0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
علیرضا جان
من زیرنویس ها را خوانده ام. ولی چیزی اشاره نشده. ? قط در رابطه با علامات جدید توضیحات کوتاهی داده شده. است: تکرار میزان قبل, تکرار و ... .
چهار مضراب را زدم. یعنی تمام قطعات دستگاه ماهور را زدم. ? قط چیزی که هست اینه که مضراب ریزم به سرعت مضراب ریز نوار نیست. (نوار مال ذوال? نون هست) و از مضراب چپ بدم میاد. خیلی جاها به جای مضراب چپ از راست است? اده میکنم. با اینکه سخت تره ولی خب دیگه.
راستی خیلی جالب بود. پس به این ها میگن گوشه!
خیلی لط? داری علیرضا جون
ترس مويي نيست اندر پيش عشقجمله قربانند اندر کيش عشقزاهد باترس مي‌تازد به پاعاشقان پران‌تر از باد Ùˆ هوا(مثنوي، دÙتر 5)
Thumbs Up/Down |
Received: 18/0 Given: 1/0 |
هر وقت از مضراب چپ خوشت اومد برو بعدی وگر نه تو شور گیر میکنی zabun
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
متشکرم. پس یعنی وقتی مضراب چپم خوب شد برم شور؟
راستی آیا من باید به ظرا? ت و زیبایی نوار بزنم؟ یا این انتظار زیادیه؟
ترس مويي نيست اندر پيش عشقجمله قربانند اندر کيش عشقزاهد باترس مي‌تازد به پاعاشقان پران‌تر از باد Ùˆ هوا(مثنوي، دÙتر 5)
Thumbs Up/Down |
Received: 18/0 Given: 1/0 |
نه بابا عجله نکن ولی همه نتها باید ش? ا? باشند
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
میگم موا? قی که قطعات معرو? خارج از کتاب (که نمیدونم چه دستگاهی هست) را پیدا کنم و تمرین کنم؟
ترس مويي نيست اندر پيش عشقجمله قربانند اندر کيش عشقزاهد باترس مي‌تازد به پاعاشقان پران‌تر از باد Ùˆ هوا(مثنوي، دÙتر 5)
Thumbs Up/Down |
Received: 18/0 Given: 1/0 |
صبر کن تا بهت بگم
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
هستم در خدمتت علیرضا جان.
ترس مويي نيست اندر پيش عشقجمله قربانند اندر کيش عشقزاهد باترس مي‌تازد به پاعاشقان پران‌تر از باد Ùˆ هوا(مثنوي، دÙتر 5)
Thumbs Up/Down |
Received: 2/0 Given: 2/0 |
البته با اجازه بزرگتر ها و اساتید من معتقدم که اگر این کارو بکنی می تونه گوشت رو ? وق العاده قوی بکنه و تاثیر زیادی خواهد داشت اما حتما از قوانین استیل دست است? اده کن تا استیلت به هم نخوره سعی کن هم نت و هم گوشی (کمتر) کار کن تا هم نت خونی و هم گوشت هم زمان قوی بشه و سعی کن که حتما نت ها رو شمرده شمرده اجرا کنی و اصلا سعی نکن تا به ساز زدنت سرعت بدی ... عجله نکن سرعت خودش میاد قدرت نوازندگیت ر و با تمرین مداوم بالا ببر.
با احترام
moomak
Den Grimme Ælling
Thumbs Up/Down |
Received: 0/1 Given: 0/0 |
سلام. من يه چند وقتي هست كه ستارو هم شروع كردم. با كتاب اول هنرستان كار مي كنم. الان درس 63 هستم. استادم مي گه بعد از اتمام كتاب اول نيازي نيست كتاب دوم رو كار كني. مي گه كه يراست مي ريم سراغ كتاباي تكنيكي تر . حالا نمي دونم روش استادم درسته يا نه؟ شما چي ميگيد؟ بايد چكار كنم؟
با كار جدي،جاي نبوغ را مي شود گرÙت.
(مرتضي Øنانه)
Thumbs Up/Down |
Received: 100/4 Given: 7/0 |
سلام به دوستان عزیز در این جستار.
البته سوالها پرسیده شده و پاسخهای خوب و مناسبی هم داده شده و این بنده ی حقیر دیر رسیدم اما من هم مطالبی در این باب خدمت دوستان عزیز می نویسم.
