لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

صفحه 9 از 12 نخستنخست ... 56789101112 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 129 به 144 از 192

موضوع: انواع واقسام سوالات یک مبتدی در مورد ویولن و ویولن نوازی

  1. #129
    angelmalfoy آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    104620
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    نوشته ها
    206
    میانگین پست در روز
    0.06
    تشکر از پست
    227
    146 بار تشکر شده در 84 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Follow angelmalfoy On Twitter
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 53/2
    Given: 2/2
    میزان امتیاز
    11

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    یه سوال داشتم:
    برای پیانو زدن مربیم گفته باید ارشه کشی تغییر بدم مثلا همون چرخش یا کمتر کردن فشار دست
    اما تو اینترنت خوندم که باید اون قسمت که انتها گریف هست (بعد از محدوده ارشه کشی) ارشه کشید برای پیانو زدن
    کدوم درسته؟
    پرواز را بخاطر بسپار
    پرنده مردنیست

  2. #130
    virtuoso آواتار ها
    مسئول بازنشسته

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بازنشسته
    شماره عضویت
    68297
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    سن
    34
    نوشته ها
    1,246
    میانگین پست در روز
    0.30
    تشکر از پست
    3,021
    3,010 بار تشکر شده در 1,040 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    7 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 614/4
    Given: 649/29
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط angelmalfoy [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    یه سوال داشتم:
    برای پیانو زدن مربیم گفته باید ارشه کشی تغییر بدم مثلا همون چرخش یا کمتر کردن فشار دست
    اما تو اینترنت خوندم که باید اون قسمت که انتها گریف هست (بعد از محدوده ارشه کشی) ارشه کشید برای پیانو زدن
    کدوم درسته؟
    برای اینکه بتونین نت ها رو پیانو یا ضعیف بنوازین باید اولا حرکت مچ و انگشتاتون نرم باشه و مهم تر از اون 2 تا اصل برای پیانو نواختن باید رعایت کنید. 1- فشار رو کمتر کنید 2- از مقدار کمتری از آرشه برای اجرای نت استفاده کنید.
    اون چرخش هم در راستای نرم تر آرشه کشیدن هست که البته نباید زیاد باشه!

    اون چیزی که شما خوندین اشتباهه. اگه آرشه رو نزدیک به گریف بکشین صدا یه مقدار تغییر می کنه و حالت غیرشفافی بخودش می گیره ... اگه نزدیک به خرک آرشه بکشین، آرشه صدای تو خالی و خشک ایجاد می کنن که این دو نوع آرشه کشی رو در مواقع خاصی باید انجام داد.

  3. 2 کاربر برای این پست از virtuoso تشکر کرده اند:


  4. #131
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    102470
    تاریخ عضویت
    Mar 2014
    نوشته ها
    17
    میانگین پست در روز
    0.00
    تشکر از پست
    10
    6 بار تشکر شده در 5 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    سلام به دوستای گلم . من یه مشکلی دارم تو ویولون خیلی رو اعصابمه . معمولا اهنگ های استاد رو که ضبط می کردم و می زدم یه جورایی ریتمشون رو حفظ می کردم . امروز قرار بود آهنگ „دانوب آبی” جان استراوس رو بزنم تو ریتمش خیلی مشکل داشتم . اون تیکه ای رو که نمی تونستم ریتمش رو درست در بیارم استادم گفت بخون که حسابی قاطی کردم غلط و غولط خوندم نت ها رو چپه و غلط می گفتم گاهی . خیلی ناراحت کننده بود برام . نمی ودنم من اینجوریم یا بقیه هم این مشکل رو دارند ؟ کلا حس می کنم خیلی خنگم . سر کلاس نمی تونم اشکالام رو بر طرق کنم باز دوباره باید بیام خونه و کلی کار کنم و متوجه بشم استاد چی گفته تا بتونم درست بزنم . هنوز فاصله انگشتام باز نشده (برای این قضیه پیشنهادی دارید دوستان ؟) ، بعد 2-3 ترم نمی دونم حس می کنم دارم گیر می کنم کم کم :(خیلی حس بدیه . با اینکه ویولون رو خیلی دوست داشتم . انقد ناراحت شدم که به زور می رم سمتش برا تمرین .
    استادم می گه چرا آرشه رو انقد با ترس می کشی ؟ انگار می ترسی آهنگ رو بزنی . اما من حس می کنم آرشم همش می پره . حس می کنم دارم دلسرد می شم . در عین این که خیلی سازم رو دوس دارم . :(

