بله امکانش هست. ضمن اینکه تستهای موسیقی ضریب 5 داره برای کسی که گرایشهای موسیقی میخواد شرکت کنه و الباقی 1. مسئله اینجاست که درسته که شرکت کنندگان به مراتب کمتر هستند اما ظرفیتها هم کمی محدوده و از یک طرف هم یک سری سیاه لشکر هستند که هر سال همه ی دفترچه ها رو با هم میخرند و شرکت میکنند و مصداق بارز اینو قبول نشدیم اونو میشیم هستند و مثلا طرف دانش اموز رشته ی ریاضیه میاد هنر هم کنکور میده تستهای ریاضی و مثلا معماری رو میزنه دو تا تست هم از هنرهای تصویری میزنه که مثلا عکس مارلون براندو رو انداختن نوشتن این کدوم فیلمه کارو خراب می کنند. من در عجبم کسی که میخواد موسیقی بخونه عکاسی و گرافیک به چه دردش میخورند و برعکس. اصلا بد نیست یک هنرمند مثلا موزیسین از تئاتر یا نقاشی شناخت داشته باشه ولی خوندن همه ی این درسها برای کنکور خنده داره. خیلی جالبه که در چارت ازمونی قلم چی برای درس تاریخ هنر فقط یکی از چند کتابی که معرفی شده تاریخ هنر هلن گاردنره که خودش به تنهایی ساعتها مطالعه و تحقیق میطلبه. بعد برای کنکور هنر پیش هر مشاوری میری میگن بعضی درسها منابع مشخصی نداره و باید مطالعه ی ازاد داشت! اینه وضعیت کنکور هنر در کشور ما.. اما در کل امکان قبول شدن هست. من میشناسم کسی رو که همون عربی-ادبیات-انگلیسی-دینی تست زده بود به علاوه ی سوالات موسیقی و الان تهران مرکز کارشناسی میخونه. اخیرا رو امار ندارم شرایط چطوره چون گویا نظام تحصیلی تغییراتی داشته؟
سطح بالا ترین دانشکده های هنر و کنسرواتوارها هم معمولا یک یا دو ازمون دارند. تئوری و اجرای صحنه ای. به نظر من مسخره است که یک ویولنیست با کسی که میخواد هنرهای دراماتیک بخونه رقابت کنه سر رتبه و ظرفیت. یه عکس سیاه سفید از یک ظرف لعابی انداختند که هیچی هم ازش معلوم نیست مثلا پرسیده مال کدوم تمدنه؟
دونستن نام این کوزه و دوره اش اینقدر مهمه که باعث بشه یک نفر مثلا از موسیقی که حرفه ی اصلیشه باز بمونه و بخواد یک سال معطل کنکور بشه؟نظام تحصیلی تئوریک به همین میگن که هدفش نه تربیت نیروی متخصص بلکه کارشناس تجربی هست که فقط بلده حرف بزنه.