0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 2/0 Given: 0/0 |
بنده هم دارم استایل نوازندگی رو میگم و گوشی هم دستمه که موضوع بحث دقیقا چیه.نوشته اصلی توسط Honey_Shababi [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
اگر من مثال زدم از این افراد فقط برای معتبر کردن صحبتم بوده با ارجاع به اونا و اینکه بگم که به عنوان مثال تمامی این افرادی که مثال زدم با چرخش مچ دستشون عمل bend را انجام میدن که در تمامی این افراد مشترکه. یا مثلا برای ویبره زدن میان باز هم با چرخش انگشتان این عملو انجام میدن نه با زور انگشتها و به صورت قائم.
ویدیویی هم از یوتیوب در این باره توی صفحه ی 79 گذاشتم.
منم خودم قبلا اشتباهاتی در ویبره و بند داشتم که باعث میشد توی نوازندگی پیشرفت نکنم و استادم از عمد بهم اشتباهی یاد داده بود تا استخوان لای زخم بزار تا هی بهش مراجعه کنم.
من فقط نمیخوام دوستان تازه کار اشتباهی چیزی رو یاد بگیرن و با تمام کسانی هم که اشتباهی چیزی رو میخوان یاد بدن به دیگران میجنگم اونم با مباحثه کردن منطقی.
Thumbs Up/Down |
Received: 25/2 Given: 5/45 |
دقیقا. هرکس هرجور که دوست داره و راحته باید همونجوری گیتار بزنه. شما دستت تو پوزیشنی که از اول باهاش شروع کردی راحته مسلما خیلی بهتر میتونی کار کنی تا اینکه بیای و ببینی بقیه دستشون رو چجوری میگیرن. اینجوری نصف وقتت رو میذاری رو اینکه چجوری از بقیه تقلید کنی.متوجه عرض جنابعالی نمیشم. یعنی هر کسی هر جوری که دلش خواست گیتار بزنه ؟؟!!!
مطمئن باش اگه یه روز ایرادی از نوازندگی این افراد ببینم حتما همین جا ذکر میکنم. هیچ کس در هیچ زمینه ای بی عیب و نقص نیست. منتهی این افراد با تمرین زیاد تونستن ایرادات خودشون رو کمتر کنن.هیچکدام از ماها در اون جایگاهی نیستیم که از بزرگان گیتار الکتریک مثل جیمز و گیلمو ... ایراد بگیریم.
اولا که هیچ بایدی در کار نیست. من همونجور ساز میزنم که دوست دارم و راحتم. نیازی هم ندارم که جو ساتریانی یا دیوید گیلمور بشم. من خودمم و استایل خاص خودم رو دارم.شمام باید مثل اونا گیتار بزنی وگرنه مثل اونا نمیشی.
My Pain is Constant and Sharp،I do not hope for a better world for anyone،In fact I want my pain to be infected on others
Thumbs Up/Down |
Received: 2/0 Given: 0/0 |
دوستان لطفا اگر حرفی میزنن دلیل و برهان براش ارائه بدن به جای اینکه با تندی جواب بدن. اینجا جای مباحثه علمی است نه دعوا.نوشته اصلی توسط metal-militia [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
داداش شما که داری میگی هر کسی هرجوری که دلش خواست گیتار بزنه من یاد یه خاطره ای افتادم که اصلا بی ربط با مبحث ما نیست:
من در سن 10 سالگی به مدت 6 ماه رفتم توی یه مدرسه ی فوتبال که توش به بچه ها اصول اولیه ی تکنیکای فردی در فوتبالو یاد میدادن.
من چون عادت داشتم که با روی پا پاس بدم , همیشه مربی بهم گیر میداد که باید حتما با بقل پا پاس بدم و منم همش بهش میگفتم که مهم پاس دادنه نه اینکه با کجای پا باید پاس بدیم. اونم اومد برام قشنگ اثبات کرد که با بقل پا پاس دادن خیلی بهتر و دقیقتر توپ به یار هم تیمی میرسه و درصد خطا در پاس دادن با روی پا خیلی بیشتر میشه.