  5. #132
    amin_20 آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    112097
    تاریخ عضویت
    Jul 2014
    نوشته ها
    86
    میانگین پست در روز
    0.02
    تشکر از پست
    96
    44 بار تشکر شده در 35 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 1/0
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    10

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط mostafakhan [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    سلام به دوستای گلم . من یه مشکلی دارم تو ویولون خیلی رو اعصابمه . معمولا اهنگ های استاد رو که ضبط می کردم و می زدم یه جورایی ریتمشون رو حفظ می کردم . امروز قرار بود آهنگ „دانوب آبی” جان استراوس رو بزنم تو ریتمش خیلی مشکل داشتم . اون تیکه ای رو که نمی تونستم ریتمش رو درست در بیارم استادم گفت بخون که حسابی قاطی کردم غلط و غولط خوندم نت ها رو چپه و غلط می گفتم گاهی . خیلی ناراحت کننده بود برام . نمی ودنم من اینجوریم یا بقیه هم این مشکل رو دارند ؟ کلا حس می کنم خیلی خنگم . سر کلاس نمی تونم اشکالام رو بر طرق کنم باز دوباره باید بیام خونه و کلی کار کنم و متوجه بشم استاد چی گفته تا بتونم درست بزنم . هنوز فاصله انگشتام باز نشده (برای این قضیه پیشنهادی دارید دوستان ؟) ، بعد 2-3 ترم نمی دونم حس می کنم دارم گیر می کنم کم کم :(خیلی حس بدیه . با اینکه ویولون رو خیلی دوست داشتم . انقد ناراحت شدم که به زور می رم سمتش برا تمرین .
    استادم می گه چرا آرشه رو انقد با ترس می کشی ؟ انگار می ترسی آهنگ رو بزنی . اما من حس می کنم آرشم همش می پره . حس می کنم دارم دلسرد می شم . در عین این که خیلی سازم رو دوس دارم . :(
    سلام دوست عزیز مشکل شما جسمی یا از هوش نیست مشکل شما مشکل روحیه... وقتی میری برای تمرین با استاد استرس داری درسته؟باید از ویولن زدن لذت ببری... چند وقته ویولن میزنی؟چیا رو کار کردی؟وقتی میری یه نت رو بنوازی درکش کن حس آهنگو درک کن در کل منظورم اینه با احساس نوازندگی کن... آرامشت اینطوری حفظ میشه... بعدش تو کار خودتو بکن اگه مشکلی هست استادت باید برطرفش کنه نه اینکه بهت گیر بده

  6. #133
    Nilya آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    85148
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    نوشته ها
    173
    میانگین پست در روز
    0.04
    تشکر از پست
    147
    404 بار تشکر شده در 159 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 134/0
    Given: 32/0
    میزان امتیاز
    11

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    اینا همه با تمرین درست میشه. برای بهتر کردن ریتم خوانیت می تونم بهت یه پیشنهاد بکنم. یعنی در اصل چند تا پیشنهاد. اول اینکه قطعه ای که استاد میزنه رو ضبط نکن یا اگه می کنی هی گوش نکن بهش. بذار اون اخر که خودت کارو در آوردی گوش کن و مقایسه کن و سعی کن کار خودت رو بهتر کنی. دوم اینکه تمریناتت رو اصولی تر کن. تمریناتت رو چهار مرحله کن. مرحله ۱: فقط نت ها رو بخون بدون در نظر گرفتن ارزش زمانی و ریتم و ایناش. ۲: بازم نت ها رو بخون اما این بار ارزش زمانیش رو هم لحاظ کن. ۳: انگشت گذاری کن بدون اینکه آرشه کشی کنی. فقط تمرین انگشت گذاری. ۴: آرشه کشی رو هم اضافه کن.
    این کار هم نت خونیت رو قوی میکنه هم اینکه تمرکز روی انگشت گذاری در مرحله ۳ باعث میشه انگشت گذاریت هم قوی بشه.
    موفق باشی

