آنهاست.
-------------------------------------------
درمان قطعی و موضعی تعریق بیش از حد کف دست برای دوستان نوازنده!
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
پس با اين اوصاف همون ادامه دادن درس هاي استاد ذوالفنون و در كنارش گهگاهي استخراج چند تا آهنگ تو همون دستگاه يا آواز ، روش خوب و تقريبا استانداردي هستش .
البته من هدفم اين نيست كه برم كنسرت اجرا كنم . دلم ميخواد براي خودم بنوازم و اوقات خوشي با نواختن براي خودم به وجود بيارم .
از زماني كه سه تار گرفتم يعني حدود يك سال و 2 ماه پيش تا الان ، خيلي چيزا ياد گرفتم و شوقم براي ياد گيري روز به روز بيشتر ميشه .
الآن پيش درآمد دشتي رو با يكم اشكال ميتونم بزنم . بنظر شما پيشرفتم چطور بوده؟
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)