0
جواب 1- به این حالت نگیم دوبل نت بهتره ... البته دوبل نت هم صحیحه ها ولی بگیم استفاده از سیم واخوان بهتره. به هر حال این دوبل نت ها یا همون سیم واخوان با تمرین زیاد اجراشون میسر میشه. در واقع دست باید عادت کنه که در یک مسیر صاف حرکت کنه. نگران نباش، با تمرین به راحتی قابل انجامه. اصلا نباید فشار روی آرشه ایجاد کنی. کم کم که تسلطت روی آرشه زیاد بشه این مشکل به زودی حل میشه.نوشته اصلی توسط hamed10 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
جواب 2 - اعداد انگلیسی نشون دهنده ی انگشت هستن. وقتی 5 رو انگلیسی بنویسه یعنی انگشت چهارم رو مثلا نیم پرده یا یک پرده ببر بالا (انگار مثلا یه انگشت پنجمی هم وجود داره.) ... اینجا این مسئله مطرح نیست. وقتی پنج رو فارسی می نویسن نشون دهنده ی مالش هست. اینجا یعنی با انگشت چهارمت تا نت بعدی که میشه 2 و نیم پرده فاصله داره، یه لحظه یه مالش کوچیک ایجاد کن. اینو باید استاد بهت یاد بده.
جواب 3 - این اعداد رو خود استاد رحمت الله بدیعی اضافه کردن. به نظر ایشون اینجوری ساده تر و صحیح تر اجرا میشه. توضیح: 3 بار باید با گلیساندو از نت سی به نت ر بری. بار اول با انگشت سوم، بار دوم با انگشت دوم و بار سوم با انگشت اول. البته ایرادی نداره که هر سه بار رو با انگشت سوم بری ولی اینجوری زیباتر میشه (یه مقدار نیاز به تمرین داره) ...
جواب 4 - باید می لا ر سل کوک کنی (کوک استاندارد) ... اونوقت توی شکسته هم دوبل نت ها (واخوان) درست در میاد (روی سیم دوم و سوم)
جواب 5 - بستگی به قطعه داره. بعضی از قطعات هستن که مدت ها طول می کشه تا درست در بیاد. همین چهارمضراب بیات ترک که گفتی هنوز هم برای من سخته. تغییر پوزیسیون زیاد داره. برای حفظ شدن قطعه هم بستگی داره که قطعه چقدر طولانی و پیچیده باشه.
من اینجا هستم که سوال دوستان رو جواب بدم و از تجربه های اساتید استفاده کنم. خودم هم خیلی چیزا رو نمیدونستم و نمیدونم ... بالاخره باید سوال مطرح بشه. پرسیدن همیشه خوبه.
علاقه مندي ها (Bookmarks)