نقل قول نوشته اصلی توسط mamalkhan [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
به خدا منم همینو می گم علی جون. من که نگفتم کی خوبه کی بده. قبول دارم حرف دوستان. ردیف طلایی از همه بهتره. هم سی دیش هست هم کتابش. ولی من فقط سی دی این کتاب ردیف سه تار ترابی را می خواستم. فکر نمی کنم هم کپی رایت بش بخوره. خیلی قدیمیه و نایابو اگر کسی داشته باشه بم بده خیلی ممنونش می شم
mamalkhan جان ، قصد ما هم راهنمایی شما بود ، و این اجرا رو من اصلا چیزی نشنیدم دربارش ، من اتفاقا کار آقای مهرداد ترابی رو خیلی هم دوست دارم و برای ایشون خیلی احترام قائلم . خواستم بگم برای کسی که برای بار اول داره ردیف رو یاد می گیره ، استفاده از منبع معتبر خیلی مهمه ، قطعا خود آقای ترابی هم از سر ادعا این ردیف رو اجرا و منتشر نکردن . تا جایی که اجرای استاد طلایی باشه که به ردیف دانی و ردیف شناسی مورد قبول هم دوره های خودش هست ، واقعا استفاده زا منابع دیگه ظلم به خود و همینطور سنت موسیقایی ماست!
چرا استاد لطفی که در این زمینه ید طولایی دارند و در ردیف دانی و ردیف شناسی مورد وثوق همه ی اهالی موسیقی هستند اقدام به اجرا و انتشار ردیف نمی کنن؟ چون احساس نیاز نکردن و قطعا کار استاد طلایی مورد احترام و تایید ایشان هم هست! و استاد علیزاده هم اقدام به اجرا و انتشار ردیف میرزا عبدالله کردن که اون هم بسیار مورد احترام هست چون ایشون هم از نسلی هستند که اساتید قدیم رو درک کردن و بطور مستقیم از اونها این ردیف ها رو درس گرفتن!
حالا با این وجود این یه نکته است برای شما و برای اینکه از مفهوم این نکته بتونی در کارت برای یادگیری ساز استفاده کنی ، قصد ما هم این نبود که بگیم ما می گی این خوبه اون بد! قصد راهنمایی بود حالا شما می تونی اون اجرا رو هم پیدا کنی و گوش بدی ولی توصیه اینه که فعلا دنبالش نباشی . سعی کن یک دور ردیف رو با اجرای استاد طلایی فرا بگیری بطور دقیق و آنالیز کنی بعد می تونی به اجراهای دیگه توجه کنی و اونها رو مورد بررسی قرار بدی و اگر احیانا نکته ی بدیعی در اونها وجود داشت اونها رو مورد استفاده قرار بدی .