  7. کاربران زیر از Nilya به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  8. #134
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    102470
    تاریخ عضویت
    Mar 2014
    نوشته ها
    17
    میانگین پست در روز
    0.00
    تشکر از پست
    10
    6 بار تشکر شده در 5 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    ممنون امیر جان . حدود 18 جلسه هست که دارم کلاس می رم در کل فک کمی شه 4 ترم . راستش من خالقی و ل ویولون 1 رو اخراشم . خالقی اتود شماره 2 رو تازه استاد درس داده و ل ویولون هم تا درس 92 زدم . کتاب دنیای زیبای ویولون 2 رو تازه شروع کردم البته یکم ناراحت هم بود استادم دیروز دلیلش رو نمی دونم . کلا استاد خوب و مهربونی هست (آقای سیامک برقی) اما دیروز یه دفه خرد تو ذوقم راستش .

    یه دنیا ممنون نیلای عزیز . خیلی لطف کردی بابت راهنمایی . حتما امتحان می کنم این رو که گفتی و نتیجه رو می گم . راستش استاد سلفژمون اصلا خوب نبود . حس می کنم ریتم و سلفژم خیلی ضعیف هست و این خیلی منو اذیت می کنه . مثلا یه قطعه رو که می خوام بزنم می دونم اون نت کجاست و مال انگشت چندم و روی چه سیمی هست (البته اولش سیم ها رو یکم قاطی می کردم) اما اسمش رو باید حدود 2-3 ثانیه فکر کنم تا یادم بیاد صداش رو شاید بتونم در بیارم ولی اسمش یادم نمیاد :(.
    فک کنم کلا عادت کردم آهنگ رو حفظ می کنم و می زنم (البته برای کتاب خالقی اینجوریه ها) برام جالبه . تو کتاب ل ویولون 1 ریتم رو دقیقا همون چیزی که هست می رم جلو

  9. کاربران زیر از mostafakhan به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  10. #135
    Nilya آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    85148
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    نوشته ها
    173
    میانگین پست در روز
    0.04
    تشکر از پست
    147
    404 بار تشکر شده در 159 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 134/0
    Given: 32/0
    میزان امتیاز
    11

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط mostafakhan [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]

    یه دنیا ممنون نیلای عزیز . خیلی لطف کردی بابت راهنمایی . حتما امتحان می کنم این رو که گفتی و نتیجه رو می گم . راستش استاد سلفژمون اصلا خوب نبود . حس می کنم ریتم و سلفژم خیلی ضعیف هست و این خیلی منو اذیت می کنه . مثلا یه قطعه رو که می خوام بزنم می دونم اون نت کجاست و مال انگشت چندم و روی چه سیمی هست (البته اولش سیم ها رو یکم قاطی می کردم) اما اسمش رو باید حدود 2-3 ثانیه فکر کنم تا یادم بیاد صداش رو شاید بتونم در بیارم ولی اسمش یادم نمیاد :(.
    فک کنم کلا عادت کردم آهنگ رو حفظ می کنم و می زنم (البته برای کتاب خالقی اینجوریه ها) برام جالبه . تو کتاب ل ویولون 1 ریتم رو دقیقا همون چیزی که هست می رم جلو
    مصطفی عزیز این مساله که میگید اصلا عجیب نیست. واسه خیلی ها ممکنه پیش بیاد. من خودم این مشکل رو داشتم اونم نه تو ل ویولن ۱. بلکه وسط ل ویولن ۲. میتونستم نت رو بزنم ولی اسماشون و باید کلی فکر میکردم که بگم. استادمم وقتی فهمید خیلی عصبانی شد. اون موقع من فکر می کردم فقط منم که انقد بی استعدادم اما این جوری نیست. روش تمرین من غلط بود چون تنبل بودم حوصله نداشتم نت خونی کنم. برای شما هم همین طوره. اما فقط کافیه ۲ هفته نت خونی کنید. می بینید که چقدر سریع پیشرفت می کنید. اگه مشکلی هم در ریتم خوانی داشتید می تونید همین جا مطرح کنید. دوستان اطلاعاتشون رو ازتون دریغ نخواهند کرد. اما از اواسط سال دوم کلاس سلفژ و تئوری رو شروع کنید چون ریتم ها از این حالت ساده در میان و استادی که ساز درستون میده وقت نمیکنه که به طور جامع روی ریتم و تئوری شما کار کنه.