حالا اینجام توی بحث گیتار زدن بازم من میخوام بهت بگم که بنده قبول دارم که همه ی گیتاریستا مثل هم گیتار نمیزنن ولی اون دسته از گیتاریستای بزرگ همشون یا اکثریت قریب به اتفاقشون با چرخش مچ دست bend میکنن و ویبره میزنن.
من خودم یه بار یه آزمایشی با برنامه ی Celemony Melodyne انجام دادم و طی این آزمایش یه بار با حرکت قائم انگشت اشاره ی دست چپ و بدون چرخش مچ اومدم ویبره زدم که این نرم افزار همزمان ایجاد 2-3 تا نت را نشان داد ولی وقتی با چرخش مچ و نه با قوای خود انگشت ویبره کردم , یک نت به دست آمد و فهمیدم که چرخش مچ دست درست تره هم برای ویبره هم برای bend کردن.
Thumbs Up/Down |
Received: 25/2 Given: 5/45 |
چرا مقایسه الکی میکنی؟؟؟ فوتبال چه ربطی داره به گیتار زدن؟؟؟؟گرچه شما توی همون فوتبال هم میتونی با روی پا پاسهای دقیق و مفید بدی. من خودم برای بند و ویبره دادن از ترکیب مچ و حرکت انگشت استفاده میکنم. البته بیشتر تاکیدم روی حرکت انگشته و فقط برای زمانهایی که دامنه حرکتم رو میبرم بالا (مثل بند 1/5 به بالا) از مچ استفاده میکنم. اما هیچ اجباری نیست. اینم که شما میگی دلیل و منطق. شما خودت دلیلت به هیچ عنوان منطقی نیست. من بیام اینجوری ساز بزنم چون فلانی اینجوری زده؟؟؟یه بار گفتم. من خودمم. استایل خودم رو دارم. همونطور که هرکس دیگه ای استایل خودش رو داره. هیچموقع هم حاضر نیستم استایلم رو عوض کنم.
My Pain is Constant and Sharp،I do not hope for a better world for anyone،In fact I want my pain to be infected on others
Thumbs Up/Down |
Received: 11/0 Given: 0/0 |
سلام به همه
با اجازه اساتید منم نظرمو بگم.
والا تا جایی که من میدونم، رعایت یک سری اصول در استایل نوازندگی میتونه کار رو برای نوازنده راحت تر کنه. اصلا به همین خاطر هست که این اصول تبدیل به استاندارد شدن و آموزش در منابع معتبر بر اساس اونها صورت میگیره. بنابراین نمیشه اونها رو کلاً نادیده گرفت.
ولی ...
موارد متعددی هست که بستگی به فیزیک دست یا حتی سلیقه نوازنده داره. نمونه اش هم نحوه گرفتن پیک هست. مثلاً من خودم از حالت پیک گرفتن سانتانا حالم بهم میخوره! ولی بالاخره این بابا اینطوری یاد گرفته و تمرین کرده (به هر دلیل) و به نتیجه هم رسیده!
یا اینکه خیلی از نوازنده ها، بخصوص قدیمی ترها و اونایی که انگشتاشون به اندازه کافی بلند هست، حتی در مواردی که برای ما غیرممکن بنظر میاد و شاید حتی استاندارد هم نباشه، بجای انگشت 4 از انگشت 3 استفاده میکنن (مثلا جانی وینتر). این نوازنده ها بخاطر فیزیک دستشون و همینطور نوع لیک هایی که خودشون ساختن و بهش عادت کردن، ترجیح میدن از انگشت 3 استفاده کنن ولی شاید من و شما نتونیم این کارو بکنیم. حالا یه نفر که طرفدار سبک نوازندگی جانی وینتر هست، شاید اصرار داشته باشه که حتماً همونطوری بزنه ولی عملاً ممکنه با مشکل روبرو بشه.
