چنانچه کلمه عبور شما در انجمن ها کار نمی کند
یک بار از سایت Logout کنید و سپس توسط فرم فراموشی کلمه عبور , کلمه عبور جدیدی را در ایمیل خود دریافت کنید
صفحه اصلی سایت   ثبت نام   ورود
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society
جستجو
اطلاعات مطلب
گروه
ارسال توسط Leon
بازدید 3879
آخرین مقالات
نقدی بر حضور فریدون شهبازیان در شب شیشه ای
۱۳۸۷ هشتم تير
ارسال به :
لینک ثابت  |  نسخه ی چاپی  |  ارسال برای دوستان  |  نظرات( 5 )
 
به این مطلب رای دهید
 
فریدون شهبازیان از بزرگان آهنگسازی و نوازندگی سازهای کوبه ای است او دارای مدرک دکترا در رشته ی نوازندگی است و فعالیت خود را قبل از انقلاب آغاز کرد و با خوانندگانی مثل سیمین غانم کار می کرد که شابد معروفترین ترانه ساخته شده توسط او قبل انقلاب ترانه گل گلدون بود بعد انقلاب هم با خوانندگانی همچون محمدرضا شجریان آغاز کرد و سپس با علیرضا افتخاری عبدالحسین مختاباد و ...نیز همکاری داشت تا اینکه به سمت معاونت موسیقی صدا و سیما منصوب شد و با شروع دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی به همراه علی معلم و عده ای از جوانان موسیقی پاپ را در ایران بعد انقلاب پایه ریزی کرد او خوانندگان بزرگی چون محمد اصفهانی و علیرضا عصار و حسین زمان را معرفی کرد و همچنین باعث رشد و ترقی خوانندگانی چون مرحوم عبداللهی قاسم افشار خشایار اعتمادی و...شد او در قسمت پاپ فقط با محمد اصفهانی کار کرده است
اما این نقدی است که به خاطر صحبتهای این شخص در عبور شیشه ای است ایشان در این برنامه پر مخاطب هرچه که خواستند گفتند اما به نظر من و خیلی از بزرگان موسیقی خارج که به ایشان برخورده این صحبتها بسیار ناشیانه است
ازجمله صحبتهای ایشان این بود
ایشان گفتند ترانه هایی که به ظاهر ترانه سرایان خارج از کشور می سرایند بی مفهوم است و صحبتشان هم کلی بود و هیچ استثنایی قایل نشدند
اما آیا این صحبت به جاست، وقتی بزرگترین ترانه سرایان ما یعنی کسانی که ترانه را پایه ریزی کردند و با وجود مخالفتهای فراوان از جانب سنتی ها در آغاز آن را شکوفا کردند در خارج کشور فعالیت می کنند و با خوانندگان خارج از کشور فعالیت می کنند ؟ اردلان سرفراز ،ایرج جنتی عطایی و شهیار قنبری ترانه سرایانی هستند که الگوی ترانه سراهای خوب داخل هستند و آنها آرزو دارند که روزی به جایگاه آنها برسند و دیگر هیچ کس نمی تواند ترانه های آنها را تکرار کند همه ترانه های این ترانه سراها قدرتمند است و به همین دلیل نام نمی برم ولی مطمئنا هیچ کس این ترانه هارا از یاد نمی برد اما ترانه سراهای خارج کشور همین ها فقط نیستند ما ترانه سراهای خوب دیگری چون هما میر افشار ،مرحوم لیلا کسری، مسغود فردمنش وبسیاری دیگر
در قسمت دیگری گفتند که خوانندگان قبل انقلاب الان همه خارج می خوانند
واقعا صحبت خنده دار و بچه گانه ای است اگر منظور ایشان داریوش و ستار و گوگوش و عارف و ابی است شما کاست های آخری این هنرمندان را بشنوید ببینید کدام خارج می خوانند ؟کاست راه من داریوش یکی از قویترین آلبومهای اوست و داریوش با وجود سن زیاد خیلی حرفه ای آنها را خوانده یا کاست گلبانوی ستار عزیز که بسیار زیبا و حرفه ای است یا کاست حسرت پرواز ابی که آنقدر زیبا اجرا کرده که آدم دهانش وا می ماند یا گوگوش و عارف عزیز ،هیچ کدام خارج یا فالش نمی خوانند و اتفاقا الان خیلی پخته و اساسی می خوانند من نمیدانم آقای شهبازیا خارج خواندن یا فالش خواندن را در چه می بینند
همچنین گفتند الا فقط 5 نفر هستند در لس آنجلس که می توان روی خوانندگی آنها حساب باز کرد
من نمی دانم اساس حرف ایشان چیست آیا به نظر شما روی معین داریوش ابی ستار گوگوش عارف لیلا فروهر امید جهان پویا جمشید شهرام صولتی حبیب بیژن مرتضوی شکیلا راستین مهستی حمیرا و... نمی توان حساب کرد جالب اینجاست وقتی آقای رشید پور از ایشان پرسید خواننده های خوب ایران چه کسانی هستند ایشان گفتند محمد اصفهانی و علیرضا عصار !!!!!!!!!!!! پس اگر علیرضا عصار هم خواننده ای قوی و تراز اول است آن طرف هم باید گفت و شهره و سپیده و ... هم جزو خواننده های عالی هستند نمی دانم یا ریاضی ایشان ضعیف است یا ویژگی های خوانندگی از یادشان رفته
ایشان معتقدند موسیقی پاپ داخل ایران است و افراد خارج موسیقیشان مبتذل است و حتی موسیقی های زیرزمینی داخل از موسیقی آنجا بالاتر است
واقعا چقدر بی انصافی نمی دانم منشا آن حسودی است یا چیزهای دیگر اگر از لحاظ آهنگسازی بگوییم مطمئنا بهترین آهنگساز های ایرانی خارج از کشور فعالیت می کنند مثل فرید زولاند ،جهانبخش پازوکی کاظم عالمی حسن شماعی زاده سیاوش قمیشی عبدی یمینی حتی بابک بیات چون آهنگهای ماندگارش بیشتر برای آن طرفی ها بوده دلیلش هم همین بس که خوانندگان داخلی که بیات با آنها کار کرده برترین های بیات را ترانه هایی می دانند که داریوش و ابی و گوگوش خوانده اند و....و ماندگار ترین ترانه ها برای خارج ایران بوده از لحاظ شعری هم که بررسی کردیم می رسیم به حوزه ی خوانندگی ،اگر ما داخل ایران 30 تا خواننده خوب داشته باشیم حداقل 29 نفر الگوهایشا ن خوانندگان خارج از کشور است مثلا حمید حامی ((گوگوش)) نیما مسیحا ((ابی))محمد اصفهانی در آغاز ((معین)) احسان خواجه امیری به همین ترتیب خشایار اعتمادی ((داریوش))و...که خوانندگان اوریجینال آنقدر موفق و قدرتمند بوده اند که مسلما جدیدها نتوانند جای آنها را بگیرند منکر هنرشان نیستم فقط این را می گویم چقدر باید انسان بی انصاف باشد که اینگونه قضاوت کند 99در صد تحریرهایی که در داخل می شنویم قبلا شنیده ایم و الان هم می شنویم و خود خوانندگان خوب هنگامی که درباره این هنر مندان خارج از آنها سوال می شود از واژه هایی چون اسطوره و بهترین استفاده می کنند!!!!!!!!!!!!! چقدر بی شرمی
در آخر می خوام بگویم آقای شهبازیان شما که موسیقی لس آنجلس را قبول ندارید چرا در هنگامی که معاون موسیقی بودید به هنر مندانی که تقلید می کردند اجازه فعالیت دادید مگر نمی گویید آنها مبتذل هستند و فالش می خوانند و اصلا نمی توان واژه مقدس هنر را به آنها داد اینها همه نشانه واماندگی شما در داخل است تقصیری هم ندارید اجازه فعالیت به شما داده نمی شود ولی می توانید عوض پنهان کردن واقعیت اعتراض کنید که چرا ما نمی توانیم کانالی برای عرضه موسیقی خود داشته باشیم چرا کنسرت نداریم چرا کسانی که نخودی از شعر نمی دانند به ترانه های زیبا ولی عاشقانه که مثل اینکه باب طبع مسولین نیست ایراد می گیرند چرا ساز را در تلویزیون نشان نمی دهیم اگر ترس بر این است که مبادا فسادی اتفاق نیافتد پس زنان را هم نشان ندهید که ممکن است موجب فسد شوند و... با این صحبتهای مبتدیانه با آبروی هنری خود بازی نکنید.
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
وب سایت
 
شرح نظر
  ضرب عدد دویست در یکصد را به عدد بنویسید