  11. کاربران زیر از Nilya به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  12. #136
    virtuoso آواتار ها
    مسئول بازنشسته

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بازنشسته
    شماره عضویت
    68297
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    سن
    34
    نوشته ها
    1,246
    میانگین پست در روز
    0.30
    تشکر از پست
    3,021
    3,010 بار تشکر شده در 1,040 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    7 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 614/4
    Given: 649/29
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    سلام آقا مصطفی.
    البته جواب شما رو دوستان (بخصوص نیلیا خانم) دادن اما بنده هم میخوام نکته ای رو عرض کنم.
    توی یادگیری ویلن سه تا اصل داریم: 1- عشق 2- پشتکار 3- حوصله

    اصل سوم حوصله اس. هنرجو باید حوصله ی زیادی داشته باشه. اینو به خودم هم میگم:
    در تمام مقاطع یادگیری ویلن (از مبتدی تا حرفه ای) هنرجو دچار شکست ها و پیروزی های زیادی میشه ... از موفقیت ها نباید مغرور بشه و فکر کنه چیزی بلده و از شکست ها هم نباید دلسرد شد.

    نکته ی دیگه ای هم که خودتون اشاره کردین „سلفژ” هست... سلفژ نقش اساسی توی یادگیری ویلن داره. هم یادگیری خوندن صداها و هم ریتم خوانی خیلی مهمه. افرادی که ابتدا سلفژ کار می کنن و خوب هم یاد می گیرن، معمولا توی یادگیری ویلن خیلی موفق تر از افرادی هستن که در این زمینه آموزشی ندیدن.

    پس، به اون روشی که نیلیا خانم گفتن تمرین کنین و سعی کنین صبر و حوصله ی بیشتری داشته باشین.

  13. کاربران زیر از virtuoso به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  14. #137
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    102470
    تاریخ عضویت
    Mar 2014
    نوشته ها
    17
    میانگین پست در روز
    0.00
    تشکر از پست
    10
    6 بار تشکر شده در 5 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    ممنون از هر دو بزرگوار استاد عزیز و نیلیای عزیز . سعی می کنم بیشتر وقت بذارم .
    یه سوال دیگه هم داشتم . من گاهی بی حوصله و یا کم حوصله هستم به نظرتون باز هم با بی حوصلگی تمرین کنم یا بذارمش برای یک روز دیگه .
    در واقع می خوام بپرسم هر روز تمرین کردن مهمه یا با حوصله و وقت تمرین کردن مهمه ؟

  15. کاربران زیر از mostafakhan به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  16. #138
    virtuoso آواتار ها
    مسئول بازنشسته

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بازنشسته
    شماره عضویت
    68297
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    سن
    34
    نوشته ها
    1,246
    میانگین پست در روز
    0.30
    تشکر از پست
    3,021
    3,010 بار تشکر شده در 1,040 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    7 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 614/4
    Given: 649/29
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط mostafakhan [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    ممنون از هر دو بزرگوار استاد عزیز و نیلیای عزیز . سعی می کنم بیشتر وقت بذارم .
    یه سوال دیگه هم داشتم . من گاهی بی حوصله و یا کم حوصله هستم به نظرتون باز هم با بی حوصلگی تمرین کنم یا بذارمش برای یک روز دیگه .
    در واقع می خوام بپرسم هر روز تمرین کردن مهمه یا با حوصله و وقت تمرین کردن مهمه ؟
    خواهش می کنم. اگه منظورتون از استاد منم که خیلی ممنون از لطفتون ولی من استاد نیستم. هنرجو هستم.