خلاصه کلام:
بنظر من، رعایت اصول استاندارد در شیوه نوازندگی همیشه میتونه کمک خوبی باشه تا آدم به بیراهه نره و مجبور نباشه با سعی و خطا به نتیجه ای برسه که قبلاً دیگران رسیده ان. ولی این روشها در مواردی میتونن با توجه به فیزیک دست یا سلیقه نوازنده تا حدودی تغییر کنن. پس شاید بهتر باشه که نه این اصول رو وحی منزل تلقی کنیم و نه اینکه کلاً همه شونو نادیده بگیریم. بلکه ازشون استفاده کنیم تا اونطوری که بهتر برای ما جواب میده نوازندگی کنیم. بهتر جواب دادن هم یعنی اینکه صدای سالم از ساز دربیاد و استایلی که انتخاب میکنیم باعث ایجاد محدودیت در نوازندگی (سرعت یا لهجه ساز زدن و غیره) نشه.
قربان همگی
... And God Made the Blues ...
Thumbs Up/Down |
Received: 25/2 Given: 5/45 |
توی جزوه تروی استتینا درباره نحوهء پیکینگ نوشته: بهترین روش برای پیک زدن استفاده از حرکت مچه. اگه با حرکت آرنج ترکیب بشه فوق العاده است. بدترین روش هم پیک زدن با حرکت انگشت شصته. اما هیچ کدوم اشتباه نیست. به نوازندگی چند نفر از بزرگان نگاه کنید. استایل مورد علاقتون رو که باهاش راحتید انتخاب کنید و همون رو قوی کنید. (دقیقا همین نمیشه ترجمه اش. اما مفهومش برای من همینه.)
حالا حرفی هم که من میزنم همینه. اینکه مثلا گیلمور اینجوری بند میکنه اصلا دلیل منطقی نیست که ما همه مثل اون بند کنیم. من به شخصه گیتار زدنم ترکیبیه از حالتی که دستم راحته و استایل نوازنده های مورد علاقم.
My Pain is Constant and Sharp،I do not hope for a better world for anyone،In fact I want my pain to be infected on others
Thumbs Up/Down |
Received: 3/0 Given: 22/0 |
در مورد روش پیک زنی حرکت انگشت شصت به همراه حرکت مچ وقتی میخواین بین سیم ها پیک بزنین باعث افزایشه سرعت میشه. اسم اینجور پیک زدن،پیک زدنه دایره ای هست.نوشته اصلی توسط metal-militia [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 1/0 |
سلام
من چندتا مشکل برام پیش اومده:
آمپم مارشال 30 وات هست. از اینا که برا کلینش یه کلید می زنی بعد رنگش سبز می شه بعد دوباره که بزنیش قرمز می شه می ره رو کرانچ(که اصلا نمی دونم برا چی هست.) و یه کلید دیگه هم داره که می ره رو دیستروشن که اونم 2 حالت داره...
الان می خوام سولوی open fire رو بزنم. نمی دونم با کدوم دیستروشن بزنم. اونی که کشش صداش بیشتره و حساسه(به هر سیمی دست بزنم صدا می ده) یا اونی که کشش صداش کمتره و کمتر حساسه؟
می خوام نزدیک به صدای همون گیتاری بشه که خود استتینا سولو open fire زده... (امیدوارم یادتون باشه کدوم سولو رو می گم. اول کتاب لید 1 هست)
برا ضبط صدای آمپ هم من از گوشیم استفاده می کنم. به نظر شما گوشیم رو به آمپ بچسبونم یا دور از آمپ بزارم تا صدای بهتری بده؟
یه مشکل دیگم هم هارمونیک ها مصنوعی هست. مال من صداش خیلی کمه. شانسی هم صداش در می یاد. اگه می شه یه راهنمایی در موردش بکنین.
مرسی
Thumbs Up/Down |
Received: 1,435/20 Given: 1,833/25 |
نوشته اصلی توسط EzioAuditore [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
سلام
برای سولو هایی که به کشش و ساستین بالا نیاز داره، در این آمپی که شما دارید، از کانال Overdrive 2 (همون که به رنگ قرمز در میاد) باید استفاده کنید. Gain رو هم تا حد قابل قبولی زیاد کنید.