اولین مورد سوال دوست عزیزمون درباره کوک سه تار برای دستگاه شور است که F C G C یا دو سل دو فا در حالت استاندارد و برای اجرای دستگاه شور در مایه ی G یا سل می باشد (کوکی که دستگاه شور در ردیف میرزاعبدالله را نیز به صورت پیش فرض و استاندارد با آن مینوازند){توضیح:کوکهای دیگری برای زدن دستگاه شور وجود دارد که البته برای نواختن این دستگاه از مبناهای دیگر مورد استفاده مانند D A G C یا دو سل لا ر برای شور در مایه ی لا و یا D D G C یا دو سل ر ر برای نواختن شور در مایه ی D یا ر و ...) علت تغییر کوک و بیشتر در سیمهای واخوان و بم به دلیل تاکید گذاری بر روی نتهای مهم در گام اجراییست که این نتها نت شاهد و یا ایست دستگاه مورد نظر خواهد بود . و با این شیوه فضا و رنگ آمیزی صوتی ساز متناسب با حال و هوای گام دستگاه مورد نظر خواهد بود.
از این که بگذریم به نکته ای اساسی باید اشاره کنم و آن مبنای کوک ساز سه تار هست نسبت به دیاپازون . اساتید قدیم همچون هرمزی و فروتن و ... همواره مبنای کوک ساز خود را (سیم اول یا دو به اصطلاح) بین یک تا دو پرده پایینتر از دو ی دیاپازون که C3 پیانو هست کوک میکرده اند این یعنی چه؟ یعنی اینکه شما به طور مثال سی بمل و یا لا ی دیاپازون را مرتعش میکنید و سیم اول خود را با آن هم کوک می کنید و مابقی سیمها را نسبت به آن با فاصله ی درست کوک می کنید . به طور مثال سیم دوم را با یک فاصله ی چهارم درست کوک کرده که همانا سل ماقب آن می باشد و سیم سوم را هم کوک با سیم اول می کنید و سیم چهارم را با فاصله ی چهارم(یک اکتاو بم تر) از سیم دو کوک می کنید که همانا نت فا می باشد. علت پایینتر کوک کردن سه تار هم واضح است : زیرا با این کار از فشار بیش از حد به سیمگیر و صفحه ی ساز مخصوصا جلوگیری می شود . زیرا اگر ساز خود را با دو ی دیاپازون کوک کنید بعد از مدتی احتمال نشست صفحه ی ساز وجود دارد. و دیگر اینکه هنگامی که سیمها بیش از حد سفت شود به ناخن آسی بیشتری می رساند و همچنین از زنگداری ساز کم می شود . البته بستگی به کیفیت ساز شما هم دارد سازهای خوش ساخت و حرفه ای تا دو تا سه پرده پایینتر از دیاپازون همچنان خوش صدا باقی می مانند. اما بهترین مبنا برای سه تار لا ی شمار ی دو ی پیانو است و یا سی بمل شماره ی دو حد اکثر .
به این ترتیب شما هیچ نگرانی در کوک دو سل دو فا ندارید و احتمال شکستن سیمگیر و یا پاره شدن سیم ندارید.
در مورد مضراب چپ و اینکه دوست عزیز علاقه ای به آن ندارند . باید بگویم که مضراب چپ به اهمیت مضراب راست و بلکه در شیوه های قدما بسی مهمتر از مضراب راست است و تمام مضرابهای تلفیقی و تکنیکی سه تار بسته به میزان مهارت و شفافیت شما در اجرای مضراب چپ است بنا بر این به طور جدی به تمرین مضراب چپ بپردازید .
در مورد کتاب آقای ذوالفنون و متدی که بهتر است فرابگیرید من نظری شخصی دارم که آن را ابراز می کنم به نظر من بهترین متد برای یادگیری سه تار کتابهای هنرستان است. اگر بتوانید از آن استفاده کنید بسیار مفید خواهد بود.
امیدوارم که مطالب ارایه شده برای دوستان مفید بوده باشد
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
دوست عزیز شما بهتره برای شور دو فا ر دو کوک کنی
اگه سیم دوم سل باشه به مشکل بر می خوری
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)