    به نظر من هر روز باید تمرین کنید. حتی اگه خیلی سرتون شلوغ باشه حداقل هر روز نیم ساعت باید تمرین کنید. پ
    بعضی از افراد که مشغله شون خیلی زیاده اشکالی نداره که یکی دو روز در هفته تمرین نکنن ولی خب طبیعتا روند یادگیریشون کندتر هست.

    در حالت ایده آل اینجوریه که آدم هر وقت تمرین کنه با ذوق و شوق تمرین کنه ولی در عمل اکثر هنرجوها هر روز و هر لحظه ممکنه حوصله ی نواختن رو نداشته باشن که این طبیعیه. برای من هم پیش اومده و پیش میاد.
    من شخصا سعی می کنم روزایی که زیاد حوصله ندارم خودمو یه جوری تشویق کنم ... مثلا موسیقی گوش میدم، ویدئوی یه کنسرت عالی رو نگاه می کنم یا یه قطعه ای که خیلی خوب بلدم و دوستش دارم رو می زنم (بعضی وقتا کمی بداهه می زنم) تا کم کم انگیزه و شوق ایجاد بشه و تمرین کنم. بعضی وقتا هم که فرصت این کارها رو ندارم سعی می کنم حواسم رو به تکنیک و تمرین معطوف کنم و به بهترین شکل اجراش کنم (ممکنه زیاد هم با شوق و علاقه نباشه ولی آدم باید خودشو ملزم به انجامش بکنه!)

    خلاصه اگه هر روز تمرین کنید و به کیفیت تمرینتون دقت کنید به زودی نتیجه شو می بینید

  17. کاربران زیر از virtuoso به خاطر این پست تشکر کرده اند:


  18. #139
    amin_20 آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    112097
    تاریخ عضویت
    Jul 2014
    نوشته ها
    86
    میانگین پست در روز
    0.02
    تشکر از پست
    96
    44 بار تشکر شده در 35 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 1/0
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    10

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    ی سوال داشتم... من با هر ویولنی کار میکنم احساس میکنم نمیتونم خوش صدا نوازندگی کنم یعنی صدای بدی از ویولن خارج میشه... دیروز ی ویولن جدید گرفتم دادم استادم باهاش کار کرد صداش واقعا دلنشین بود ولی وقتی خودم میزنم احساس میکنم صدا مشکل داره... خیلی هم توی اینترنت سرچ کردم نحوه ی آرشه کشی ها رو دیدم که مشکلی نداشتم تقریبا ولی صدایی که خارج میشه دلنشین نیست... به نظرم همون صدایی رو که از ی ویولن 300 تومنی میگیرم با همین ویولن هم که هافنره میگیرم ... اگه ممکنه راهنمایی کنید اگه راهی هست پیش پام بزارین خیلی ناراحتم از این قضیه

  19. #140
    virtuoso آواتار ها
    مسئول بازنشسته

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بازنشسته
    شماره عضویت
    68297
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    سن
    34
    نوشته ها
    1,246
    میانگین پست در روز
    0.30
    تشکر از پست
    3,021
    3,010 بار تشکر شده در 1,040 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    7 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 614/4
    Given: 649/29
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط amin_20 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    ی سوال داشتم... من با هر ویولنی کار میکنم احساس میکنم نمیتونم خوش صدا نوازندگی کنم یعنی صدای بدی از ویولن خارج میشه... دیروز ی ویولن جدید گرفتم دادم استادم باهاش کار کرد صداش واقعا دلنشین بود ولی وقتی خودم میزنم احساس میکنم صدا مشکل داره... خیلی هم توی اینترنت سرچ کردم نحوه ی آرشه کشی ها رو دیدم که مشکلی نداشتم تقریبا ولی صدایی که خارج میشه دلنشین نیست... به نظرم همون صدایی رو که از ی ویولن 300 تومنی میگیرم با همین ویولن هم که هافنره میگیرم ... اگه ممکنه راهنمایی کنید اگه راهی هست پیش پام بزارین خیلی ناراحتم از این قضیه
    سلام دوست عزیز.
    این مسئله رو البته باید توی تاپیک آرشه کشی بررسی کنیم. حتما نکاتی رو در این مورد اونجا می نویسم. فعلا سرم شلوغه ولی حتما در اولین فرصت روش کار می کنم.