مسلما با این آمپ ترانزیستوری نمیشه دقیقا همون صدایی رو بگیرید که تروی از گیتارش گرفته. چون اولا اون از آمپ لامپی استفاده کرده و ثانیا قطعا از یونیت افکت ها و پدال های Distortion یا Overdrive هم استفاده کرده. علاوه بر این مسائل، باید حتما از جنس پیکاپ های گیتارش هم با خبر باشیم.
برای ضبط صدای آمپ، من کلا گوشی رو اصلا پیشنهاد نمیکنم. چون در هر صورت فکر نمیکنم صدای قابل قبولی ارائه کنه. ولی حالا اگه صرفا فقط برای گوش دادن خودتون بخواید ضبط کنید، اگه نزدیک آمپ باشه، صدای طبیعی تری از آمپ دریافت میکنه تا اینکه دور باشه.
در مورد هارمونیک مصنوعی
موقع اجرای artificial harmonic باید پیک رو طوری در دست بگیرید که گوشه انگشت شست دستی که باهاش پیک میزنید، در همون لحظه، یک تماس جزئی با سیم مورد نظر پیدا کنه. البته محلی که روی سیم پیک میزنید هم خیلی مهمه! اگه جایی که باید پیک بزنید رو موقع آرتیفیشال هارمونیک رعایت نکنید، تاثیری نداره. این محل ها هم میلی متری هستن. میتونید با آزمون و خطا و با عقب و جلو بردن دست به سمت پیکاپ های بریج و نک پیداشون کنید.
موقع اجرای آرتیفیشال، تقریبا پیک رو باید به این شکل در دست بگیرید.
اگه به سایت یو تیوب دسترسی داشته باشید، خیلی بهتر میتونید ویدیو های آموزشی نحوه اجرای هارمونیک مصنوعی رو ببینید.
ویرایش توسط Honey_Shababi : Saturday 28 December 2013 در ساعت 12:59 PM
تمرين تمرين تمرين
موفقيت
Thumbs Up/Down |
Received: 43/2 Given: 9/1 |
به فرمایش هانی اضافه کنم که برای آرتیفیشیال های مصنوعی :
۱: از پیکاپ بریج استفاده کن.
۲: ولوم و تون گیتار رو تا آخر باز کن.
۳: گین آمپ و افکتی که داری رو تا میتونی زیاد کن.
۴: فاصله پیکاپ تا سیم گیتار شما باید با توجه به نوع پیکاپ تنظیم شده باشه.
۵: سعی کن با سیم (سل) خصوصا روی فرت پنجم و هفتم بیشتر تمرین کنی.
...
یه نکته هم از دید شخصی خودم عرض میکنم، احتمالا بیشتر دوستان موافق عرض من نباشن ولی به هر حال این نظر منه :
اگر استاد داری و استادت تاکید میکنه که سولوهای کتاب تروی رو بزنی، که هیچی.
اما اگر استادی نداری یا استاد داری و تاکید نمیکنه که سولوهای کتاب رو بزنی، به نظر من اصلا وقتت رو یک ثانیه هم واسه این سولوهای عجیب تلف نکن و بیشتر روی تمرینات کتاب تکیه کن. اما تمرین ها رو خوب و قوی بزن. کتاب یک و دوی لید و ریتم رو که تموم کردی، و به کتاب های بالاتر مثلا اسپید مکانیک رسیدی، اون موقع برو سولوهای معروفی که دوست داری، مثلا سولوهایی که از گیلمور یا گری مور یا هر کسی که دوست داری، همزمان با تمرینای اسپید مکانیک که داری میزنی تمرین کن.
البته باز هم میگم. این نظر شخصی منه. من شخصا به دوستانی که پیشم تمرین میکنن این طور توصیه میکنم و معمولا نتیجه خوبی هم داشته تا الان.
