-
کاربر حرفه ای
وضعیت
- افلاین
-
2 کاربر برای این پست از arian تشکر کرده اند:
-
Monday 21 July 2008
# ADS
-
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
آرین جان حرف خیلی خوبی زدی متاسفانه استادی در این زمینه نیست البته چنین استاد هایی داشتیم مرحوم صبا و حبیب الله بدیعی . اسدالله ملک . تجویدی و همچنین پرویز یاحقی { البته استاد یاحقی تدریس نمی کردند} ولی در حال حاضر فکر نکنم چنین استادی وجود داشته و لی من من تازگی ها تعریف استاد شاملو کاربند رو شنیدم که شاگرد استاد تجویدی بودن و لی بازم باید تحقیق کرد
یادم باشد حرفی نزنم تا به کسی بر بخورد
-
3 کاربر برای این پست از Mojtaba تشکر کرده اند:
-
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
-
2 کاربر برای این پست از *nvidia* تشکر کرده اند:
-
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
*nvidia*
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
اما من فکر وجود داشته باشه.
استاد همایون خرم
شنیدم تدریس هم می کنه.
یا علی
سلام دوست عزیز من نگفتیم ایشون خوب نیستند ولی ایشون با توجه به اینکه سنشون بالا هست حدود 78 سال حال و حوصله تدریس به اون صورت ندارن بعد در ضمن به اون صورت شاگرد قبول نمیکنند نمونه اش خود من پارسال می خواستم برم پیش ایشون ولی گفتند که شاگرد از شهرستان قبول نمی کنند
یادم باشد حرفی نزنم تا به کسی بر بخورد
-
2 کاربر برای این پست از Mojtaba تشکر کرده اند:
-
کاربر حرفه ای
وضعیت
- افلاین
-
-
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
-
کاربران زیر از *nvidia* به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
به نظر من یکی از مباحث مهم در این دوره آرشه کشی میتونه باشه که در کتابهای هنرستان به اون صورت در آن پرداخته نشده حالا نمیدونم در کتابهای ل ویلن تا چه حد پرداخته شد مورد دیگری میتونه نواختن اتودهای با سرعت های بالا در پوزیسیون های مختلف که بازم این مورد خیلی در کتابهای هنرستان پیدا نمیشه به غیر از اتود شماره 10 در کتاب سوم و اتود همایون که اتود 12 میشه در کتاب چهار و اتود 15 اصفهان بازم در کتاب 4 وهمچنین بیشتر شناختن خود علم موسیقی
یادم باشد حرفی نزنم تا به کسی بر بخورد
-
3 کاربر برای این پست از Mojtaba تشکر کرده اند:
-
کاربر حرفه ای
وضعیت
- افلاین
-
کاربران زیر از arian به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
کاربر حرفه ای
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
malaria
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
به نظر من یکی از مباحث مهم در این دوره آرشه کشی میتونه باشه که در کتابهای هنرستان به اون صورت در آن پرداخته نشده حالا نمیدونم در کتابهای ل ویلن تا چه حد پرداخته شد مورد دیگری میتونه نواختن اتودهای با سرعت های بالا در پوزیسیون های مختلف که بازم این مورد خیلی در کتابهای هنرستان پیدا نمیشه به غیر از اتود شماره 10 در کتاب سوم و اتود همایون که اتود 12 میشه در کتاب چهار و اتود 15 اصفهان بازم در کتاب 4 وهمچنین بیشتر شناختن خود علم موسیقی
مجتبي جان منظور شما اينه كه فقط به موسيقي كلاسيك و تكنيك هاي آرشه كشي و پوزيسيون هاي بالاتر پرداخته بشه . ديگه نيازي به رديف عالي در ويولن ايراني نيست. به نظر من يكي از ضعفهاي ويولن ايراني عدم كامل كردن آن با تكنيك هاي كلاسيك است ولي فكر ميكنم دوره ي عالي ويولن ايراني شامل اين موارد نيست.
-
-
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
arian
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
مجتبي جان منظور شما اينه كه فقط به موسيقي كلاسيك و تكنيك هاي آرشه كشي و پوزيسيون هاي بالاتر پرداخته بشه . ديگه نيازي به رديف عالي در ويولن ايراني نيست. به نظر من يكي از ضعفهاي ويولن ايراني عدم كامل كردن آن با تكنيك هاي كلاسيك است ولي فكر ميكنم دوره ي عالي ويولن ايراني شامل اين موارد نيست.
آرین جان منظورم این هست که وقتی یک نفر وقتی هر سه دوره ردیف صبا و 4 کتاب هنرستان میزنه باید بیاد بطور حرفه ای این کارهایی که گفتم انجام بده و مورد دیگری که شما ذکر کردید در مورد همنوازی ها و همچنین ساز زدن همراه با خواننده باید بگم فقط یک مسئله میتونه این مشکل رو حل کنه و اون هم این هست که بره دنبال این کار یعنی بره با یک خواننده کار کنه و یا یکی رو پیدا یک ساز دیگری مثل تار میزنه و با هم همنوازی کنند
خوب آرین جان نظره خودت چی هست در رابطه با این موضوع؟
یادم باشد حرفی نزنم تا به کسی بر بخورد
-
کاربران زیر از Mojtaba به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
کاربر حرفه ای
وضعیت
- افلاین
-
-
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
arian
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
جناب nvidiaخان سلام ، كساني كه رديف را تموم ميكنند دو دسته اند . يك دسته پس از تمام كردن رديف قابليتهاي اوليه ي خوبي براي بداهه نوازي دارند و گروهي ديگر هنوز كامل پخته نشده اند. ولي هر دو گروه به نظر شما ميتونند به بداهه نوازي بپر دازند . به نظر شما چنانچه با خانم يا آقاي خواننده اي بخوان همنوازي كنند ميتونند . فقط چپ كوك ، راست كوك كافي خواهد بود . آيا توانايي هم نوازي با ساير سازها مثلا تار يا سه تار و ني را خواهند داشت. آيا جواب آواز يا ساز را به خوبي ميتونند بدهند؟
ممنون ميشم اگر بيشتر راهنمايي بفرماييد.
سلام آرین عزیز
من حسین هستم.
اطلاعات من در مورد موسیقی زیاد نیست.
اما این نکته ای که شما اشاره کردید کاملا قبول دارم و باید بگم این که افراد دو دسته می شنوند علت های مختلفی می تونه داشته باشه مثلا:1-استاد در ردیف ضعف داشته باشه(که الان متاسفانه افراد زیادی که اصلا صلاحیت استادی ندارن با سابقه ی کم اقدام به اموزش ردیف می کنند) چون ردیف چیزی بسیار فراتر از نت هست.2-دانش آموز در این مورد کم کاری بکنه3-چون شیوه ی آموزش ردیف همانند قدیم به صورت شفاهی نیست و از روی نت توسط بسیاری از اساتید انجام می شود بدون اینکه از اموزش شفاهی و سینه به سینه استفاده شود. (مثلا استاد درآمد یک دستگاه را برای شاگرد بنوازد و شاگرد به خاطر بسپارد و انقدر ان را تمرین کند که به قول معروف ملکه ی ذهنش شود)
در مورد همنوازی به نظر من نیازی به استاد نیست. شما باید با نوازندگان ساز های دیگر تمرین کنید تا قدرت همنوازیتان هم بالا برود.
مثلا اگر با یک نوازنده ی تنبک دو نوازی کنید مشاهده می کنید که چه مقدار بر ریتم و ضرب قطعه ها و چهارمضراب ها تاثیر گذار است.
در مورد کوک ساز ها هم ساز ها باید نسبت به هم کوک بشوند.
((در مورد ویولن و تار)) :
قطعاتی که برای ویولن نوشته میشود برای تار به یک پرده ی پایین تر انتقال می دهندبطوری که می ویولن صدای ر تار و لای ویولن صدای سل تار را میدهد و وقتی با هم می نوازند همصدا میشوند به این ترتیب هر ساز در مایه ی خود که از لحاظ صدا و انگشت گذاری خوش آهنگ است و آسانتر نواخته می شود
در مورد ویولن و سنتور:
((سنتور سی کوک و ویولن)):قطعاتی را که برای ویولن نوشته می شود برای *سنتور سی کوک* به دو پرده ی پایین تر انتقال میدهند یعنی سی ویولن صدای سل ودو ی ویولن صدای لای *سنتور سی کوک* را می دهد.
((سنتور لا کوک و ویولن)) : قطعاتی را که برای ویولن نوشته می شود برای *سنتور لا کوک*به یک پرده ی پایین تر انتقال می دهند. یعنی سی ویولن صدای لا و دو ی ویولن صدای سی *سنتور لا کوک * را می دهد.
((سنتور سل کوک و ویولن)):قطعاتی را که برای ویولن نوشته می شود با *سنتور سل کوک* همانند است
ویرایش توسط *nvidia* : Monday 21 July 2008 در ساعت 08:32 PM
-
3 کاربر برای این پست از *nvidia* تشکر کرده اند:
-
مسئول بازنشسته
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
arian
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
سلام خدمت دوستان
به هر حال تعدادي از دوستان در سايت رديف موسيقي ايراني را تمام كرده اند. پس از تمام كردن و تسلط بر اين بخش از موسيقي بخش ديگري از موسيقي كه دوره ي عالي ويولن ميباشد شروع مي شود به نظر شما اين دوره ي عالي در نوازندگي ويولن شامل چه مباحث و نمريناتي است و آيا در حال حاضر در ايران براي اين دوره ي عالي در بخش ويولن ايراني استادي وجود دارد يا خير؟(استاد به معناي واقعي كلمه صاحب سبك - متد -و...)
به نظر من دوست عزیز کسی که تمام ردیف های صبا - تجویدی - ملک . ... را می زنه باید بره بداهه نوازی یاد بگیره و تمرین کنه
سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت
آتشی بود در این خانه که کاشانه بسوخت
-
3 کاربر برای این پست از akanani تشکر کرده اند:
-
کاربر حرفه ای
وضعیت
- افلاین
-
2 کاربر برای این پست از arian تشکر کرده اند:
-
کاربر حرفه ای
وضعیت
- افلاین
0
نوشته اصلی توسط
akanani
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
به نظر من دوست عزیز کسی که تمام ردیف های صبا - تجویدی - ملک . ... را می زنه باید بره بداهه نوازی یاد بگیره و تمرین کنه
جناب اكانيني سلام
شما شايد بيشتر بتونيد راهنمايي بفرماييد آيا جناب خرم پس از اتمام رديف ، فقط به بداهه نوازي ميپردازند و بعد ؟ كار تمام مي شود؟ايشون دوره ي عالي براي ويولن ايراني ندارند؟اگه راهنمايي بفرماييد ممنون ميشم.
-
کاربران زیر از arian به خاطر این پست تشکر کرده اند:
-
دوست خوب
وضعیت
- افلاین
-
4 کاربر برای این پست از *nvidia* تشکر کرده اند:
علاقه مندي ها (Bookmarks)