    مشکلی که شما دارین رو اکثر هنرجوها دارن. بحث صدا دهی و سونوریته توی سازهای زهی خیلی مهمه و متاسفانه مدرسین زیاد بهش توجه نمی کنن. اصلا در برنامه ی آموزشی اکثر اساتید نیست متاسفانه. شما توی هر ارکستری هم که بخواین برین اولین چیزی که بهش نگاه می کنن سونوریته اس.
    من توی تاپیک آرشه کشی انشاا... به مباحث مربوط به صدا دهی و آرشه کشی صحیح می پردازم. مطالبی که توی کلاس ها مطرح میشه اکثرا مربوط به آرشه کشی استاندارد هست که در واقع شکل ظاهری آرشه کشی رو پوشش میده. اما آرشه کشی خیلی مبحث ظریف و دقیقی هست. حالا که صحبتش شد من چندتا نکته عرض می کنم ولی باید بعدا کامل بررسی بشه:

    اکثر هنرجوها آرشه شون اصطلاحا صدای „هوا” میده. مخصوصا روی سیم ها سوم و چهارم... خودم هم اینجوری بودم و الان چند ماهه دارم روی این مسئله کار می کنم (یه کمی بهتر شده ولی بازم کار داره). دلایل مختلفی ممکنه داشته باشه. یکیش نا مناسب بودن مقدار فشار دست هست (که به تجربه درست میشه اما باید استاد هم کمک کنه) ... به قول یکی از اساتید عضلات دست کم کم عادت می کنن. یه دلیلش ممکنه این باشه که نوازنده یکنواخت آرشه نکشه (یا آرشه یکنواخت کلیفون نخورده باشه!) ... این باعث میشه موج صدای تولید شده از ویلن یکنواخت نباشه که بحثش مفصله. یکی دیگه ممکنه این باشه که هنرجو تکنیک colle رو بلد نباشه (استفاده از مچ و انگشتا در هنگام تعویض آرشه چپ و راست) ... یکی دیگه اینه که اصطلاحا میگن هنرجو „وزن دار” یا „سنگین” آرشه نمی کشه یعنی موهای آرشه با سیم ها خوب ارتباط برقرار نمی کنن موقع آرشه کشی و خیلی موارد دیگه...
    علاوه بر این ها انگشت گذاری هم توی صدای ویلن خیلی موثره که اونم باید جدا بررسی بشه. اکثر هنرجوها با شک و تردید انگشت گذاری می کنن که همین باعث میشه صدای ویلن شفاف نباشه... هماهنگی دست چپ و راست هم خیلی مهمه (که این هم بحث مفصلی داره)

    مبحث آرشه کشی خیلی مفصله. هر نوازنده ای هم در حد توان و بضاعتش توی آرشه کشی تبحر پیدا می کنه. مثلا „سامول یروینیان” واقعا صدای شفاف و زیبایی از سازش می گیره که این نشون دهنده ی اینه که ایشون تبحر خاصی توی آرشه کشی و ایجاد سونوریته ی مناسب از سازش داره.
    به هر حال شما هم زیاد ناراحت نباشید و بیشتر و دقیق تر تمرین کنید. تجربه ی شما که بالاتر بره طبیعتا آرشه کشی شما بهتر میشه. من هم اگه کمکی از دستم بر بیاد دریغ نمی کنم.