این سولوهای کتاب های تروی اصلا برای من از چندین سال پیش مقولات هضم نشدنی و بی مزه ای بودند. (با احترام کامل به استاد تروی استتینا که به گردن همه نوازندگان امروزی واقعا حق بزرگی داره).
باز هم میگم که این نظر شخصی من بود. اگر موافق نیستین اصلا وقت خودتون رو واسه جواب دادن به من تلف نکنین و به تمریناتون برسین.
راک آن.
Thumbs Up/Down |
Received: 956/32 Given: 2,257/5 |
دوست عزیز، شما برای زدن Artificial Harmonics به سه چیز نیاز داری. اول تمرین تکنیک (انقدر بزنید تا یاد بگیرید) ، دوم پیکاپ قوی و خوب، سوم سیم خوب. اگه پیکاپ خوب باشه، با پیکاپ Neck هم میتونید این تکنیک رو اجرا کنید.
Whatever Life throws at you, PLEASE don't Cry & Bitch about it. Either take it like a MAN, or DUCK your F*#@ing head down!!! - F. Metal The Great
Rockers Nation
Thumbs Up/Down |
Received: 1,435/20 Given: 1,833/25 |
به نظر من، اینکه کدوم حالت پیکاپ (نک یا بریج) باشه خیلی توفیقی نمیکنه. چون با گیتار های آکوستیک (نایلون یا استیل استرینگز) هم میشه آرتیفیشال هارمونیک زد.
من خودم همیشه روی تمام وضعیت پیکاپ ها میتونم آرتیفیشال بزنم ... مهم اون محلی هست که باید پیک زده بشه.
ویرایش توسط Honey_Shababi : Saturday 28 December 2013 در ساعت 05:57 PM
تمرين تمرين تمرين
موفقيت
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 1/0 |
مرسی از راهنمایی های خوبتون
یه سوال دیگه دارم:
شردر یعنی چه؟
Thumbs Up/Down |
Received: 956/32 Given: 2,257/5 |
Shred کردن یه تکنیکهه Solo زدنه. Shredder (فاعل) کسیه که این تکنیک رو میزنه.
بعضی از منتقدین معتقد هستن که این تکنیک، خیلی وابسته با آرپاژهای Sweep-Picking هست به اضافه مقادیر متنابهی گامهای Diminished و یا Harmonic Minor, و تکنیک Finger-Tappingبه اضافه استفاده بسیار از Whammy Bar. دیگر منتقدین معتقد هستن که تکنیک مجزایی نیست و بیشتر یه اسم هستش که گیتاریستها ازش استفاده میکنن. با وجودی که این نحوه نوازندگی بیشتر در سبک متال اسم در کرده (بخاطر Tapping های مداوم و تکنیکهای Whammy Bar مثل Dive Bomb), این اصطلاح در سبکهایی مثل Bluegrass, Country, Jazz Fusion, و حتی Blues هم استفاده میشه.
گفته میشه که Solo گیتار Ulrich Roth از گروه Scorpions در آهنگی بنام In Trance, نمونه اولیهٔ این نحوه نوازندگی بوده.
منبع : [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
ویرایش توسط FMETAL : Saturday 28 December 2013 در ساعت 09:16 PM
Whatever Life throws at you, PLEASE don't Cry & Bitch about it. Either take it like a MAN, or DUCK your F*#@ing head down!!! - F. Metal The Great
Rockers Nation
Thumbs Up/Down |
Received: 43/2 Given: 9/1 |
هانی جان این که عرض کردم با فلان پیکاپ و فلان فرت تمرین بشه، واسه راحتی کار بود در امر آموزش... وگرنه شما باید هم با هر پیکاپی آرتیفیشیال بزنید.
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 1/0 |
سلام
یه سوال داشتم:
لهجه ی گیتاریست یعنی چه؟
یعنی تکنیک هایی که علاقه داره تو کاراش به کار ببره یا نحوه ی اجراشون؟ (تکنیک ها رو مگه می شه چند جور اجرا کرد؟)
در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)