0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 103/0 Given: 61/2 |
درود سپهر عزیزنوشته اصلی توسط sepehr13671013 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
در اینکه آقای ذوافنون تاثیر زیادی در معرفی و پیشرفت سه تار داشتن شکی نیست. اما از دو جنبه میشه یک سبک رو بررسی کرد: به لحاظ سلیقه و به لحاظ فنی. شما اگر دقت کنید سوال این تاپیک اینه که کدام شیوه نوازندگی را می پسندید ؟ که معنی سلیقه می ده. قرار نیست همه افراد تنها ساز آقای ذوالفنون رو بیشتر بپسندن. به لحاظ سلیقه هر سبک و مکتبی زیبایی های خاص خودش رو داره و به نظر منم مقایسه اساتید با هم کار درستی نیست چون فیلد کاری هر استادی با اون یکی فرق داره، مهم اینه که چه کسی بیشتر باعث پیشرفت این ساز زیبا و اصیل خواهد شد.
موفق باشید
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 2/0 |
درود بر امیر عزیز
من هم انتظار ندارم جامعه ای ماشینی که همه به یک سبک علاقه داشته باشن، داشته باشیم اما واقعا برام جای تعجب داره این کم پسندیدن ها! برحال به نظرم این هم نوعی بی مهری هست امیدوارم ما بتونیم یک صدم راه اساتید بزرگی مثل جناب ذوالفنون رو در موسیقی طی کنیم... و به قول شما به اعتلای این موسیقی و این ساز کمک کنیم.
Thumbs Up/Down |
Received: 103/0 Given: 61/2 |
ممنونم از نظرت...نوشته اصلی توسط sepehr13671013 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
گفتم بحث بیشتر پسندیدنه. وگرنه یه سه تارنواز امکان نداره از ذوالفنون خوشش نیاد. من خودم به لحاظ تکنیکی زیاد نمی پسندمش ولی روح بسیار بزرگی در بعضی از کارهای ایشون هست. همین الان خود بنده دارم چندتا از قطعات زیباشون رو به شدت تمرین می کنم :)
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 4/0 |
استاد لطفی از نظر حس و حال و جمله بندی و در کل پکیج نوازندگی سه تار فوق العاده عالی مینوازند
Thumbs Up/Down |
Received: 406/0 Given: 601/0 |
از نوازندگي اساتيد ٰ عبادي ٰلطفي ٰعليزاده ٰبابايي و ذوالفنون لذت مي برم ولي اگر قرار باشه يکي رو براي گوش کردن انتخاب کنم . شيرين نوازي ذوالفنون رو به بقيه ترجيح ميدم البته اگر مجبور به انتخاب يکي باشم.
آیههای اشک من تفسیر میشد، بد نبود
دل اگر از غصه خوردن سیر میشد، بد نبود
شور ماتم، دشتی غم، بغضهای اصفهان
در بیات ترک شب تحریر میشد، بد نبود..
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
به نظرم ردیف نوازی استاد طلایی شیوه ی کامل وزیباییه
ویرایش توسط hoda_92 : Sunday 5 January 2014 در ساعت 11:58 AM
Thumbs Up/Down |
Received: 103/0 Given: 61/2 |
سلام دوست عزیز...نوشته اصلی توسط hoda_92 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
خیلی خوش اومدید به این انجمن و ایشالله مطالب خوبی در کنار بقیه بی آموزیم...
واسم جالب بود که به شیوه جناب طلایی اشاره کردید. خیلی جالبه که از بچه های این نسل هستن کسایی که به این شیوه علاقه مندن.
موفق باشید ایشالله
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
من از نوازندگان قدیمی از سبک نوازندگی استاد هرمزی ، صبا بسیار تاثیر گرفتم و خیلی استایل نوازندگیشون مخصوصا استاد صبا رو می پسندم ، البته استاد عبادی و ذولفنون هم که جای خود دارن
در بین استید معاصر هم اولین الگوی من استاد شعاری بعد از اون استاد علیزاده و بعد از اون استاد لطفی هست
البته با اینکه
سعی کردم سبک نوازندگی مربوط به خودم رو داشته باشم و از کسی تقلیدی نباشه ولی به نظرم تاثیر بسیاری از سبک اساتیدی که گفتم گرفتم
کارای استاد ساکت رو هم گوش میدم و دوست دارم ولی نوازندگی خودم زیاد گرایش به سمت استایل ایشون نداره
Thumbs Up/Down |
Received: 24/0 Given: 1/1 |
بنظر حقیر در وادی موسیقی، بهترین شناختن بسیار دشواره و تنها میشه به گفتن این جمله که من این شیوه رو بیشتر می پسندم و اون شیوه رو نمی پسندم اکتفا کرد. و باز هم از دید بنده تموم اساتید سه تارنواز صاحب سبک هرکدومشون حرفهای برای گفت دارند... شکل جمع نوازیِ استاد فروتن و یا تک زخمه های استاد عبادی... اما برای من در صدای ساز استاد عبادی، ملاحت و قربتی هست که در هیچ ساز دیگه ای نیست و جالب اینکه فقط ایشون و شاگردانشون می تونند این صدا رو از ساز دربیارند... بنده خودم در زمان حیاتشون خدمتشون رسیدم و بواقع آخرش نتونستم بفهمم که این صدا، بخاطر خود سازه و یا شکل زخمه های ایشون.. و دوباره عرض می کنم که شاگردان ایشون هم با هر بضاعت تکنیکی، همین صدا از سازشون در می آمد!... جدا از استاد عبادی... از ساز جناب علیزاده ... جناب شعاری... و صدای ساز مرحوم جنگوک لذت بیشتر می برم. صدای ساز اساتید متقدم فروتن و هرمزی و صدای زحمه هاشان، فراتر از حوصله این کمترین است و البته از متاخرین آقای بهداد بابایی هم!... از سه تار جناب لطفیِ سی سال پیش به قبل هم لذت می برم... استاد طلایی.. جناب ذولفنون... استاد صبا و جمیع اساتید دیگر گر هستند که تنشان سالم و اگر پرواز کردند یادشان گرامی!... ضمنا صدای سه تارِ ابو سه تار، مرحوم آقاخان ایرانی را هم دوست ندارم... والله!0
ویرایش توسط piottel : Saturday 25 January 2014 در ساعت 07:53 AM
Thumbs Up/Down |
Received: 24/0 Given: 1/1 |
ردیف نوازیِ زیبا رو میتونم بفهمم، اما منظور از ردیف نوازی کامل، اینه که ایشون تموم گوشه ها رو نواختن و یا معنای دیگری داره؟0
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
تمام اساتید ساز سه تار صاحب سبک هستن وبه نوبه ی خود قدر می باشند.
من از سه تار نوازی اساتیدی چون عبادی،ذوالفنون،لطفی، بابایی و همچنین ردیف نوازی داریوش طلایی بسیار لذت می برم.
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
نوازندگی استاد عبادی که جای خود داره. از لحاظ شیرینی نوازندگی و جمله بندی ساده و پر از احساس فکر نمیکنم کسی به پای لطفی برسه.
اما ناگفته نمونه که موسیقی سنتی ما در در حال غرق شدن در باتلاق تعصب ورزی سرسختانه هست. در این بین نوازندگی اساتیدی مثل شعاری و کیوان ساکت و دیگر اساتیدی که کارهای تلفیقی انجام میدن بسیار به چشم میاد و به نظرم بعد از مدتها در جا زدن گامهای بسیار مهمی در موسیقی سنتی هست.
من شخصا از کارهای کیوان ساکت و ترکیب تکنیک فوق العاده و احساس در نوازندگی ایشون بسیار لذت میبرم.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)