  20. 4 کاربر برای این پست از virtuoso تشکر کرده اند:


  21. #141
    Nilya آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    85148
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    نوشته ها
    173
    میانگین پست در روز
    0.04
    تشکر از پست
    147
    404 بار تشکر شده در 159 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 134/0
    Given: 32/0
    میزان امتیاز
    11

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    آقای احمدی عزیز اگه فرصت کردید میشه بگید چه جوری هوای آرشه تون رو گرفتید؟ چون منم این مشکل و دارم. منظور از این که روش کار می کنید چیه؟ یعنی منظورم اینه که چه جوری روش کار می کنید؟
    مرسی

  22. #142
    virtuoso آواتار ها
    مسئول بازنشسته

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بازنشسته
    شماره عضویت
    68297
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    سن
    34
    نوشته ها
    1,246
    میانگین پست در روز
    0.30
    تشکر از پست
    3,021
    3,010 بار تشکر شده در 1,040 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    7 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 614/4
    Given: 649/29
    میزان امتیاز
    13

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط Nilya [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    آقای احمدی عزیز اگه فرصت کردید میشه بگید چه جوری هوای آرشه تون رو گرفتید؟ چون منم این مشکل و دارم. منظور از این که روش کار می کنید چیه؟ یعنی منظورم اینه که چه جوری روش کار می کنید؟
    مرسی
    خواهش می کنم دوست خوبم. البته حتما بصورت مفصل توی تاپیک آرشه کشی بررسیش می کنم (هرچند که دوست داشتم اساتید بیان و بیشتر در موردش صحبت کنیم ولی متاسفانه ظاهرا زیاد سر نمی زنن به سایت و خودم مجبورم توضیح بدم هرچند که شاید صلاحیتش رو نداشته باشم!) ... به هر حال قصد دارم یه ویدئو هم تهیه کنم و اگه امکانش باشه میخوام تصاویری از استادم بگیرم (چون ایشون اولین بار این مسئله رو به من گوشزد کردن)

    تا پارسال من فقط به این دقت می کردم که آرشه رو با قدرت نسبتا مناسبی بصورت کاملا موازی با خرک و کمی مایل روی سیم ها بکشم اما بعد از اینکه با یه نوازنده ی ارکستر آشنا شدم و قرار شد زیر نظر اون کار کنم، دقیقا گفتم بهش که احساس می کنم نوازندگی من اصلا استاندارد نیست! اولین چیزی که سراغش رفتیم همین سونوریته بود و هوا داشتن آرشه.

    ویلن های ما هنرجوها معمولا ویلن چینی هست که اگه یه کمی آرشه کشی آدم ضعیف باشه صدای خیلی بدی میدن (ویلن های بهتر اینجوری نیستن، راحت تر میشه صدای خوب ازشون گرفت) ... به هر حال اولین نکته ای که بهش توجه کردم این بود که باید فشار مناسبی رو روی آرشه ایجاد کنم که این فشار روی سیم های مختلف کمی متفاوته! طبیعتا روی سیم های بم باید یه مقدار فشار بیشتری وارد کرد.
    این نیرو باید به اندازه وارد بشه. اگه زیاد باشه آرشه خشک صدا میده و ممکنه صدای بدی بده. اگه کم باشه صدای هوا میده ... (این مورد تا حدودی تجربی هست یعنی تجربه ی نوازنده که بالا بره خود بخود درست میشه ... ولی خوب باید بهش دقت کرد چون من نوازنده ای دیدم که 12 ساله ویلن می زنه ولی توی این مورد مشکل داره!)
    نکته ی بعدی اینه که شروع حرکت آرشه باید ناگهانی باشه تا موج صدا به خوبی و وضوح ایجاد بشه. البته نباید آکسان ایجاد بشه (یعنی نیرو نباید وارد بشه) ... این کار با تمرین تکنیک colle به دست میاد و به حرکت مچ و انگشتا مربوطه (هنوز توی این مورد مشکل دارم)
    آرشه باید توی یه نقطه ی خاص با سیم ها تماس داشته باشه و روی سیم ها عقب و جلو نشه.
    در مورد اون سنگین آرشه کشیدن (وزن دار آرشه کشیدن) نمیدونم چجوری باید منظورمو منتقل کنم. روی این مورد استادم چند جلسه باهام کار کرد که متاسفانه یکی دو ماه پیش سرم خیلی شلوغ شد و دیگه کلاس نرفتم ... اما خب در حال حاضر هم دارم روی این موضوع کار می کنم. حرکت یکنواخت و سنگین آرشه ... یکی از موارد مهم توی آرشه کشی هست. (در این مورد هم اگه بتونم ویدئو درست می کنم)
    در واقع سیم وقتی به ارتعاش در میاد باید در همون حالت مرتعش باقی بمونه ... آرشه کشی ما معمولا جوری هست که اون ارتعاشات رو به هم میریزه.

    امیدوارم خوب توضیح داده باشم. البته به زودی انشاا... توی تاپیک مربوط به آرشه کشی با جزئیات این موارد رو بررسی می کنیم. اگه بتونم ویدئو تهیه کنم که بهتر میشه در موردشون تحلیل ارائه داد.

    - - - Updated - - -

    البته اینم بگم که من هنوز به سطح قابل قبولی توی این زمینه نرسیدم (بخصوص در مورد سیم چهارم که باید خیلی روش کار کنم) ... اما پیشرفت هایی نسبت به قبلا داشتم (سابقا اصلا به این موضوع توجهی نمی کردم)

  23. 4 کاربر برای این پست از virtuoso تشکر کرده اند:


  24. #143
    amin_20 آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    112097
    تاریخ عضویت
    Jul 2014
    نوشته ها
    86
    میانگین پست در روز
    0.02
    تشکر از پست
    96
    44 بار تشکر شده در 35 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 1/0
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    10

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    خیلی خیلی ممنونم... حالا متوجه شدم مشکل کجاست!!!... مشکل اساسیه... دقیقا منم منظورم همین نکات بود که آموزش بدین چون خیلی مهمه صدای زیبا و شفاف ولی نمیتونستم منظورمو برسونم... من توی colle ک گفتین مشکل دارم و دقیقا روی سیم ر آرشه کشیم هوا داره اونم خیلی... ولی روی سیم لا بد نیستم... خیلی ممنون میشیم همگی اگه بیشتر به این مبحث بپردازین چون واقعا همه ی هنرجوها بهش احتیاج دارن... فردا هم توی کلاس به استادم میگم ک روی این مبحث کار کنه خودش واقعا عالی آرشه میکشه!!!

  25. 2 کاربر برای این پست از amin_20 تشکر کرده اند:


  26. #144
    Nilya آواتار ها
    دوست خوب

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    دوست خوب
    شماره عضویت
    85148
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    نوشته ها
    173
    میانگین پست در روز
    0.04
    تشکر از پست
    147
    404 بار تشکر شده در 159 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 134/0
    Given: 32/0
    میزان امتیاز
    11

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    خیلی ممنون از نکاتی عنوان کردید آقای احمدی. البته در مورد هر کدوم از این مسائل میشه کتاب نوشت انقدر که مفصله. این قضیه ی هوا هم که برای خودش داستانیه. واقعیت اینه که وقتی میخوایم پیانو بزنیم چون فشار رو (بهتر بگم: وزن دست رو) کم می کنیم این حالت واسه خیلیا پیش میاد. یعنی واسه من که این جوریه. چون همون طور که فرمودید در ابتدا آدم نمیدونه چقد نیرو لازم داره. یا حتی اگه بدونه هم نمی تونه اون مقدار رو به درستی انتقال بده. حالا تصور کنید یه صدای پیانو شده غیر شفاف ِ هوایی چی بشه دیگه. استادم هم رو این مسئله تاکید میکنه اما گفت به مرور درست میشه. یه سری تمرینات انتقال وزن هم که قبل تر ها از روی صفحات ابتدایی ل ویولن ۳ انجام داده بودم گفت دوباره انجام بدم. خواستم ببینم آیا راهکار خاص دیگه ای هم داره یا نه. که مثل اینکه واقعا درصد زیادیش تجربیه. امیدوارم در اون تاپیک مربوطه بیشتر به این مسئله بپردازیم و از دانسته های شما و بقیه ی اساتید استفاده کنیم.

  27. 3 کاربر برای این پست از Nilya تشکر کرده اند:


صفحه 9 از 12 نخستنخست ... 56789101112 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •